ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح تغییر مدیر مسئول به جای توقیف روزنامه‌های متخلف

هیأت نظارت بر مطبوعات در حال بررسی طرحی است که به موجب آن چنانچه روزنامه‌ای تخلف کند، به جای آنکه بلافاصله توقیف شود، با تغییر مدیر مسئولش بتواند به انتشار خود ادامه دهد.

هیأت نظارت بر مطبوعات در حال بررسی طرحی است که به موجب آن چنانچه روزنامه‌ای تخلف کند، به جای آنکه بلافاصله توقیف شود، با تغییر مدیر مسئولش بتواند به انتشار خود ادامه دهد.

روزنامه بهار ششم آبان‌ماه با حکم هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت در برنامه‌ای تلویزیونی، باری دیگر درباره قانون مطبوعات و چگونگی اصلاح آن سخن گفت. او در این برنامه تلویزیونی از طرحی خبر داد که از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات در دست بررسی است. قرار است که اگر روزنامه‌ای تخلف کرد، بلافاصله توقیف نشود، بلکه مدیر مسئول آن تغییر کند. معاون مطبوعاتی ارشاد در این‌باره گفت: «می‌شود با ابزاری مانند تذکر و اخطار رسانه را متوجه اشتباه خود کرد. اقدام اخیر هیات نظارت نیز یکی از همین ابزارهاست که البته بین ما رسانه‌‌ای‌ها این بزرگ‌ترین مجازات است که به یک فرد بگوییم تو صلاحیت مدیرمسئول بودن را نداری.»

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی ارشاد، خاطرنشان کرد که دولت قصد دارد قانون مطبوعات را اجرا کند.

به گفته معاون مطبوعاتی ارشاد قانون تازه مطبوعات در سال ۱۳۸۸ توسط مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده اما هیچ‌وقت به آن عمل نشده است. در دولت یازدهم آیین‌نامه اجرایی آن نوشته و ابلاغ نیز شده است اما تشکیل کمیسیون ماده ۱۸ نیازمند دستور رییس‌جمهور است.

در اسفندماه سال ۱۳۹۲، ۴۰۰ روزنامه‌نگار در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیاست‌های اعمال‌شده توسط معاونت مطبوعاتی ارشاد انتقاد کرده‌ بودند. معاونت مطبوعاتی ارشاد ۹ تشکل‌ مطبوعاتی از روزنامه‌نگاران مورد وثوقش را سامان داده بود که فقط ۱۰ درصد از کل روزنامه‌نگاران ایران را دربرمی‌گرفت.

روزنامه‌نگاران مستقل اما این تشکل‌ها را به رسمیت نشناختند و در نامه‌شان به وزیر ارشاد نوشتند: «جایگزین‌کردن این تشکل‌ها به عنوان نمایندگانِ واقعی و صنفی روزنامه‌نگاران ایران یکی از سیاست‌های معاونت مطبوعاتی است.»

پیش از آن، درآبان ماه سال گذشته روزنامه «بهار» و در اسفند ماه روزنامه «آسمان» توقیف شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.