ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موزه‌ای در عمق زمین برای قربانیان ۱۱ سپتامبر

در محل «مرکز تجارت جهانی» در نیویورک، موزه یادمان‌های به‌جای‌مانده از قربانیان حملات «۱۱ سپتامبر» گشایش یافت. این موزه در عمق زمین بنا شده است.

در محل «مرکز تجارت جهانی» در نیویورک سرانجام موزه یادمان‌های به‌جای‌مانده از قربانیان حملات «۱۱ سپتامبر» گشایش یافت. در این موزه که در عمق زمین بنا شده، هزاران شی به‌جای‌مانده از قربانیان حمله شبکه «القاعده» به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی به نمایش گذاشته شده است.

آخرین ستون به جای مانده از برج‌های دوقلو. بازماندگان قربانیان این ستون را با امضاهایشان و با عکس‌هایی از قربانیان تزئین کرده‌اند

کفش قربانیان، کلاه آنان، اونیفورم‌های مأموران پلیس و آتش‌نشانی که در این حادثه جان باختند، یک ماشین آتش‌نشانی که در این حادثه از بین رفته، موتور یکی از آسانسورهای برج‌های دوقلو، پنجره هواپیما و حتی حلقه ازدواج یکی از قربانیان از اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه قربانیان ۱۱ سپتامبر است.

۱۹ تن از اعضای القاعده به رهبری شخصی به نام محمد عطا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ چهار هواپیمای مسافربری را ربودند. هواپیماربایان دو هواپیما را به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک زدند. در اثر انفجار در این حادثه تروریستی سه هزار نفر جان باختند. یکی دیگر از این چهار هواپیما به ساختمان پنتاگون، محل وزارت دفاع ایالت متحده آمریکا خورد و هواپیمای چهارم در پنسیلوانیا سقوط کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، در سفری که در سال ۱۳۸۶ برای سخنرانی در شصت و دومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک انجام داد، خواست از محل مرکز تجارت جهانی دیدن کند، اما مقامات آمریکایی به این دیدار اعتراض کردند. احمدی‌نژاد سپس در سخنرانی جنجال‌برانگیزش در دانشگاه کلمبیا دولت آمریکا را به دست داشتن در این حادثه تروریستی متهم کرد.

موزه یادمان‌های قربانیان «۱۱ سپتامبر»؛ ورودی پرنور، طبقات کم‌نور در زیر زمین

موزه یادمان‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر در هفت طبقه در زیر زمین ساخته شده و بازدیدکنندگان را به عمق بیش از ۲۰ متری زمین می‌برد. نور خفیفی از ورودی موزه به درون می‌تابد. در چنین فضایی بازدیدکنندگان می‌توانند از پیش‌زمینه‌های حملات تروریستی به مرکز تجارت جهانی، پیامدهای آن و اثراتش بر جهان آگاه شوند.

روی زمین، در مکانی که برج‌های دوقلو قرار داشتند، دو حوض بسیار وسیع با آب‌نماهایی قرار دارد.

ابتدا قرار بود موزه یادمان‌های قربانیان «۱۱ سپتامبر» در سال ۲۰۱۲ گشایش پیدا کند. اما اختلافاتی درباره تأمین بودجه احداث آن و همچنین طوفان «سندی» در آن سال، افتتاح این موزه را به تأخیر انداخت.

در آستانه گشایش این موزه، برخی از بازماندگان قربانیان نسبت به انتقال بقایای جسد بستگانشان به گورهای ویژه‌ای که برای نمایش این اجساد در این موزه در نظر گرفته شده اعتراض کردند. آن‌ها می‌گویند مایل نیستند بقایای جسد عزیزانشان مانند اشیای هنری به نمایش درآید.

موزه زیرزمینی یادمان‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر تا ۲۱ مه فقط برای گروه مشخصی از بازماندگان این حادثه و بستگان قربانیان، مأموران آتش‌نشانی و پلیس که در این حادثه حضور داشتند در نظر گرفته شده است. سپس درهایش را به روی عموم مردم بازمی‌کند.

گالری عکس:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.