ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره شعر فجر در غیاب یدالله رویایی گشایش پیدا می‌کند

هشتمین دوره جشنواره شعر فجر در فرهنگسرای ارسباران، در غیاب یدالله رویایی، شاعر نام‌آشنا گشایش پیدا می‌کند.

هشتمین دوره جشنواره شعر فجر در فرهنگسرای ارسباران، در غیاب یدالله رویایی، شاعر نام‌آشنا گشایش پیدا می‌کند. در نخستین روز جشنواره شعر فجر قرار است عده‌ای از شاعران بیت رهبری همراه با چند شاعر مستقل شعرخوانی کنند.

هشتمین دوره جشنواره شعر فجر در فرهنگسرای ارسباران گشایش پیدا می‌کند

هشتمین دوره جشنواره شعر فجر، ۲۷ اردیبهشت ماه (۱۷مه) در فرهنگسرای ارسباران، در غیاب یدالله رویایی گشایش پیدا می‌کند. در نخستین روز جشنواره شعر فجر، علی موسوی گرمارودی، علی معلم دامغانی و فاضل نظری که از شاعران غزل‌سرا با مایه‌های مذهبی و مورد وثوق رهبری‌اند شعر می‌خوانند. همچنین اکبر اکسیر و بهزاد زرین‌پور، از شاعران مستقل ایران هم در این برنامه شعرخوانی خواهند داشت.

محسن کریمی راهجردی که اشعاری از علیرضا قزوه، یکی دیگر از شاعران بیت رهبری را به انگلیسی ترجمه کرده، همراه با سعید یوسف‌نیا، از شاعران مستقل ایران اجرای برنامه‌های شعرخوانی نخستین روز هشتمین جشنواره شعر فجر را به عهده خواهند داشت.

در ادامه این برنامه یوسف‌علی میرشکاک، محمدعلی بهمنی، مشفق کاشانی، علیرضا طبایی، خسرو احتشامی و محمدباقر کلاهی اهری شعرهایشان را می‌خوانند.

راتی ساکسنا (شاعر هندی) و علی الشلاه (شاعر عراقی) به عنوان مهمانان خارجی جشنواره و حشمت منصوری (شاعر کرد) و برکت حوت (شاعر بلوچ) در بخش اقلیمی و بومی هشتمین دوره جشنواره شعر فجر شعرخوانی خواهند کرد.

یدالله رویایی

ابتدا قرار بود یدالله رویایی در جشنواره شعر فجر شرکت کند، اما شورای سیاستگذاری هشتمین دوره این جشنواره، ۲۴ اسفند سال گذشته (۱۵ مارس) تصمیم گرفت دعوتش از یدالله رویایی، شاعر شناخته‌شده ایرانی را که از سال‌ها پیش در فرانسه زندگی می‌کند، پس بگیرد.

در روزهای بعدی جشنواره شعر فجر که در فرهنگسرای ارسباران و خانه هنرمندان برگزار خواهد شد محمدرضا عبدالملکیان، حافظ موسوی، مهرداد فلاح، رضا چایچی، علیرضا قزوه، رزا جمالی، مهرنوش قربانعلی، فاطمه راکعی، شیوا ارسطویی، ضیاء موحد، محمدحسین جعفریان، علیرضا پنجه‌ای، رسول یونان، ابوالفضل زرویی، محمد صالح‌علاء، مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی، ناصر کشاورز، جعفر ابراهیمی، افشین علاء، شاپور جورکش، هرمز علیپور، بهزاد خواجات، ابوالفضل پاشا، علی هوشمند، پرویز خائفی، محمدکاظم کاظمی، علی عبداللهی و کیومرث منشی‌زاده  اشعارشان را می‌خوانند.

جشنواره شعر فجر ۳۱ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت به پایان می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افشین بابازاده

    دیدن نام شرکت کنندگان در این بالماسکه شما را با نام شاعرانی روبرو می کند که با تایید وزارت ارشاد و میرزا قلم باشی های این جشنواره بروی منبر می روند تا چند شعر بخوانند تا چه بسا احساس شاعر بودنشان را بیشتر کند. خوب کانون که نیست و اجازه نفس کشیدن هم ندارد . این دوستان شاعر بهتر است در جلسه های بعدی در کانون نویسندگان که باید مخفی برگزار شود در خانه ای دور از چشمان وزارت اطلاعات به آن دسته که شرمشان آمد تا در این جشنواره شرکت کنند توضیح بدهند که در این حکومتی که شرمی ندارد از زندانی و در بند انداختن شاعر و نویسنده و روزنامه نگار شما با کدام خوش کامی و لذت پا در این سالنها گذاشتید تا با خواندن چند شعر به خود احساس شاعر بودن بدهید. کشوری بی صاحب چنین می کند - بدبختانه -

  • استقبال اندک از هشتمین دوره جشنواره شعر فجر | خبرگزاری موج سبز

    […] ۲۷ اردیبهشت ماه (۱۷ مه)، افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره شعر فجر با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و […]