ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«گام نخست تعريف جرم سياسی در قوانين ايران»

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کميسيون حقوقی مجلس ايران گفت اين کميسيون حقوقی «بعد از چندين جلسه بحث با نهادها و افراد مختلف به جمع‌بندی در مورد تعريف جرم سياسی رسيد.»

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کميسيون حقوقی مجلس ايران، گفت اين کميسيون حقوقی «بعد از چندين جلسه بحث با نهادها و افراد مختلف به جمع‌بندی در مورد تعريف جرم سياسی رسيد.»

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کميسيون حقوقی مجلس ايران

اسفنانی به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفت:‌ «بايد تصريح کنم که ما در تعريف جرم سياسی، جرم جديدی را تعريف نکرده‌ايم، بلکه اعمال مجرمانه‌ای که قبلا در قانون شناخته شده بود را به شرط اين که با انگيزه سياسی و بدون قصد ضربه زدن به اساس نظام باشد شامل تعريف جرم سياسی کرديم.»

در ماده يک تعريف جرم سياسی آمده است: «هر يک از جرايم مصرح در ماده دو اين قانون چنانچه با انگيزه اصلاح امور کشور عليه مديريت و نهادهای سياسی و يا سياست‌های داخلی يا خارجی کشور ارتکاب يابد، بدون آنکه مرتکب قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشد جرم سياسی محسوب می‌شود.»

ماده دو اين قانون نيز شامل مصاديق جرم سياسی است که هنوز به تصويب نرسيده است.

عدم تعريف جرم سياسی در ايران همواره مورد انتقاد فعالان سياسی بوده است.

برخی از مخالفان نیز به‌طور کلی تعیین جرم سیاسی را بر خلاف آزادی سیاسی و آزادی بیان و عقیده می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    تعریف من را هم داشته باشید و خود انتخاب کنید تعریف برتر و کارآمد تر را: " هر نوع اقدام یا عدم اقدام به هر منظور که باشد در نظام مقدس اسلامی جرم محسوب می شود و تشخیص سیاسی بودن آن بر حسب شدت تابش اشعه ی آفتاب، جهت وزش باد و مسیر استشمام بوی پول بر عهده ی هر کسی است که در روز دادرسی بر حسب اتفاق بر پشت میز قضاوت قرار گرفته باشد".

  • بهنام

    پس با این حساب بالغ بر هفتاد و پنج میلیون جمعیت ایران مجرم سیاسی تشریف دارند ، البته از دید حضرات . واقعآ که مرغ پخته هم از کارهای اینان به خنده می افتد .