ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرمابه تاریخی «باغ‌ لَـلِـه» کرمان در آستانه نابودی

کوتاهی سازمان میراث فرهنگی

حمام «باغ‌  لَـلِـه» در کرمان از دوره قاجار به جای مانده و به عنوان اثر ملی  به ثبت رسیده است.  «باغ‌  لَـلِـه» ۲۰۰ سال قدمت دارد و از قدیمی‌ترین حمام‌های استان کرمان است. با این حال به دلیل عدم رسیدگی سازمان میراث فرهنگی که وظیفه حفاظت و مرمت آثار تاریخی را به عهده دارد، این بنا در شرف نابودی است.

این حمام تا چندی پیش فعال بود ولی بعد از آن به دلیل بالا آمدن آب‌های زیرزمینی تعطیل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزاد وزیری

    اسم من فرزاد وزیری ه؛ تا انجایی که من اطلاع دارم این حموم به همراه یه تکیه (تکیه ته باغ لل ه) در نزدیکیش و چند تا مغازه (نسبتا خرابه) توسط میرزا حسین وزیر که میشه پدر مادر مادربزرگ من از یطرف و پدر عمه پدربزرگم از یه طرف دیگه (اگه قاطی نکنم) وقف شده، من سال 79 برای اینکه بتونم برای بازسازیشون کاری کنم خیلی تلاش کردم البته اون زمان از حموم هنوز استفاده میشد و بیشتر تو فکر راه اندازی و بازسازی دوباره تکیه بودیم (به همراه همسایه ها) اما تا اونجایی که مشخص شد اداره اوقاف رو اونها مدعیه و اصل وقف نامه هم در دسترس نیست. تا اونجایی که من اطلاع دارم از وزیری های مربوط به این موقوفه کس دیگه ای در کرمان نیست. خود من رو شخصا یبار نگهبانی اوقاف از ساختمان اداره اوقاف بیرون کرد چون خیلی پا گیر این موضوع شده بود. البته فکر کنم همه این حرف ها مال قبل از ثبت ملی شدن اونهاست.