ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موفقیت ائتلاف نخست‌وزیر عراق در انتخابات مجلس

ائتلاف انتخاباتی نوری المالکی، نخست وزیر عراق توانسته بیشترین کرسی‌های مجلس را به خود اختصاص دهد، اما برای تشکیل دولت به حمایت سایر جناح‌های سیاسی نیاز دارد.

ائتلاف انتخاباتی نوری المالکی، نخست وزیر عراق، توانسته در انتخابات مجلس آن کشور بیشترین کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد. این ائتلاف اکنون قوی‌ترین نیروی سیاسی عراق است، اما برای تشکیل دولت به حمایت سایر جناح‌های سیاسی نیاز دارد.

نوری المالکی

کمیسیون انتخابات عراق دوشنبه (۱۹ مه /۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد که ائتلاف انتخاباتی «دولت قانون» متعلق به نوری المالکی توانسته ۹۲ عدد از ۳۲۸ کرسی ‍مجلس را به دست بیاورد. با وجود این ائتلاف وی به اکثریت کرسی‌های ‍‍پارلمان دست نیافته است.

این میزان حاصل از شمارش آراء بسیار بیشتر از کرسی‌های به‌دست‌آمده برای جریان مقتدا صدر، روحانی شیعه و ۲۹ کرسی ائتلاف «المواطن» وابسته به «شورای عالی اسلامی عراق» نزدیک به عمار الحکیم است.

کمیسیون انتخابات عراق همچنین خبر داد که ائتلاف سکولار «الوطنیه» به رهبری ایاد علاوی ۲۱ کرسی، احزاب و گروه‌های کرد طبق گزارش «رویترز»  در مجموع تا ۶۲ کرسی و ائتلاف «الاحرار»، وابسته به جریان صدر ۳۳ کرسی کسب کرده‌‌اند.

نتایج نهایی در هفته‌های آینده پس از رسیدگی کمیسیون انتخاباتی به شکایت‌ها در زمینه تقلب و تخلف‌ها در روند انتخابات اعلام خواهد شد.

مجلس عراق اختیار انتخاب نخست وزیر و ر‌‌ئیس جمهوری را دارد.

مشارکت در انتخابات با وجود تهدید به ترور و خشونت در سراسر عراق نزدیک ۶۰ درصد بوده است.

با وجود برتری ائتلاف المالکی انتظار می‌رود مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی طولانی شوند، چون احزاب شیعه، سنی و کرد عراقی با یکدیگر اختلاف‌های جدی دارند.

نخست‌وزیر شیعه عراق مخالفان و منتقدان بسیاری دارد: احزاب سنی او را به تبعیض متهم کرده‌اند.

منتقدان نوری المالکی می گویند دور دیگری از زمامداری او باعث ایجاد حکومت استبدادی و خطر فروپاشی عراق می‌شود.

در صورت پیروزی نهایی نوری المالکی در انتخابات مجلس، او برای سومین دور نخست وزیری عراق را بر عهده خواهد داشت.

عراق سال‌هاست که صحنه‌ درگیری میان شیعیان و سنی‌ها بوده است.

بنا بر گزارش‌های سازمان ملل متحد تنها در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۹۰۰۰ نفر در حمله‌های مسلحانه، انفجارها و سایر خشونت‌ها جان باخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.