ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین دوره جشنواره باغ ایرانی برگزار می‌شود

دومین دوره «جشنواره باغ ایرانی» به منظور گفتگو در مورد جنبه‌های مختلف آن از ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۳۹۳ در محل باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

دومین دوره «جشنواره باغ ایرانی» به منظور گفتگو و تبادل نظر در مورد جنبه‌های مختلف باغ ایرانی از ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۳۹۳ در محل باغ موزه قصر (زندان قصر سابق) در تهران برگزار می‌شود.

در این جشنواره که به ابتکار موسسه غیر دولتی «جهان باغ ایرانیان» برپا شده است گروهی از صاحبنظران و پژوهشگران محیط زیست، میراث فرهنگی، معماری و تاریخ هنر،  دست‌آوردهای پژوهشی خود در مورد باغ ایرانی را ارائه خواهند کرد.

تعدادی از انجمن ها و سازمان های غیر دولتی و برخی نهادها مانند «شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران» نیز از این جشنواره حمایت می‌کنند.

در مراسم افتتاحیه سید محمد بهشتی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی ایران، در مورد فلسفه باغ ایرانی سخنرانی خواهد کرد.

سخنرانان دیگری نیز در مورد الگوهای باغ ایرانی و  جلوه و تاثیر باغ ایرانی در نقاشی  ایرانی و همچنین در هنر امروز مقالات خود را ارائه می‌کنند. معنا و مفهوم باغ ایرانی در زندگی امروز و همچنین موسیقی و باغ جزو سخنرانی‌های دیگر این جشنواره سه روزه خواهد بود.

در این جشنواره همچنین پانل‌هایی برای گفتگو در مورد جنبه‌های زیست محیطی، آلودگی‌های محیطی و تاثیر آن در باغ‌ها، استفاده از انرژی خورشیدی و مباحث مرتبط دیگر در نظر گرفته شده است.

در طول سه روز برگزاری جشنواره باغ ایرانی، چند فیلم مستند ساخته کارگردانان ایرانی و خارجی به نمایش در خواهد آمد.

اجرای موسیقی، برگزاری نمایشگاه نقاشی و همچنین کارگاه آموزش باغبانی ارگانیک از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

باغ ایرانی یکی از پرونده‌های ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسکوست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.