ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: سئوال‌هایم درباره حصر خانگی و اوين در مجلس مطرح می‌شود

علی مطهری گفت سئوال‌هایش از وزير دادگستری، در مورد حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنين رویدادهای بند ۳۵۰ زندان اوين باید در جلسه علنی مجلس مطرح شود.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران گفت سئوال‌هایش از مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری، در مورد حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنين رویدادهای بند ۳۵۰ زندان اوين باید در جلسه علنی مجلس مطرح شود.

علی مطهری: از پاسخ‌های وزير دادگستری قانع نشدم.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، علی مطهری که روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه سئوال خود از وزير دادگستری را در جلسه کميسيون قضايی مجلس مطرح کرده بود گفت: «سئوال من يکی درباره ادامه حصر خانگی آقايان موسوی و کروبی بدون حکم قضايی و بر خلاف قانون اساسی بود و ديگر درباره حادثه بند ۳۵۰ زندان اوين بود که چرا اطلاع‌رسانی کافی صورت نگرفت و گزارش کامل و مستندی به مردم ارائه نشد.»

وی گفت عدم اطلاع‌رسانی کافی سبب شد تا خبرهای رسانه‌های خارجی در این‌باره «موجب تشويش اذهان عمومی» شوند.

مطهری همچنین افزود: «وزير دادگستری در پاسخ گفت که حصر مصوبه شورای عالی امنيت ملی است اما من گفتم که اين شورا چنين اختياری ندارد و در شرايط اضطرار می‌تواند موقتا به ميزان ۱۰ يا ۲۰ روز کسی را محدود کند و در حصر قرار دهد اما اين‌که افراد سه سال و نيم در حصر بمانند تنها با حکم دادگاه صالح امکان ‌پذير است.»

مطهری تأکید کرد که از پاسخ‌های وزير دادگستری در اين رابطه قانع نشده و گفت که هر دو سئوال بايد در صحن علنی مجلس مطرح شود.

علی مطهری پیش از این نیز چند بار ادامه حصر خانگی موسوی و کروبی را بدون محاکمه علنی، غيرقانونی دانسته بود.

وی گفته بود وضع جسمانی موسوی و کروبی خوب نيست و اگر اتفاقی برای آن‌ها بيفتد برای نظام هزينه خواهد داشت.

مطهری در مورد رویدادهای بند ۳۲۰ زندان اوين نیز خواهان اعزام هیأتی از سوی مجلس برای بررسی وضعيت زندان اوين شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    اینکه وزیر اطلاعات از روزنامه نگاران می خواهد در خصوص جزئیات بند 350 چیزی نپرسید و یا رئیس جمهور هیچ کار مثبتی در طول این مدت نتوانسته انجام دهد گویای این واقعیت است که موضوع پیگیری این پرونده ها لااقل به این زودیها به جایی نخواهد رسید. مگر به یاد نمی آوریم جوابیه سایت رهبری که نوشته بود "جرم نابخشودنی"؟ اساسا موضوعاتی از این دست در جامعه ایران حل نخواهد شد مگر اینکه اتفاقی بیافتد که رهبری احساس ترس کند. شاید تهدیدی در حد و اندازه های پرونده اتمی و یا یک نرمش قهرمانانه این بار از سوی کروبی و موسوی.