ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت يک معلم به يک سال حبس

مريم شربت‌دار قدس، معلم و فعال مدنی، همسر فيض‌الله عرب‌سرخی به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.

مريم شربت‌دار قدس در کنار همسرش فيض‌الله عرب‌سرخی

مريم شربت‌دار قدس، معلم و فعال مدنی از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب اسلامی تهران به يک سال حبس تعزيری محکوم شد. حبس وی به مدت پنج سال تعليق شده است.

به گزارش کلمه،  در حکم شربت‌دار قدس آمده است که «به دليل شرايط خانوادگی و عدم پيشينه کيفری، يک سال حبس تعزيری وی به مدت پنج سال معلق می‌شود که در صورت هرگونه فعاليتی، ]حکم حبس[لازم‌الاجرا خواهد بود.»

مريم شربت‌دار قدس همسر فيض‌الله عرب‌سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی است که در ماه‌های گذشته چندين بار به بازپرسی شعبه دو اوين احضار و با قيد کفالت آزاد شده بود.

اتهامات وی بر اساس گزارش‌های سپاه پاسداران «نشر اکاذيب» و «تبليغ عليه نظام» اعلام شده است. تفهيم اتهام وی به دليل مصاحبه ها و يادداشت‌هايی بوده که در طول چهار سال گذشته منتشر شده بود.

فيض‌الله عرب‌سرخی، همسر مريم شربت‌دار قدس نيز پاييز سال گذشته پس از چهار سال و نيم حبس به اتهام شرکت در رویدادهای پس از انتخابات ۸۸از زندان اوين آزاد شده است.

ساجده عرب‌سرخی دختر وی نيز در ماه‌های گذشته بارها برای بازجويی احضار شده و در انتظار دادگاهی با اتهام «تبليغ عليه نظام» و «اجتماع و تبانی» است. وی همچنين در دادگاهی غيابی به يک سال حبس تعزيری محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.