ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره فیلم‌های اسلامی، تنها دستاورد مدیران سینمای ایران در کن

۱۲ مدیر سینمای ایران در کن هستند. آن‌ها در غرفه بنیاد فارابی عده‌ای را به نان و پنیر و سبزی دعوت کردند و یک جشنواره فیلم اسلامی هم به راه انداختند.

در محل برگزاری شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن که تا ۲۵ مه (۴ خرداد) ادامه دارد، ۱۲ مدیر سینمای ایران هم حضور دارند. «بنیاد فارابی» در محل برگزاری این جشنواره سینمایی، غرفه‌ای تشکیل داده و ۱۵ فیلم از محصولات سینمای ایران را برای فروش عرضه کرده، اما برای بازاریابی این فیلم‌ها توفیقی به دست نیاورده است. تنها دستاورد مدیران سینمای ایران در کن، جشنواره «فیلم‌ در گردش کشورهای اسلامی» است که قرار است با مشارکت ۹ کشور اسلامی برگزار شود.

جشنواره فیلم کن، مهم‌ترین بازار سینما در جهان به شمار می‌آید و فقط در ۱۰ روز، ۴۵ درصد از تولیدات سینمایی جهان در این بازار خرید و فروش می‌شود. در این میان ایران بیشتر به بازارهای کشورهای اسلامی نظر داشته است.

عصرانه «چتر ایران» در جشنواره فیلم کن

آرش امینی، مدیر بخش بین‌الملل سازمان سینمایی ایران که مسئولیت «چتر ایران» در جشنواره فیلم کن را هم به عهده دارد، گفته است ثمرات تلاش‌ مدیران سینمای ایران برای عرضه محصولات سینمایی کشور در شش ماه آینده معلوم می‌شود.

«چتر ایران» در کن عصرانه‌ای ترتیب داد و عده‌ای از سینماگران و منتقدان و گزارشگران سینمایی را به غرفه بنیاد فارابی دعوت کرد. لیلا حاتمی، بازیگر سرشناس و از داوران بخش اصلی جشنواره فیلم کن هم به این عصرانه دعوت شده بود.

مدیران جشنواره فیلم مسکو و جشنواره «آنتالیا» شاخص‌ترین چهره‌های سینمایی در ضیافت نان و پنیر و سبزی در غرفه فارابی بودند و از چهره‌های رسانه‌ای هم ژان میشل فرودون، منتقد فرانسوی، به این ضیافت دعوت شده بود. عباس کیارستمی، سینماگر برجسته و رئیس هیأت داوران بخش «سینه‌فونداسیون» کن اما، دعوت چتر ایران را نپذیرفت و در ضیافت غرفه فارابی شرکت نکرد.

اگر تلاش مدیران سینمای ایران برای بازاریابی فیلم‌های رسمیت‌یافته در جشنواره فیلم فجر با سویه‌های ایدئولوژیک ثمر نداد، در عوض آن‌ها موفق شدند همکاری کشورهای اندونزى، عراق، لبنان، ترکیه و مصر را برای برگزاری یک جشنواره فیلم اسلامی جلب کنند.

این جشنواره، «جشنواره فیلم‌ در گردش کشورهای اسلامی» نامیده شده و قرار است از این پس به مدت ۹ ماه در ۹ کشور اسلامی و در ۹ دوره پیاپی برگزار شود.

سازمان همكارى كشورهاى اسلامى (OIC) هزینه‌های برگزاری این جشنواره سینمایی را تأمین می‌کند. هدف این جشنواره هم آن است که رویدادهای سینمایی در کشورهای اسلامی بازتاب رسانه‌ای گسترده‌تری بیابند و افزون بر آن، زیرساخت‌های سینمایی در کشورهای برگزارکننده بهبود پیدا کنند.

آرش امینی، مسئول چتر ایران در کن، درباره اهداف این جشنواره نوبنیاد به خبرگزاری «مهر» گفته است: «نزدیکى حرفه‌اى سینماگران ۹ کشور‌ اسلامی و گشایش افقى جدید براى همکارى‌هاى بیشتر در زمینه فناورى‌هاى نوین، اکران حرفه‌اى متقابل محصولات و تولید مشترک فیلم‌هاى سینمایى بین آن‌ها از اهداف این جشنواره است.»

مسئول چتر ایران در کن همچنین خبر داده که مدیران سینمای ایران در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن تلاش کردند با بازاریابی و چگونگی خرید و فروش حقوق فیلم‌ها آشنا شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.