ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: در دانشگاه‌ها نشريات مارکسيستی و ضد نظام چاپ می‌شود

زهره طبيب‌زاده، نماینده مجلس ایران نسبت به آن‌چه «انتصابات معنادار» در دانشگاه‌ها نامید، اعتراض کرد و گفت در پی این انتصابات جدید «نشريات مارکسيستی و ضد نظام» در دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

زهره طبيب‌زاده، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ایران نسبت به آن‌چه «انتصابات معنادار» در دانشگاه‌ها نامید، اعتراض کرد و گفت در پی این انتصابات جدید «نشريات مارکسيستی و ضد نظام» در دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

به‌گزارش تارنمای «باشگاه خبرنگاران» زهره طبيب‌زاده گفت: «پس از انتصابات معنادار و با جهت‌گيری خاص سياسی در رؤسای دانشگاه‌ها، اکنون شاهد چاپ نشريات مارکسیستی و ضد نظام هستيم که اين موضوع در پی غفلت مسئولين وزارت علوم در حال فعاليت است.»

این نماینده مخالف دولت یازدهم افزود: «همچنين گروهی از نشرياتی که به علت فعاليت‌های ضد دينی نيز ممنوع‌الچاپ بودند در فضای جديد پيش آمده مجوز مجدد گرفته‌اند و در حال به حاشيه کشيدن پتانسيل‌های علمی و آموزشی‌اند.»

وی اين نشريات را «بسيار مشکل‌ساز و پرحاشيه» خواند و افزود: «ما بار‌ها به وزارت علوم در مورد توجه ويژه به سلامت فضای دانشگاه‌ها تذکر داده‌ايم اما اکنون ديده می‌شود گروهی سعی در تغيير نگرش دانشجويان و علم‌آموزان دارند.

زهره طبيب‌زاده خواهان «اقدام قاطع و بازدارنده چه سريعتر» از سوی مسئولان وزارت علوم شد.

وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری از جمله وزارتخانه‌هایی است که نیروهای اصولگرای مخالف دولت همواره نسبت به آن با حساسیت برخورد کرده‌اند.

گفته می‌شد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران ابتدا قرار بود نام جعفر توفیقی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مطرح کند اما بعد جعفر میلی منفرد را به مجلس معرفی کرد که مجلس به وی رأی نداد. در پی آن روحانی جعفر توفیقی را مدتی سرپرست وزارت علوم معرفی کرد و سپس رضا فرجی دانا، رئیس دانشگاه تهران در دوران دولت دوم محمد خاتمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرد و وی توانست رأی اعتماد مجلس را بگیرد.

از زمان روی کار آمدن رضا فرجی دانا، به‌ویژه نمایندگان مجلس که اکثر آن‌ها را مخالفان دولت تشکیل می‌دهند، با سیاست‌های وی مخالفت کرده‌اند.

با این حال هنوز خبرهایی از توقیف نشریات دانشجویی منتشر می‌شود. در روزهای اخیر «موج نو»، نشریه وابسته به مجمع اسلامی دانشگاه سمنان و «غیاث» نشریه دانشجویی‌ای که در دانشگاه‌ امیرکبیر تهران منتشر می‌شد، توقیف شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.