ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز جهانی کودکان گم شده

«فرزند ربوده شده من»

روز جهانی کودکان گم شده

نیلوفر، خواننده ۱۳ساله ایرانی، که به تازگی توجه رسانه‌های هلند را به خود جلب کرد برای آگاهی‌رسانی در مورد ۲۵ ماه مه، «روز جهانی کودکان گم‌شده»، ترانه‌ای خوانده است.

نیلوفر که خود نیز هنگامی که ۲۲ ماه داشت ربوده شد، ترانه‌ای را به زبان انگلیسی اجرا کرده است که درد و رنج کودکان دزدیده‌ شده و والدین تنهامانده را نشان می‌دهد.

عنوان ترانه نیلوفر «فرزند ربوده شده من» است و نیلوفر ترانه را به همه افرادی که فرزندشان ربوده شده و همه کودکانی که ربوده شده‌اند تقدیم کرده است. نیلوفر از طرفدارانش خواسته که برای کمک به کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به سازمان خیره هلندی Heppie کمک کنند.

نیلوفر هنگامی که ۲۲ ماه داشت و هنوز شیرخواره بود، توسط پدرش ربوده شد و بدون اجازه مادرش به ایران برده شد.

ترانه «فرزند ربوده شده من» را بشنوید:

عاطفه بهادری، مادر نیلوفر، در یک جدال سه ساله حقوقی و به کمک عبدالفتاح سلطانی (وکیل دادگستری که اکنون زندانی سیاسی است)، توانست نیلوفر را تنها به مدت ۱۲ ساعت در هفته ملاقات کند. مادر نیلوفر، عاطفه بهادری که روایت دوری خود از نیلوفر را به صورت کتاب در آورده، در گفت‌و‌گو با نسیم روشنایی از رادیو زمانه ماجرای ربوده شدن نیلوفر را توضیح می‌دهد:

در سه سالی که نیلوفر از مادرش دور بود، منزل ثابتی نداشت. مادرش پس از بازپس‌گیری فرزندش تصمیم گرفت که برای کمک به آزارهای روحی که نیلوفر در دوری از مادرش کشیده است، از موسیقی‌درمانی استفاده کند. نیلوفر اکنون نوازنده سازهای پیانو، ویلون و گیتار است و در سبک موسیقی پاپ تعلیم خوانندگی دیده است.

آدل ایرانی، لقبی است که رسانه‌های هلند به نیلوفر داده‌اند؛ او در مسابقات صدای کودکان (voice kids) در هلند، فینالیست شد. مسابقات صدای کودکان، برنامه تلویزیونی است که برای کشف بر‌ترین استعدادهای خوانندگی در هلند برپا می‌شود. نیلوفر توانست در این برنامه با صدای گرم و قدرتمند خود، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند.

اکنون، نیلوفر می‌خواهد از این فرصت استفاده کرده و توجه رسانه‌ها را به بی‌پناهی کودکان ربوده شده جلب کند. همچنین برای نیلوفر مهم است که به کودکانی که توسط والدینشان ربوده می‌شوند توجه شود و آزار‌هایی که آنها می‌بینند نیز مطرح شود.

ربودن کودک توسط یکی از والدین اغلب زمانی رخ می‌دهد که والدین از هم جدا شده‌اند یا در مراحل پیش از جدایی به سر می‌برند. پدر و مادر با ربودن کودک، طرف مقابل را از مزیت در کنار فرزند بودن محروم می‌کنند.

تنها در کشور ایالات متحده آمریکا، سالانه هشت میلیون کودک ربوده می‌شود و دو میلیون از آنها مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

«روز جهانی کودکان گم‌شده»، ابتدا از کشور آمریکا آغاز شد و سپس وجهه جهانی پیدا کرد. در سال ۱۹۸۳، پس از گم شدن ایتان پز، کودک ۶ ساله نیویورکی، رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت، تصمیم گرفت که روز ربوده شدن ایتان را برای آگاهی رسانی در مورد معضل کودکان ربوده شده معین کند. جسد ایتان هرگز پیدا نشد، اما مردی که در نزدیکی منزل او در بقالی ای کار می کرد، اعتراف کرد که ایتان را کشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 48

    […] کودک «فرزند ربوده شده من» رادیو زمانه ۲۵ می ۲۰۱۴ نیلوفر، خواننده ۱۳ساله ایرانی، […]