ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد رضا رادان پست خود را واگذار می‌کند

خبرگزاری فارس از تغییر معاونت

خبرگزاری فارس از تغییر معاونت فرماندهی نیروی انتظامی خبر داد. به نقل از این خبرگزاری، سردار حسین اَشتری، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت ایران، جانشین احمدرضا رادان می‌شود.

احمدرضا رادان (راست)، حسین اشتری (چپ)

فارس می‌نویسد که این جایگزینی خواست اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران بوده است. احمدی‌مقدم هفته گذشته از سوی آیت‌الله خامنه‌ای در مقام خود ابقا شد.

احمدرضا رادان از سال ۱۳۸۷ به عنوان جانشین احمدی‌مقدم در سمت جانشینی فرمانده ناجا قرار داشت و پیش از آن نیز فرمانده انتظامی پایتخت و خراسان را عهده‌دار بود.

رادان در مقام رئیس پلیس تهران، از فرماندهان و مجریان طرح «ارتقای امنیت اجتماعی» بود؛ طرحی که با آفتابه انداختن به گردن «اراذل و اوباش» و گرداندن آنها در شهر شروع شد.

در اجرای این طرح، از سوله‌های «کهریزک» برای نگاهداری بازداشت شدگان استفاده شد.

بازداشتگاه «کهریزک» در سال ۱۳۸۸ به محل نگاهداری معترضان به نتایج انتخابات این سال تبدیل شد. نام رادان با آزارهای این بازداشتگاه و کشته شدن دستکم چهار نفر در آن گره خورده است.

رادان هرگونه اتهام در حوادث کهریزک را رد کرده و مدعی شده که از وجود زندانیان سیاسی در این بازداشتگاه خبر نداشته است.

رادان چند روز پیش از این و در ۳۱ اردیبهشت تاکید کروه بود که طرح امنيت اخلاقی تا زمانی که دغدغه‌های مردم رفع نشود ادامه خواهد داشت: «جای هیچ بحثی در مورد گشت‌های امنیت اخلاقی نیست.»

رادان از سال ۱۳۸۵ و پس از استعفای سردار طلایی، فرمانده پلیس تهران شده بود. فارس می‌نویسد که مراسم تودیع رادان روز چهارشنبه هفتم خرداد برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یک جنایتکار مزدور نظام میرود و یکی دیگر و شاید هم بدتر از او جایگزین میشود . امید است بزودی کلیه سران نظام ننگین اسلامی در دادگاه محاکمه و به سزای اعمال جنایتکارانه و ضد بشری خود برسند .