ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش فعال سايبری مجموعاً به بيش از ۱۰۰ سال حبس محکوم شدند

دستگاه قضايی ایران شش تن از فعالان سايبری را که در حال حاضر در زندان اوين به‌سر می‌برند به بيش از ۱۰۰ سال حبس تعزيری محکوم کرد.

دستگاه قضايی ایران شش تن از فعالان سايبری را که در حال حاضر در زندان اوين به‌سر می‌برند، مجموعاً به بيش از ۱۰۰ سال حبس تعزيری محکوم کرد.

به‌گزارش هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، این شش فعال سایبری به اتهام‌های «اجتماع و تبانی، تبليغ عليه نظام، توهين به رهبری و توهين به مقدسات»، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه، مجموعاً به بيش از ۱۰۰ سال زندان در دادگاه بدوی محکوم شده‌اند.

بر اساس احکام دادگاه انقلاب، مسعود طالبی به ۱۵ سال حبس، فريبرز کاردارفر ۱۸ سال، امين اکرمی‌پور ۱۴ سال، امير گلستانی ۲۲ سال، مسعود قاسم‌خانی ۲۲ سال و مهدی ری‌شهری به ۱۱ سال حبس تعزيری محکوم شده‌اند.

برخی از اين فعالان صفحات ايرانی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را مديريت کرده و گاه خبرها و نقدهای سياسی مربوط به جنبش موسوم به سبز و زندانيان سياسی و عقيدتی را منتشر می‌کردند.

آن‌ها از اواخر مرداد ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت و به بند دو- الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شده بودند.

وب‌سایت «کلمه» در پاییز سال گذشته اعلام کرد که بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران با تحت فشار قرار دادن اين پنج فعال سایبری آن‌ها را وادار به قبول کردن اعترافات خلاف واقع کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.