ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس ایران نزديکان بابک زنجانی را تهدید کرد

رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس ایران گفت اگر نزدیکان بابک زنجانی بدهی‌های وی را نپردازند تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند. وی تأکید کرد که این اولتیماتوم مجلس جدی است.

مجلس ایران گفته است نزدیکان بابک زنجانی شناسایی شده‌اند و اگر آن‌ها پول‌های وی را به کشور بازنگردانند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

بابک زنجانی از پنج ماه پیش به اتهام بدهی به وزارت نفت و بانک مرکزی، جعل اسناد و پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان در بازداشت است.

به‌گزارش وب‌سایت تدبير، محمدعلی پورمختار، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس ایران گفت افراد نزديک به بابک زنجانی، تاجر میلیاردر ایرانی، شناسايی شده‌اند و آن‌ها می‌توانند بدهی زنجانی به وزارت نفت را پرداخت کنند.

بابک زنجانی از پنج ماه پیش به اتهام بدهی به وزارت نفت و بانک مرکزی، جعل اسناد بانکی و پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان در بازداشت به سر می‌برد. وی در دی‌ماه ۱۳۹۲ توسط دادستان کل کشور بازداشت شد.

بابک زنجانی ۲.۵ ميليارد يورو به وزارت نفت بدهکار است و مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری نیز پیش از این گفته بود که وی با بازجوها همکاری خوبی ندارد.

محمدعلی پورمختار، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس گفته است که تمام زمينه‌ها برای بابک زنجانی برای اين‌که بتواند پول وزارت نفت را پرداخت کند آماده است.

همچنین به‌گفته عزت‌الله يوسفيان ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، بابک زنجانی به بازجوها می‌گويد «آزادم کنيد تا برايتان پول بياورم.»

محمدعلی پورمختار، افزود: «اين افرادی را که ما شناسايی کرديم با سازوکار خود می‌توانند پول‌های بلوکه شده زنجانی را در کشورهای خارجی آزاد و بدهی وزارت نفت را پرداخت کنند.»

رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت به افراد نزدیک به بابک زنجانی اعلام شده که پول‌های وی را به کشور بازگردانند و اگر اين کار را انجام ندهند به دستگاه قضايی معرفی می‌شوند.

وی تأکید کرد: «اين اولتيماتوم مجلس به نزديکان شناسايی شده بابک زنجانی جدی است و خودشان هم از اين جديت آگاه هستند.»

محمدعلی پورمختار: به افراد نزدیک به بابک زنجانی اعلام شده که پول‌های وی را به کشور بازگردانند

به‌گفته پورمختار «زمينه برای پرداخت بدهی بابک زنجانی فراهم است يعنی بازداشت او مانع از اين نيست که پول به وزارت نفت برگردانده نخواهد شد. در واقع اگر اراده‌ای از سوی زنجانی وجود داشت اين پول تا به امروز پرداخت شده بود.»

امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس ایران روز یکشنبه چهارم خردادماه، حکم بابک زنجانی را کمتر از حکم مه‌‌آفرید امیرخسروی، متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد دلاری ندانست.

مه‌‌آفرید امیرخسروی بامداد روز شنبه سوم خردادماه به‌طور ناگهانی در حالی که موکل و خانواده وی بی‌خبر بودند، اعدام شد.

این نماینده مجلس گفت در حالی‌که زنجانی چندین ماه است که در زندان به‌سر می‌برد اما همچنان از پرداخت بدهی‌های خود سر باز می‌زند و «با شیوه‌ها و ترفندهای خود به نوعی همه را سرکار می‌گذارد.»

به‌گفته امیرعباس سلطانی به‌رغم بازداشت بابک زنجانی، شرکت‌های وی در ایران و خارج از ایران همچنان فعالیت می‌کنند.

این عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: «البته زنجانی بیشتر از مه‌آفرید خسروی مشکل دارد. من در جایگاه قوه قضائیه نیستم اما با شناختی که دارم به هرحال حکمش کمتر از اعدام نیست، البته دستگاه قضایی باید نظر نهایی را بدهد.»

برخی از نمایندگان مجلس نیز بابک زنجانی را فردی از یک «شبکه مافیایی» قوی عنوان کرده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت پرونده قضایی تخلفات بابک زنجانی بزرگ‌ترین پرونده اقتصادی در تاریخ انقلاب اسلامی است وسه برابر پرونده فساد سه هزار میلیاردی حجم دارد.

دادستان تهران از راه‌اندازی مؤسسات مالی در دوبی، مالزی، ترکیه و تاجیکستان توسط زنجانی یاد کرد و گفت: «در حقیقت کاری که امیرمنصور نتوانست انجام دهد، این فرد انجام داد.»

امیر منصور آریا، نام دیگر مه‌آفرید امیرخسروی است. به تاکید دولت‌آبادی، مه‌آفرید دنبال تضعیف بانک و مؤسسه مالی بود٬ اما موفق نشد در حالی‌که زنجانی بخشی از فساد خود را در بستر مؤسسات مالی در چهار کشور یاد شده انجام داد.

پیش‌تر، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی گفته بود که زنجانی از جیب هر ایرانی ۱۱۰ هزار تومان پول برداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.