ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: جشن سالگرد انتخاب روحانی لازم است

محمد باقر نوبخت می‌گوید برگزاری مراسم سالگرد انتخاب روحانی یک حق است و دستگاه‌های اجرایی باید برای نشاط جامعه از این فرصت استفاده کنند.

محمد باقر نوبخت می‌گوید برگزاری مراسم سالگرد انتخاب روحانی یک حق است و دستگاه‌های اجرایی باید برای نشاط جامعه از این فرصت استفاده کنند.

شادی هواداران روحانی در روز ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۲

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه ۷ خرداد، در جمع خبرنگاران برگزاری جشن در سالگرد انتخاب روحانی را «لازم» و یک «حق» خواند. او شادمانی و گردهمایی به این مناسبت را طبیعی و در جهت نشاط جامعه دانست و تدارک برای برگزاری جشن در استان‌های کشور را اقدامی ارزشمند نامید.

انتخابات منجر به پیروزی روحانی در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار شد. او با کسب هجده میلیون و ۶۱۳ هزار رای به ریاست جمهوری ایران رسید. نوبخت گرفتن مراسم برای انتخاب قاطع روحانی را لازم دانسته و این در حالی است که میزان رای روحانی آن چنان قاطعانه نبود.

حسن روحانی بر اساس اطلاعیه وزارت کشور که در ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ منتشر شد، توانست با کسب ۷۱ / ۵۰ درصد آرا به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران برگزیده شود.

مراسم سوگند ریاست جمهوری او در روز ۱۲ مرداد برگزار شد و روحانی پس از آن کار خود را رسما ‌آغاز کرد.

جشن سالگرد انتخاب روحانی در صورت برگزاری، با پنجمین سالگرد جنبش سبز و انتخابات مناقشه‌برانگیز سال ۱۳۸۸ مصادف خواهد بود.

روز ۲۵ خرداد، یادآور تجمع میلیونی و مسالمت‌آمیز مردم تهران در سال ۱۳۸۸، در اعتراض به نتیجه اعلام شده آن انتخابات و حمایت از موسوی نیز هست.

نوبخت به سخنان احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران نیز واکنش نشان داد. وی روز سه‌شنبه ۶ خرداد، خطاب به روحانی گفته بود: «لطفا جاده جهنم را صاف نکنید.»

این پاسخی بود به روحانی که روز سوم خرداد، مسئولان را از دخالت در امور زندگی مردم منع کرده و گفته بود: «بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند. نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.»

احمد خاتمی سه روز بعد در جواب روحانی گفت: «چشم! امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش...»

نوبخت بار دیگر تاکید کرد که هیچ‌کس در اسلام با ضرب شمشیر به بهشت نرفته است. او گفت: «با بیانی که خطیب نماز جمعه داشته، قصدشان صحبت رئیس جمهور نبوده است.»

روحانی در ماه‌های اخیر از سوی تندروها و محافظه‌کاران زیر فشار شدیدی بوده است. خامنه‌ای کوشیده با حمایت از تیم مذاکره هسته‌ای، حملات جناحی به توافق ژنو و گفت‌وگوهای اتمی با گروه ۱+۵ را مهار کند.

اما تلاش‌های محدود دولت یازدهم در عرصه‌های فرهنگی یا حقوق شهروندی با واکنش‌ سخت محافل اصولگرا روبه‌رو می‌شود.

احمد خاتمی از جمله خطاب به روحانی و دولت یازدهم گفته است، اگر نمی‌خواهید در عرصه فرهنگی کاری بکنید، دست‌کم سنگ‌اندازی نکنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خالد

    با دوستی که از روز ۲۵ خرداد همچون روز یادآور تجمع میلیونی و مسالمت‌آمیز مردم تهران در سال ۱۳۸۸ یاد کرد کاملا موافقم. همان اندازه که اعتراض به نتیجه اعلام شده انتخابات و حمایت از موسوی در آن روز ضروری بود برگزاری جشن و نشان دادن شور و شوق پیروزی اعلام همبستگی دوباره است، یادآوری شعارها و خواسته هایی است که مردم از انتخاب شوندکان داشتند. همزمانی برگزاری جشن سالگرد انتخاب آقای روحانی با پنجمین سالگرد جنبش سبز یادآور نمادین جور و ظلمی است که بر این جنبش مردمی رفت. یادآور خونهایی است که ریخته شد و گامی تازه است به سوی زنده کردن ان خاطره ها، به سوی زنده کردن آن آرمانها و آستین بالا زدن در جهت احیای حق رای، در جهت پیوند نهادهای مدنی با نهادهای انتخابی مردم.

  • hamid

    کلید مستر ریگان زنگ زده است !

  • samad

    صدور یکصدسال حبس برای شش فعال سایبری !! خبرگزاری هرانا – دستگاه قضایی کشور برای شش تن از فعالین سایبری محبوس در زندان اوین بیش از ۱۰۰ سال حبس تعزیری صادر کرده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی !! مقیسه، شش فعال سایبری که در شبکه‌های اجتماعی دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کرده‌اند را به بیش از ۱۰۰ سال زندان در دادگاه بدوی محکوم کرد. اتهام این افراد اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقدسات اعلام شده است. بر اساس احکام صادره از سوی شعبه ۲۸ آقایان سید مسعود طالبی به ۱۵ سال حبس، فریبرز کاردارفر ۱۸ سال، امین اکرمی‌پور ۱۴ سال، امیر گلستانی ۲۲ سال، مسعود قاسم خانی ۲۲ سال و مهدی ری شهری به ۱۱ سال حبس تعزیری در دادگاه بدوی محکوم شده‌اند!!

  • samad

    شماها به پست و مقام رسیدید.  برای مردم که چیزی عوض نشده.  حتی طراح بنفشتان هم که در زندان است !.

  • Majid

    جماعتی ملا و آخوند جاهل که جامه عبا و عمامه  بر تن دین دوخته و حوزه دین و دکانهایی چون «مرجع دین» و «روحانیت» و «ولی فقیه»  از برای فریبکاری و رنگ آمیزی جامعه تاسیس نموده و مینمایند حال  «نشاط» را بشکل  «سالگرد انتصاب یک مقام پوشالی» به همان  جامعه (و ***) تزریق میکنند. تبریک.