ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«باغی برای تهران باقی نمانده است»

یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از بی توجهی به سرنوشت باغ‌های تهران تصریح کرد در تهران دیگر باقی برجای نمانده است.

روند شتابان تخریب باغ‌های تهران در دو دهه گذشته، منجر به تهدید نابودی باغ‌های پایتخت شده است.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با انتقاد از تهدید نابودی باغ‌های تهران و بی‌توجهی مدیریت شهری نسبت به نگهداری از آن‌ها گفت:«طی سال های گذشته به جان باغ‌ها افتادند و سال‌هاست که دیگر باغی برای تهران باقی نمانده و این مسأله به مصیبتی برای شهر و شهروندان تبدیل شده است.»

او با تاکید بر این‌که باغ و فضای سبز نیز جزو ملزومات زندگی مردم است گفت:«مردم برای زندگی راحت تر، همان طور که به خیابان و بزرگراه و همچنین به پل و تونل نیاز دارند، به باغ و بوستان نیز نیاز دارند.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که کاهش باغات و به موازات آن افزایش آلودگی هوا شرایط زندگی در تهران را نه تنها برای انسان ها بلکه برای پرندگان نیز ناسالم و نامساعد نموده، اظهار کرد: همین موضوع باعث کوچ دسته جمعی پرندگان از این شهر شده است.

به تازگی شورای شهر تهران مساله نابودی باغ‌های تهران را در کانون توجه خود قرار داده است. در آخرین هفته اردیبهشت ماه، این شورا نسبت به نابودی کامل باغ‌های تهران هشدار داد.

احمد مسجد جامعی، ر‌ئیس شورای شهر تهران، نیز ضمن انتقاد شدید از اعمال نفوذ برای تخریب باغ‌های منطقه کن در شمال‌ غرب تهران، گفت: «با اعمال نفوذ و با اسم بنیادهای خیریه، فضای این باغ‌ها تخریب می‌شود و سپس تبدیل به رستوران و غیره می‌شوند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    باغی باقی نمانده باشد! فدای سر رهبر مسلمین جهان ! اوجب واجبات حفظ حکومت ( و ثروت ) است! باغ را میخواهیم چکار؟ اگر باغی نمانده برای سپاه زمین ساخت برج تجاری که مانده !

  • لطیف

    سلام. آقایون ساعت خواب! میشه بفرمائید تا حالا کجا بودید، اصلا واسه ایران چی مونه که واسه تهران باغ نمونده؟! مزاح میفرمائید واسه خالی نبودنه عریضه یا...