ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فروش میلیاردی هنر معاصر؛ این‌بار در سومین حراج تهران

جمعه، ۹ خرداد سومین حراج تهران با مدیریت علیرضا سمیع‌آذر در هتل پارسیان برگزار شد که در آن ۹۰ اثر هنری به قیمت ۱۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان به فروش رسید.

جمعه، ۹ خرداد (۳۰ مه) سومین حراج تهران با مدیریت علیرضا سمیع‌آذر در هتل پارسیان برگزار شد. در این حراجی، ۹۰ اثر هنری به قیمت ۱۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان به فروش رسید.

رضا کیائیان چکش سومین حراج تهران را زد

رضا کیائیان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، روز گذشته، ۹ خرداد (۳۰ مه) چکش سومین حراج تهران را زد.

یکی از نقاشی‌های سهراب سپهری از مجموعه درختان او ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود و به بیش از دو برابر بالا‌ترین قیمت برآوردشده‌اش به صورت تلفنی به شخصی در کانادا فروخته شد و تابلو دیگر سپهری نیز ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود که به بیش از دو برابر بیشترین رقم برآوردش، فروش رفت.

تابلویی از رضا درخشانی نیز که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده بود، به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید و رتبه سوم بالا‌ترین فروش آثار این دوره از حراج تهران را از آن خود کرد.

محمد احصایی با تابلو نقاشی - خط «محبت» که قیمت آن، ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده بود در ازای ۵۸۰ میلیون تومان فروخته شد و به این ترتیب رتبه چهارم بالا‌ترین فروش آثار را به دست آورد.

در دومین حراج تهران که تیر ماه سال گذشته برگزار شد، ۷۲ اثر به ارزش ۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان به خریداران عرضه شده بود. به این ترتیب، بدون در نظر گرفتن نرخ تورم در ایران، سومین حراج آثار هنری در تهران دو برابر سال قبل فروش کرده است. اما اگر نرخ تورم و افزایش قیمت ارز را در نظر بگیریم، از فروش بیش و کم یکسانی به نسبت سال گذشته برخوردار بوده است.

پیش از برگزاری حراج تهران علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده بود که حراج کریستی در جزیره کیش برگزار شود. اما در نبود زیرساخت‌های مناسب، وزارت ارشاد این طرح را پیگیری نکرد و اکنون در سایه فروش نسبتاً بالای آثار هنری در سومین حراج تهران، بحث حمایت از حراجی‌های بومی مجدداً مطرح شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.