ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تا ۳۰ سال آينده از عمو و خاله خبری نيست»

عليرضا عابدين‌زاده، رئيس اداره ثبت

عليرضا عابدين‌زاده، رئيس اداره ثبت احوال فردوس در استان خراسان جنوبی گفت: «در صورت ادامه رشد جمعيت فعلی تا ۳۰ سال آينده از عمه، خاله و عمو خبری نيست.»

به گزارش خبرگزاری «فارس»، عابدين‌زاده افزود: «امروز به دلايل مختلف از جمله مشغله‌ کاری والدين، مشکلات اقتصادی و نيز ترس از آينده، بيشتر والدين به سمت و سوی تک فرزندی و يا دو فرزندی پيش می‌روند که اين موضوع روند افزايش جمعيت کشور را با مشکل مواجه می‌کند.» محمد ناظمی اردکانی، رئيس سازمان ثبت احوال ايران نيز پيش‌تر گفته بود در ۳۰سال آينده، فوت و ولادت در اين کشور با هم برابر و نرخ رشد جمعيت صفر می‌شود.

ايران از ده‌ها سال قبل سياست‌های کنترل جمعيتی را به اجرا گذاشت اما چند سال پيش آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اين سياست‌ها را اشتباه توصيف کرد و خواهان به‌کارگيری سياست‌هايی برای افزايش جمعيت اين کشور شد، اما با اين حال آمارهای رسمی نشان می‌دهد که خانواده‌های ايرانی به تک‌فرزندی، تمايل بيشتری دارند.

در همين باره رهبر جمهوری اسلامی ايران، هفته گذشته سياست‌های کلی «جمعيت» را به رؤسای قوای سه‌گانه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت ابلاغ کرد.

اين ابلاغيه دربرگيرنده دستوراتی مختلف به سازمان‌ها و نهادهای سياست‌گذار و اجرايی برای افزايش نرخ رشد جمعيت در ايران است.

در ابلاغيه سياست‌های جمعيت برای «ارتقای جوانی جمعيت با افزايش نرخ باروری» بر «رفع موانع ازدواج، تسهيل و ترويج تشکيل خانواده و افزايش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمايت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمين هزينه‌های زندگی و تربيت نسل صالح و کارآمد» تأکيد شده است. از آغاز سال جديد خورشيدی، اجرای سياست‌های افزايش جمعيت در ايران سرعت بيشتری گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.