ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی کارخانه ذوب‌آهن اردبيل ۲۷۵ کارگر را بيکار کرد

کارخانه ذوب‌آهن اردبيل از روز دوشنبه ۱۲ خردادماه تعطیل شد و بیش از ۲۷۵ کارگر اين واحد توليدی بزرگ بیکار شدند.

کارخانه ذوب‌آهن اردبيل از روز دوشنبه ۱۲ خردادماه تعطیل شد و بیش از ۲۷۵ کارگر اين واحد توليدی بزرگ بیکار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارخانه ذوب‌آهن اردبيل در محدوده شهرستان نمين استان اردبيل قرار دارد و تا پيش از تعطيلی در سه شيفت کاری فعاليت می‌کرد.

این کارخانه یکشنبه شب ۱۱ خردادماه از پذيرش کارگران شيفت شب خودداری کرد و از روز دوشنبه نيز کارگران با مراجعه به کارخانه با درب بسته روبه‌رو شدند.

مرتضی مقدم، دبير خانه کارگر و نماينده اردبيل در مجلس، تعطیلی اين کارخانه را «غيرمنتظره و بدون اعلام دلايل آن» عنوان کرد.

وی گفت پيش از ظهر روز دوشنبه تعدادی از کارگران کارخانه ذوب‌آهن اردبيل در مقابل اداره کار شهرستان اردبيل تجمع و خواستار رسيدگی به مشکلات خود شده‌اند.

به‌گفته مرتضی مقدم، کارخانه ذوب‌آهن اردبیل تا پيش از تعطيلی نيز به مدت چهار ماه، دو ماه از سال ۹۲ و دو ماه از سال جاری، حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده بود و عيدی و اضافه کار آن‌ها نيز از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

افزون بر اين طی شش ماه گذشته حق بيمه کارگران اين کارخانه نيز پرداخت نشده و حتی فهرست بيمه نيز برای آن‌ها رد نشده است.

پیش از این، در پایان سال گذشته، مقصود محجوری، رئيس انجمن صنفی کارگران این کارخانه و دو تن ديگر از اعضای اين انجمن به نام‌های حسن رونقی و اصغر بابا‌زاده به دليل آنچه «پيگيری مطالبات صنفی کارگران» عنوان می‌شد، اخراج شدند.

تقی بهرامی، مديرعامل شرکت ذوب‌آهن اردبيل در اسفندماه گذشته مهم‌ترين مشکل اين کارخانه را در بخش صادرات و سرمايه در گردش عنوان کرده و اعلام کرده بود که با کشورهای اروپايی قراردادهايی داشته‌اند که به دليل مشکلات، امکان صادرات به اين کشورها فراهم نشد.

وی بهمن‌ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که کارخانه ذوب‌آهن اردبيل به دليل «بی‌مهری مسئولان و عدم پرداخت به موقع سرمايه در گردش در سال‌های گذشته» تنها با ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفيت خود فعالیت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    حالا که بیکار شدند مشغول افزایش جمعیت شوند تا رهبری و نظام مقدس، بسیجی و سرباز و پاسدار کم نیاورد