ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهار آتش‌سوزی مهیب در پالایشگاه شرکت شل

سه‌شنبه، ۳ ژوئن در یک مجتمع پتروشیمی شرکت شل که در شهر موردایک حوالی شهر رتردام هلند قرار دارد، انفجار بزرگی رخ داد که تنها زیان‌های مالی بر جا گذاشت.

سه‌شنبه،  ۳ ژوئن در یک مجتمع پتروشیمی شرکت شل که در شهر موردایک حوالی شهر رتردام هلند قرار دارد، انفجار بزرگی رخ داد که تنها زیان‌های مالی بر جا گذاشت.

به گزارش روزنامه «مترو» هلند سه سال پیش نیز چنین انفجاری در این مجتمع روی داده بود. یاک کلایس، شهردار موردایک اعلام کرد که این مرتبه برخلاف سه سال پیش، آتش‌سوزی کاملاً حرفه‌ای مهار شد.

او در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا موردایک را هرچه امن‌تر کنیم. در سال‌های اخیر تمام سعی خود را کردیم که امنیت را بهبود بخشیم.»

وی همزمان گفت که نمی‌توان امنیت را به‌طور کامل تضمین کرد. شهردار موردایک همچنین افزود: «ما بیش‌ از پیش هوشیار هستیم و از آتش‌سوزی قبلی درس‌های بسیاری آموخته‌ایم.»

به گفته دیمر کرانسن، از کارکنان آتش‌نشانی مرکز و غرب بارابانت، شل از سال گذشته در این محوطه صنعتی یک مقر آتش‌نشانی ایجاد کرده است.

او می‌گوید: «حالا مشخص می‌شود که تا چه حد وجود یک مقر آتش‌نشانی در محوطه اهمیت دارد. این نتیجه‌ای بود که ما از آتش‌سوزی محوطه پتروشیمی گرفته‌ایم. شرکت شل امنیت را در اولویت بالایی قرار داده و به این منظور با سازمان آتش‌نشانی همکاری کرده است.»

شهردار موردایک گفت: «ما توانستیم آتش‌سوزی بسیار سهمگینی را به‌موقع مهار کنیم. شهرداری تصمیم گرفت که آژیر هوایی را به صدا درنیاورد.»

یاک کلایس در این مورد افزود: «ما نمی‌خواستیم ساکنین را بترسانیم. هیچ شواهدی نیز وجود نداشت که این دود آتش برای سلامتی مضر است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که به فرستادن پیام خطر از طریق موبایل در حوزه ده کیلومتری محل آتش‌سوزی قناعت کنیم.»

آنمیکه فان در زیدن، از سازمان بهداشت شهری گفته است غباری که این آتش‌سوزی ایجاد کرد «سرطان‌زا» نبود. به گفته وی «اتیل بنزن کاملاً قابل اشتعال است و امکان دارد باعث ناراحتی‌های التهابی و سوزشی در مردم گردد اما هیچ خطری برای سلامتی عمومی ایجاد نمی‌کند».

مواد منتشرشده را خود مردم می‌توانند پاکسازی کنند. آنمیکه فان در زیدن همچنین افزوده است: «زندگی کماکان ادامه دارد. مردم می‌توانند با یک سطل آب و صابون این ذرات را از بین ببرند.»

شرکت شل هنوز نتوانسته علت این انفجار را پیدا کند. بدین منظور باید تحقیقات کاملی صورت گیرد.

[slideshow gallery_id="112"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.