ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار پوتین و پوروشنکو در حاشیه مراسم یادبود نرماندی

رؤسای جمهور روسیه و اوکراین در حاشیه مراسم یادبود «نبرد نرماندی» در فرانسه دیدار و درباره شرایط کاهش تنش گفت‌وگو کردند. این نخستین دیدار رهبران دو کشور بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور جدید اوکراین برای نخستین بار روز جمعه ۱۶ خردادماه (۶ ژوئن) در حاشیه مراسم هفتادمین سالگرد فرود نیروهای متفقین در نرماندی فرانسه دیدار و درباره تدابیر احتمالی به‌منظور کاهش تنش میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

پوتین و پوروشنکو در دیدار و گفت‌گو «به‌شکلی کاملا عادی دست یکدیگر را فشردند»

رویترز به‌نقل از مقام‌های فرانسوی این خبر را منتشر کرد و افزود این گفت‌وگو حدود ۱۵ دقیقه طول کشید و در آن فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز شرکت داشتند.

مقام‌های فرانسوی افزوده‌اند این گفت‌وگو از روزها پیش آماده شده بود اما خبر آن پنهان نگاه داشته شد. به‌گفته آنان «پنهان ماندن این دیدار شرط موفقیت آن بود».

بحران اوکراین از ماه‌ها پیش در صدر خبرهای جهان قرار دارد. این بحران پس از پیوستن کریمه به روسیه در ماه مارس، ابعاد تازه‌ای به خود گرفت.

پترو پوروشنکو در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در روز یکشنبه چهارم خردادماه (۲۵ ماه مه) بیش از ۵۵درصد آرا را به خود اختصاص داد و رئیس‌جمهور این کشور شد.

کاخ الیزه گفته است در طول دیدار پوتین و پوروشنکو در قلعه «بنوویل» در «کالوادوس» این دو همچنین درباره اشکال به‌رسمیت شناختن انتخاب پوروشنکو توسط مسکو گفت‌وگو کرده‌اند.

فرانسوا اولاند نیز در این دیدار خواهان گفت‌وگو درباره «شرایط آتش‌بس در روزهای آینده» شده است.

همچنین بر سر «مشکلات اقتصادی» نیز بحث شده و گفته شده است که ولادیمیر پوتین روز شنبه سفیری را به کیف اعزام خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید پوتین و پوروشنکو «به‌شکلی کاملا عادی دست یکدیگر را فشردند.»

دیدار پوتین و مرکل برای حل بحران اوکراین

دیدار پوتین و مرکل در بنوویل فرانسه

ولادیمیر پوتین روز جمعه با آنگلا مرکل نیز دیدار کرد و قرار است با فرانسوا اولاند نیز ملاقات کند.

خبرگزاری اینترفکس به‌نقل از دمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین، نوشته است در دیدار با مرکل نیز موضوع بحث بحران اوکراین بود. آن‌ها اختلاف نظرهای خود را در مرکز گفت‌وگو قرار دادند.

یوری اوشاکوف، مشاور سیاست خارجی پوتین به خبرگزاری ایتار تاس گفت هر دو طرف در پی یافتن راه حلی برای توافق بودند.

دولت آلمان که در میان کشورهای غربی بیشترین روابط را با روسیه دارد اعلام کرده که آنگلا مرکل در این دیدار از پوتین خواسته است تا از قدرت خود برای دستیابی به ثبات در منطقه، به‌ویژه در شرق اوکراین، استفاده کند. مرکل تأکید کرده است که روسیه باید «مسئولیت بزرگ» خود را به انجام رساند.

ولادیمیر پوتین همچنین با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز حدود ۱۰ دقیقه در حاشیه مراسم ناهار رهبران کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا این گفت‌وگو را نه یک جلسه رسمی دو جانبه که یک دیدار غیررسمی دانست.

حضور ولادیمیر پوتین در مراسم نبرد نرماندی و دیدار وی با رهبران کشورهای غربی، نخستین دیدار رئیس‌جمهوری روسیه با رهبران غربی پس از پیوستن کریمه به روسیه در ماه مارس گذشته است.

اگر چه از زمان آغاز بحران در اوکراین پوتین چند بار تلفنی با همتایان غربی خود صحبت کرده است، اما  از بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی روسیه که در ماه فوریه برگزار شد پوتین با هیچ کدام از رهبران غرب دیدار رو در رو نداشته است.

آخرین سفر ولادیمیر پوتین به پایتخت‌های غربی به نشست سران اتحادیه اروپا و روسیه در ژانویه گذشته در بروکسل بازمی‌گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.