ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی عدم پیش‌بینی توفان؛ مجلس رئیس سازمان هواشناسی را فراخواند

در پی عدم پیش‌بینی توفان تهران، مجلس شورای اسلامی داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی را برای توضیح در خصوص کم‌کاری این سازمان برای اطلاع‌رسانی توفان پایتخت، به کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی فراخواند.

در پی عدم پیش‌بینی توفان تهران، مجلس شورای اسلامی  داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی را یک‌شنبه  ۱۸ خرداد برای توضیح در خصوص کم‌کاری این سازمان در اطلاع‌رسانی توفان پایتخت، به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی فراخواند.

عباس رجایی، رئیس کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته  در دو توفان اخیر پایتخت این سازمان هشدارهای لازم را از طریق مبادی اطلاع‌رسانی در اختیار مردم و مسئولان قرار نداده بود و مردم در این حادثه غافلگیر شدند.

این نماینده مجلس افزود که  وظیفه اصلی سازمان هواشناسی رصد شرایط اقلیمی و آب و هوایی و تشخیص بهنگام و هشدارهای لازم در حوادث طبیعی نظیر سیلاب، توفان و خشکسالی است.

با این حال رئیس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با روزنامه «شرق» عدم پیش‌بینی کامل در این حادثه را ادعایی نادرست خواند. بنا بر نظر داوود پرهیزگار «سازمان هواشناسی هم به لحاظ نیروی متخصص و هم به لحاظ امکانات دچار کمبود است و به همین دلیل توان پیش‌بینی چنین حوادثی را ندارد. اما با این حال ما در اطلاعیه شماره ۲۷ خود که پیش از توفان صادر کردیم، وزش باد شدید در پایتخت را پیش‌بینی کرده بودیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.