ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی پرونده دانشجویان بورسیه در دانشگاه علامه‌طباطبایی

حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، از بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه مرحله دکتری خبر داد که در دولت نهم و دهم پذیرش گرفته‌اند.

حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، از بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه مرحله دکتری  خبر داد که در دولت نهم و دهم پذیرش گرفته‌اند. وی گفت: «بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین سلیمی با اعلام خبر بررسی مجدد پرونده دانشجویان مرحله دکتری گفت: « فهرست و آماری که سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه اعلام کرده است ۲۷۰ نفر است، اما همکاران ما در دانشگاه علامه در حال بررسی هستند تا ببینیم این آمار بیشتر است یا خیر؟»

براساس اعلام وزارت علوم، بیشتر دانشجویانی که در «پرونده ۳۰۰۰ بورسیه بدون آزمون در دولت نهم و دهم» به آنان اشاره شده است، به دانشگاه علامه طباطبایی معرفی شده‌اند.

سلیمی تاکید کرد تا زمانی که وزارت علوم این دانشجویان را غیر قانونی اعلام نکند، همه آنان دانشجوی دانشگاه علامه به شمار می‌آیند، توضیح داد: «در بررسی‌هایی که همکاران ما انجام داده‌اند، متاسفانه بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند و ما طی یک بررسی مجدد، آمار پرونده‌ها را به وزارت علوم اعلام خواهیم کرد.»

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این که بسیاری از دانشجویان پذیرفته شده در دولت نهم و دهم جزو دانشجویان با صلاحیت و خوب هستند، درباره آن دسته از دانشجویان فاقد صلاحیت علمی گفت: «از آنجایی که شماری از این افراد با هر شرایطی از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم وقت به دانشگاه علامه اعلام شده‌اند، تنها مرجعی که می‌تواند پرونده آن‌ها را لغو کند نیز سازمان امور دانشجویان است.»

این مقام مسئول تاکید کرد: «در جامعه ما رقابت و اشتیاق فوق‌العاده‌ای برای دریافت مدرک دوره‌های تحصیلات تکمیلی ‌وجود دارد.» وی گفت: «رقابت برای ورود به این دوره بسیار سنگین و فشرده است و سالانه صدها هزار نفر پشت آزمون دکتری متوقف می‌مانند، در چنین شرایطی عده‌ای با داشتن یک رابطه خاص به‌راحتی، یک شب و در طی چند ساعت این مشقت‌ها را طی می‌کنند که این مساله با عدالت آموزشی سازگار نیست.»

در روزهای اخیر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، با ارائه اطلاعاتی درباره بورسیه‌های خارج از روال ارائه‌شده در دولت‌های نهم و دهم، بخشی از تخلف‌های دانشگاهی مقطع یادشده را بی‌اشاره به دامنه تخلف‌های مشابه در دولت‌های پیشین علنی کرد.

در حال حاضر نهادهای نظارتی شامل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، نمایندگان خود را در سازمان دانشجویان مستقر کرده‌اند و مشغول بررسی پرونده‌ها هستند.

حسن مسلمی، نائینی معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در دولت دهم، در واکنش به آمار و اطلاعات ارائه شده توسط رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که در دولت هفتم و هشتم نیز برخی از بورسیه ها بدون ضابطه علمی پذیرش شده‌اند و اسامی برخی از «آقا زاده‌ها و وابستگان حکومت» نیز در بین آنان دیده می‌شد. وی افزود: «در دوره اصلاحات افرادی بورس شده بودند که در مورد آنها ضوابط علمی و عمومی رعایت نشده بود. از من خواستند که آن را اعلام کنم، اما من این کار را درست ندانسته و انجام ندادم.»

خبر تخلف‌های دانشگاهی دولت نهم و دهم با واکنش بسیار از جمله از سوی جامعه دانشگاهی روبه‌رو شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.