ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نگرانی از شيوع وبا در سیستان و بلوچستان»

رسانه‌های داخلی ایران با گرم شدن هوا و «تشديد مشکلات بهداشتی» نسبت به احتمال شیوع مجدد اين بيماری مانند سال گذشته در ایران هشدار داده‌اند.

رسانه‌های داخلی ایران با گرم شدن هوا و «تشديد مشکلات بهداشتی» نسبت به احتمال شیوع مجدد اين بيماری مانند سال گذشته در ایران هشدار داده‌اند.

خبرگزاری کار ايران، ايلنا در گزارش خود از بيماری وبا به عنوان «بيماری توسعه‌نيافتگی» ياد کرده و افزوده است: «اين بيماری در سال گذشته هفت نفر را در سيستان و بلوچستان به کام مرگ برد و خيلی زود به اصفهان و کرمان و مازندران در شمال کشور توسعه يافت.»

بر پايه اين گزارش، استانداری سيستان و بلوچستان در چند روز گذشته درباره اين بيماری با حضور نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگروه «سلامت» تشکيل داد و پيشنهاد کرد تا در صورت لزوم از توان پزشکی ارتش و سپاه پاسداران نيز برای مقابله با اين بيماری کمک گرفته شود.

به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان «از ۲۵۶ مورد مبتلا به وبا در کشور طی سال قبل، ۱۴۲مورد آن مربوط به سيستان و بلوچستان بوده است.»

اگرچه در گزارش ایلنا در این گزارش بدون ذکر جزئیات یا منبع موثق، مدعی است که دو کشور افغانستان و پاکستان به عنوان «منبع شيوع بيماری وبا در ايران» هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.