ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: شاید توافق ژنو شش ماه دیگر تمدید شود

نشست تیم ایرانی و آمریکایی در ژنو ۵ ساعت به طول انجامید و جزئیات آن نامعلوم ماند. معاون وزیر خارجه ایران می‌گوید این دیدار صرف مرور موضوعات شد و مثبت بود.

نشست تیم ایرانی و آمریکایی در ژنو پنچ ساعت به طول انجامید و جز‌ئیات آن نامعلوم ماند. معاون وزیر خارجه ایران می‌گوید که این ملاقات صرف مرور موضوعات شد و مثبت بود.

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا روز دوشنبه ۹ ژوئن با حضور نمایندگان دو کشور و هلگا اشمیت، معاون سیاسی کاترین اشتون و پشت درهای بسته برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای بالا بردن شانس موفقیت مذاکرات، محتوای آن اعلام نمی‌شود. سرپرست هیأت ایرانی نیز به این اکتفا کرد که فضای مذاکره را مثبت بخواند.

عباس عراقچی قبل از آغاز گفت‌وگوها و در تهران به خبرنگاران گفته بود که هنوز بین ایران و ۱+۵ فاصله‌ وجود دارد و برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها باید کوشش شود.

طرفین اعلام کرده‌اند که هدف از مذاکرات دوجانبه پرداختن به جز‌ئیاتی است که فرصت پرداختن به آنها در مذاکرات چندجانبه فراهم نمی‌شود.

مری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده که مذاکرات هسته‌ای مستقیم با ایران ضرورت داشت، چرا که در گفت‌وگوهای چند جانبه قبلی، پیشرفت کافی دیده نشده بود.

عباس عراقچی از احتمال دیدارهای دوجانبه با هیأت‌های فرانسوی و آلمانی نیز خبر داده است. تیم مذاکره‌کننده ایران روز چهارشنبه در رم به دیدار هیأت روسی خواهد شتافت.

معاون وزیر خارجه ایران گفت که همه تلاش‌ها و مذاکرات دوجانبه برای آماده کردن شرایط جهت تدوین توافق جامع است. او در عین حال یادآوری کرد «شاید با همه امیدواری‌ها ناچار شویم توافق ژنو را شش ماه دیگر تمدید کنیم.»

این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ملاقات با کاترین اشتون در هتل چراغان استانبول، ابراز اطمینان کرده بود که طرفین تا تاریخ ۲۰ ژوئیه متن توافق نهایی را تدوین کرده باشند.

تعداد سانتریفوژها،  سقف ذخیره اورانیوم غنی‌‌شده، برنامه موشکی ایران و سایت نظامی پارچین از جمله نکات مورد اختلاف در مذاکرات چهار ماهه اخیر ایران و ۱+۵ بوده‌اند.

مذاکرات دوجانبه ژنو در صبح روز سه‌شنبه، سه‌جانبه  خواهد بود. گفت‌وگوها ساعت ۹ صبح به وقت محلی شروع می‌شود و هلگا اشمیت به نمایندگی از سوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن حضور می‌یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.