ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اميرحسن چهلتن: ارشاد با منتشر می‌شود، نمی‌شود، پدر ما را درآورده است

اميرحسن چهلتن، نويسنده ايرانی با انتقاد از تأخير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در صدور مجوز چاپ کتاب گفت: «ارشاد با "منتشر می‌شود، نمی‌شود" پدر ما را درآورده است.»

اميرحسن چهلتن، نويسنده ايرانی با انتقاد از تأخير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در صدور مجوز چاپ کتاب گفت: «ارشاد با "منتشر می‌شود، نمی‌شود" پدر ما را درآورده است.»

اميرحسن چهلتن: بهتر شدن انتشار کتاب و تغيير وضعيت همه‌اش حرف است

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، چهلتن افزود: «سئوال من از آقايان اين است که مگر نه اين‌که آدم‌ها از طريق کسب و کارشان زندگی می‌کنند، پس چرا آن‌ها به نويسنده و اين‌که او بايد از کجا نان و زندگی خود را تأمين کند فکر نمی‌کنند؟»

وی گفت: «بهتر شدن انتشار کتاب و تغيير وضعيت همه‌اش حرف است و ما نمی‌دانيم اين حرف‌ها کی قرار است به عمل منجر شود. به نظر من هيچ چيز درست نشده است و مديران جديد هم فقط حرف‌های دوپهلو می‌زنند.»

پيشتر نيز خشايار ديهيمی، مترجم، گفته بود شرايط مميزی در دولت جديد «تغيير نکرده و همان بوروکراسی در روند مميزی برپاست.»

به‌گفته اين مترجم «مثلا می‌گويند واژه “خوشگل” بايد حذف شود، حتی از عبارت “کمد خوشگل”. مشخص نيست چه مميزهايی اين کتاب‌ها را می‌خوانند که به چنين نتيجه‌هايی می‌رسند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • لطیف

    آقای چهلتن شما دیگه چرا؟! وقتی شما بعد از سی و پنج سال هنوز با خبرگزاری دانشجویان ایران،ایسنا،همکلام میشوید، دیگر چه انتظاری دارید که آقایون به فکر نان و زندگی نویسندگان باشند؟! مگه گلشیری صریحا برمزار مختاری نگفت که فرمان رسیده است«خفه میکنیم» پس این چه مزاح نا بیجایی ست که میکنید؟ «بهتر شدن انتشار کتاب و تغییر وضعیت همه‌اش حرف است» که نشد حرف عزیز دیده! شما که ندانید «این حرف‌ها کی قرار است به عمل منجر شود.» پس جیره خوران نظام حق دارند که دلواپس و نگران باشند! اصلا مگر قرار بوده «به نظر من هیچ چیز درست نشده است»چیزی درست بشود! اگرم بوده حرف مفت بوده، حکایت ایرج میرزا و وعده و وعید سرشب و فراموشی صبح و که حتما خوانده اید؟ بنابراین چه جای تعجب که «مدیران جدید هم فقط حرف‌های دو پهلو می‌زنند.» تعجبی اگرم هست از شما و امثالهمست که هنوز از این جنازه متعفن چشم یاری دارید! صراحتم را به حساب جسارتم واریز نکنید که بد میکنید.