ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاهی از آثار ۱۰۰ هنرمند برای کمک به گرسنگان در ایران

در فرهنگسرای نیاوران تهران نمایشگاهی از آثار ۱۰۰ هنرمند ایرانی به مناسبت روز جهانی غذا با هدف کمک به گرسنگان برگزار می‌شود.

قرار است در فرهنگسرای نیاوران تهران نمایشگاهی از آثار ۱۰۰ هنرمند ایرانی برگزار شود. گروهی از هنرمندان سرشناس ایران همراه با هنرمندان جوان و کمتر شناخته‌شده قصد دارند در چارچوب برنامه جهانی غذای سازمان ملل، با برگزاری این نمایشگاه گروهی به گرسنگان کمک کنند. دفتر سازمان ملل برای نخستین بار چنین نمایشگاهی در ایران برگزار می‌کند.

شکوفه ملک کیانی، مشاور هنری برنامه جهانی غذای سازمان‌ ملل‌ متحد در ایران درباره چگونگی برگزاری نمایشگاهی از آثار ۱۰۰ هنرمند ایرانی برای کمک به برنامه جهانی غذای سازمان ملل، به روزنامه «شرق» گفته است که اواسط بهمن ماه ۱۳۹۲ دعوت‌نامه‌ای از سوی دفتر سازمان ملل در تهران برای گروهی از هنرمندان ایرانی فرستاده شد. هنرمندان تا خرداد ماه فرصت داشتند که برای شرکت در یک نمایشگاه گروهی اعلام آمادگی کنند. اکنون ۱۰۰ هنرمند ایرانی آثارشان را برای نمایش در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

درآمد حاصل از نمایشگاه «۱۰۰ هنرمند» صرف خرید مواد غذایی و توزیع بین افراد تحت پوشش سازمان ملل در ایران می‌شود

به گفته شکوفه ملک‌کیانی، از هنرمندان پیشکسوت و شناخته‌شده ایران و همچنین از هنرمندان جوان برای شرکت در نمایشگاه سازمان ملل دعوت شده است. سوژه نمایشگاه آزاد بوده و هنرمندان محدودیتی در آفرینش و ارائه آثارشان نداشته‌اند. مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تاکنون مانعی به وجود نیاورده‌اند.

روزنامه شرق در گزارشی که به این مناسبت در شماره ۲۰۳۶ خود منتشر کرده، از استقبال گسترده هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه سازمان ملل به مناسبت روز جهانی غذا خبر می‌دهد. ظاهراً استقبال هنرمندان تا آن حد بوده که دست‌اندرکاران نمایشگاه قصد دارند، آن را هر سال برگزار کنند.

شکوفه ملک‌کیانی گفته است: «در صورتی که شرایط لازم برای برگزاری چنین نمایشگاهی در سال آینده مهیا باشد، پس از برگزاری این نمایشگاه بلافاصله برای سال آینده از هنرمندان واجد شرایط دعوت خواهد شد.»

یاری‌رسانی به گرسنگان ایرانی

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ایران، درباره اهداف این نمایشگاه به «شرق» گفته است: «هدف از برگزاری این نمایشگاه اطلاع‌رسانی درباره چگونگی مبارزه سازمان ملل با گرسنگی است.»

درآمد حاصل از این نمایشگاه هم صرف خرید مواد غذایی و توزیع بین افراد تحت پوشش این سازمان در ایران می‌شود.

طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۲، مصرف مواد غذایی طی دو سال بعد از اجرای طرح هدفمندی، ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است. طی سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۷ میزان سرانه مصرف مواد غذایی هر شهرنشین در حدود ۳۱۵ کیلوگرم بوده که با اجرای قانون هدفمندی در سال ۱۳۸۹ به ۲۸۳ کیلوگرم رسیده است. مصرف برنج، نان، گوشت قرمز و لبنیات هم در ایران کاهش یافته است.

به گفته نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ایران، امید می‌رود که هنرمندان ایرانی بتوانند با آثارشان به‌عنوان پل ارتباطی بین دنیای هنر و دنیای بشردوستانه نقش ایفا کنند.

نمایشگاه سازمان ملل در روز جهانی غذا که مصادف است با ۲۵ مهر ماه (۱۶اکتبر) گشایش پیدا می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    حسین آذین نماینده رفسنجان و رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 مجلس از روی نیمکت ذخیره‌ها بلند شد تا به جای رسایی و به نمایندگی از مجلس به برزیل سفر کند؛ سفر به مهد کارناوال و فوتبال. آذین به برزیل سفر می‌کند تا به گفته خودش هم بحث فساد در فوتبال را پیگیری کند و هم ناظر بر رعایت اخلاق اسلامی در بزریل باشد. به گزارش ایسنا، «تدبیر» با این مقدمه نوشت: پس از آنکه حمید رسایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس که به گفته خودش به دلایل شخصی از سفر به برزیل انصراف داد، حالا این کمیسیون فرد دیگری را معرفی کرده تا به همراه دو نماینده دیگر از همین کمیسیون به برزیل سفر کند!!