ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مخالفت با تخریب بافت تاریخی قزوین ۲۰ سال دیر انجام شد»

مدیر پیشین میراث فرهنگی قزوین می‌گوید مخالفت‌ها با ساخت خیابانی که از بافت تاریخی می‌گذرد و آن را تخریب می‌کند، اکنون بی‌فایده است و باید ۲۰ سال پیش انجام می شد.

رئیس سابق اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین با انتقاد از موضع‌گیری فعلی این سازمان گفت: «میراث فرهنگی باید ۲۰ سال پیش نسبت به عبور خیابان انصاری از میان بافت تاریخی قزوین مخالفت می‌کرد، نه اکنون که تمام تخریب‌ها انجام شده است.»

احداث خیابان انصاری در قزوین بسیاری از فضاهای تاریخی شهر را تخریب کرده است

به گزارش «هنر نیوز»، نادر محمدزاده با اعلام این‌که مخالفت‌های فعلی با تکمیل طرح خیابان انصاری که احداث آن از پیش از انقلاب آغاز شده بی‌فایده است گفت:«میراث فرهنگی باید هنگام تصویب خیابان شهید انصاری غربی و میانی اعتراض می‌کرد و جلوی تخریب بافت را می‌گرفت؛ نه هنگامی که خیابان از بخش بافت قدیمی عبور کرده و فقط اتصال شبکه ترافیکی آن باقی مانده است. با ارزش‌ترین بافت بخش غربی و میانی بود که طی سال‌های گذشته با عبور خیابان انصاری از بین رفت. سازمان میراث فرهنگی به خوبی می‌داند که در خیابان انصاری شرقی به هیچ اثر تاریخی آسیب‌ هم وارد نمی‌شود چه برسد به تخریب! همچنین با گذر خیابان انصاری شرقی ترافیک از میدان سپه و اطراف دولتخانه برداشته می‌شود.»

به گفته این مدیر سابق میراث فرهنگی، این خیابان سه قسمت غربی و شرقی و میانی دارد که قسمت میانی آن پیش از انقلاب احداث شد، قسمت غربی در دهه نخست انقلاب و اجرای قسمت شرقی هم حدود ۵ سال پیش آغاز شده است.

او با تأکید براین که خیابان انصاری در قسمت میانی بیشترین آسیب را به بافت وارد کرد و بخش بازار را دو قسمت کرده است، گفت: «در قسمت غربی نیز علاوه برجداسازی محلات تعدادی از بناها از بین رفت. اما در خیابان انصاری شرقی باید توجه داشت که ساختمان‌ها و بناها مربوط به دوره پهلوی اول نیست و بیشتر آنها متعلق به دوره محمدرضا پهلوی و جمهوری اسلامی و با قدمتی حدود ۳۵-۴۰ سال است.»

اظهارات این مدیر پیشین سازمان میراث فرهنگی در حالی است که مسئولان فعلی میراث فرهنگی در سطح استان و در سطح کشور مخالفت اکید خود را با گذر خیابان انصاری شرقی که منجر به چندپاره شدن بافت تاریخی قزوین می‌شود، اعلام کرده‌ و خواستار بازنگری در این طرح شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.