ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی مجید دری با اتمام دوران محکومیت

مجید دری، زندانی سیاسی و فعال دانشجویی، پس از پنج سال حبس روز پنجشنبه ۲۲ خرداد از زندان کارون اهواز آزاد شد.

مجید دری، زندانی سیاسی و فعال دانشجویی، پس از پنج سال حبس روز پنجشنبه ۲۲ خرداد از زندان کارون اهواز آزاد شد.

استقبال دوستان از مجید دری در فرودگاه تهران

دری از دانشجویان ستاره‌دار محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی بود. او روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ در شهر قزوین بازداشت شد و در آذر همین سال از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۱ سال زندان همراه با تبعید محکوم شد.

این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال زندان در تبعید در ایذه کاهش یافت، اما به دلیل عدم وجود زندان در ایذه، او نخست به زندان بهبهان و سپس به زندان کارون اهواز فرستاده شد.

مجید دری در سال ۱۳۸۶ و در اعتراض به سوء مدیریت و فضای امنیتی دانشگاه علامه، ابتدا چند ترم از تحصیل تعلیق و سپس به طور کلی از ادامه تحصیل محروم شده بود.

او در سال ۱۳۸۷ و با همراهی سایر دانشجویان محروم از تحصیل که به دانشجویان ستاره‌دار معروف شده‌اند. «شورای دفاع از حق تحصیل» را تشکیل دادند.

حبس مجید دری در زندان‌های کارون و بهبهان برای خانواده او نیز بسیار سخت بود. آنها در کرج زندگی می‌کردند و برای هر ملاقات ناچار بودند صدها کیلومتر مسافرت کنند.

مجید دری در روزهای پایانی دوران محکومیت در نامه‌ای سرگشاده، از مردم بهبهان و اهواز، دوستان و اعضای خانواده‌اش تشکر کرده بود که او را در مدت ۵ سال حبس تنها نگذاشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.