ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقابل سازمان محیط زیست با مجلس بر سر بنزین آلوده

سازمان محیط زیست ایران یکی از نمایندگان مجلس و وزیر پیشین نفت را متهم کرد به دلیل منافع شخصی در حال منحرف کردن افکار عمومی از مساله بنزین‌های سرطان‌زاست.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران، یکی از نمایندگان مجلس را متهم کرد که به «دلیل منافع شخصی در حال منحرف کردن افکار عمومی از مساله بنزین‌های سرطان‌زای پتروشیمی است».

به گفته سازمان حفاظت محیط زیست بنزین‌های تولید شده در پتروشیمی ۹۰۰ برابر حد مجاز، میزان ماده سرطان‌زای بنزن در هوا را افزایش دادند

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر اسناد و مدارک ارائه شده از سوی سازمان محیط زیست به مجلس مورد توافق اکثر نمایندگان است گفت: «فقط نماینده یکی از کمیسیون‌ها با جنجال آفرینی قصد منحرف کردن افکار عمومی در خصوص آلوده بودن بنزین پتروشیمی را دارد. این در حالی است که سازمان محیط زیست با این هیاهوها به هیچ عنوان از موضع خود کوتاه نمی آید».

سعید متصدی در نشست خبری که روز یکشنبه ۲۵ خرداد  در محل سازمان محیط زیست برگزار شد، گفت:«تولید بنزین پتروشیمی از اواسط سال ۱۳۸۹ و در دولت قبلی آغاز شد. این نوع بنزین از نظر سازمان محیط زیست یک حلال شیمیایی است و نمی‌توان آن را به جای بنزین مصرف کرد».

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست با توزیع این بنزین، میزان ماده سرطان‌زای بنزن (Benzen) به حدود ۹۰۰ برابر حد مجاز رسید.

معاون سازمان محیط زیست ایران می‌گوید در سال ۱۳۹۲ با تولید بنزین یورو ۴ و سپس متوقف شدن تولید بنزین پتروشیمی میزان ماده سمی بنزن کاهش یافت، اما همچنان حدود ۱۰۰ برابر میزان مجاز است.

او همچنین تاکید کرد دیگر به هیچ عنوان امکان تولید مجدد بنزین پتروشیمی وجود ندارد و هرکس اعم از مسئولان و مردم عادی که بخواهد می توانیم اسناد و مدارک سرطان‌زا بودن این بنزین را در اختیارشان قرار دهیم.

«محیط زیست به گازوئیل و بنزین پالایشگاه‌ها بی توجه است»

در هفته‌های اخیر تنش بر سر بنزین‌های پتروشیمی در ایران بالا گرفت.

پس از آن‌که سه وکیل دادگستری از مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دوران احمدی نژاد، به دلیل تولید بنزین آلاینده در پتروشیمی‌ها به قوه قضائیه شکایت کردند، مخالفان دولت نیز معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، را متهم کردند که به دلیل منافع شخصی و اقتصادی به دنبال متوقف کردن تولید بنزین در پتروشیمی و وارد کردن بنزین از خارج است.

مسعود میرکاظمی که در حال حاضر رئیس کمیسیون انرژی در مجلس است روز یکشنبه ۲۵ خرداد اعلام کرد از توضحیات مسئولان دولتی در مورد سرطان‌زا بودن بنزین‌های پتروشیمی قانع‌کننده نبوده است.

به گفته این نماینده مجلس «عده ای از تولید بنزین در پتروشیمی ها ناراحتند از این رو مطرح می کنند بنزین سرطان زاست این درحالی است که سرطان دلایل متعددی دارد و از مواد غذایی  گرفته تا آب در بروز سرطان موثر است».

میرکاظمی تاکید کرد با اندازه‌گیری میزان ریفورمیت (ما ده اولیه تولید بنزین) در پالایشگاه‌ها و در پتروشیمی‌ها مشخص خواهد شد که بنزین پتروشیمی ها بهتر از پالایشگاه‌هایی است که فن‌آوری آن‌ها به روز نشده است و روزانه ۴۷ میلیون لیتر بنزین تولید می کنند.

به گفته وی اعتراض او و کمیسیون انرژی به  نحوه تامین بنزین نیست بلکه عتراض به این است که چرا مسئولان دولتی و سازمان حفاظت محیط زیست در جامعه التهاب ایجاد کردند و بر روی بنزین پتروشیمی ها حساس شدند.

این در حالی است که به گفته میرکاظمی دوسوم گازوئیل تولیدی با استاندارد پایین یورو ۲ است و هیچ حساسیتی هم نسبت به گازوئیل یا بنزین تولید شده در پالایشگاه‌‌ها وجود ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تقابل سازمان محیط زیست با مجلس بر سر بنزین آلوده | کمیته حفاظت از محیط زیست

    […] تقابل سازمان محیط زیست با مجلس بر سر بنزین آلوده […]