ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر اخوان‌ المسلمین مصر بار دیگر به اعدام محکوم شد

محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین مصر، بار دیگر در دادگاه به مجازات اعدام محکوم شد. طبق قانون، حکم اعدام وی برای تأیید به مفتی اعظم مصر ارائه می‌شود.

محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین مصر، پنج‌شنبه (۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد) بار دیگر در دادگاهی در آن کشور به مجازات اعدام محکوم شد.

محمد بدیع در حال شعار دادن در محفظه متهمان در صحن دادگاه

این مدرس ۷۰ ساله دانشگاه، متهم بود که در ناآرامی‌های تابستان سال ۲۰۱۳ در قاهره، پایتخت مصر، نقش داشته است.

دادگاه، رهبر اخوان‌المسلمین و ۱۳ تن دیگر از اعضای آن را در مورد ناآرامی‌های قاهره مجرم شناخت که در آن‌ها چند تن کشته شدند.

بنا بر گزار‌ش‌ «رویترز» از محافل قضائی مصر، دادگاه برای تأیید حکم اعدام در پیوند با قتل و در اختیار داشتن سلاح گرم در مورد محمد بدیع، از مفتی اعظم مصر استفتاء می‌کند.

طبق قانون مصر، پیش از نهایی شدن حکم اعدام، آن را برای تأیید به مفتی اعظم ارائه می‌کنند. علیه رهبر اخوان‌المسلمین چند شکایت‌ وجود داشته است. او حدود دو ماه قبل نیز به اعدام محکوم شده بود.

قرار است حکم نهایی دادگاه در این زمینه روز سوم اوت (۱۲ مرداد) صادر شود.

علاوه بر محمد بدیع، ۱۳ عضو دیگر اخوان‌المسلمین و طرفدار محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنارشده مصر نیز مشمول مجازات اعدام شده‌اند.

نیروهای ارتش مصر محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر را که به اخوان‌المسلمین متعلق بود، در ژوئیه ۲۰۱۳ برکنار کردند.

در ناآرامی‌ها و در طی اعتراض‌های اعضاء و طرفداران اخوان‌ المسلمین پس از برکناری محمد مرسی از سوی ارتش مصر بیش از ۱۴۰۰ تن کشته شدند.

از آن زمان تا کنون، این سازمان اسلامی در مصر رسماً به عنوان گروه «تروریستی» رده‌بندی شده است.

در این میان صدها نفر از طرفداران و اعضای اخوان‌المسلمین در دادگاه‌های گروهی به اعدام محکوم شدند. این محاکمه‌های جمعی با انتقادهای بین‌المللی رو‌به‌رو بوده است.

با وجود این ۳۷ حکم اعدام به تأیید رسیده‌اند. بیش از ۶۰۰ متهم دیگر نیز در انتظار صدور احکام نهایی دادگاه هستند.

عبدالفتاح السیسی، فرمانده کل سابق ارتش و رئيس جمهوری کنونی مصر اعلام کرده که اخوان المسلمین در دوران ریاست جمهوری وی دیگر «وجود نخواهد داشت».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.