ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۴۹ درصد برآورد شد

براساس آمارهايی که در سامانه مديريت ضريب نفوذ اينترنت منتشر شده، ضريب نفوذ اينترنت در ايران تا پايان سال ۹۲ حدود ۴۹/۱۳ درصد برآورد شده است.

براساس آمارهايی که در سامانه مديريت ضريب نفوذ اينترنت منتشر شده، ضريب نفوذ اينترنت در ايران تا پايان سال ۹۲ حدود ۴۹/۱۳ درصد برآورد شده است.

استان مازندران بيشترين کاربران اينترنت در ايران را دارد و استان خراسان شمالی محروم‌ترين استان از نظر دسترسی به اينترنت است.

بر این اساس، ايران با ۷۵ ميليون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر جمعيت دارای ۳۶ ميليون و ۹۱۸ هزار و ۷۹۵ کاربر اينترنت و ۲۱ ميليون و ۱۹۸ هزار و ۹۴۵ مشترک است.

آمارهای ارائه شده از سوی سامانه مديريت ضريب نفوذ اينترنت ایران، تا پايان سال ۹۲ را شامل می‌شود و در حال ثبت و تکميل است.

این آمارها نشان می‌دهند که استان مازندران با ضريب نفوذ ۸۶/۷۷ درصد بيشترين کاربران اينترنت در ايران را دارد و پس از آن، تهران با ضريب نفوذ ۶۸/۰۴، اصفهان با ضريب نفوذ ۵۹/۳۲، خوزستان با ضريب نفوذ ۵۶/۲۸ و سمنان با ضريب نفوذ ۵۳/۸ در رده‌های بعدی قرار دارند.

در استان مازندران تعداد کاربران اينترنت دو ميليون و ۶۶۷ هزار و ۲۰۴ نفر و تعداد مشترکان اينترنت یک ميليون و ۱۴۶ هزار و ۱۵ اعلام شده است. جمعيت استان مازندران سه ميليون و ۷۳ هزار و ۹۴۳ نفر است.

تهران با ۱۲ ميليون و ۱۸۳ هزار و ۳۹۱ نفر جمعيت دارای هشت ميليون و ۲۸۹ هزار و ۶۸۵ کاربر و پنج ميليون و ۶۰۴ هزار و ۲۳۳ مشترک اينترنت دارد.

اصفهان با چهار ميليون و ۸۷۹ هزار و ۳۱۲ نفر جمعيت، دو ميليون و ۸۹۴ هزار و ۵۱۶ نفر کاربر اينترنت و يک ميليون و ۴۶۲ هزار و ۵۲۴ مشترک؛ و خوزستان نيز با چهار ميليون و ۵۳۱ هزار و ۷۲۰ نفر جمعيت دو ميليون و ۵۵۰ هزار و ۲۴۱ نفر کاربر و یک ميليون و ۲۶۳ هزار و ۵۶۱ مشترک اينترنت دارد.

استان سمنان به‌عنوان پنجمين استان دارای کاربر اينترنت در ايران با جمعيت ۶۳۱ هزار و ۲۱۸ نفر، دارای ۳۳۹ هزار و ۶۱۱ کاربر و ۱۹۸ هزار و ۵۹۲ مشترک اينترنت است.

همچنین استان خراسان شمالی محروم‌ترين استان از نظر دسترسی به اينترنت به‌شمار می‌رود. اين استان با ۸۶۷ هزار و ۷۲۷ نفر جمعيت دارای ضريب نفوذ ۲۷/۵۵ درصدی اينترنت است و ۲۳۹ هزار و ۱۰۱ کاربر و ۱۴۹ هزار و ۴۶۸ اشتراک اينترنتی دارد.

سامانه مديريت ضريب نفوذ اينترنت همچنین سرویس اینترنتی «ای‌دی‌اس‌ال» را متداول‌ترین فن‌آوری کاربران اینترنت در ایران عنوان کرده و تعداد کسانی که از آن استفاده می‌کنند را ۱۱ ميليون و ۹۹۱ هزار و ۲۳۳ نفر اعلام کرد.

بر اساس این آمار هم اکنون ۹ ميليون و ۲۰۷ هزار و ۲۵۲ ايرانی نيز از طريق موبايل به اينترنت وصل می شوند و ضريب نفوذ اينترنت موبايل در ايران ۱۲.۲۵ درصد اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.