ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی «مصباحیون» با همراهی سپاه

در ماه رمضان، شبکه تلویزیونی «افق» پخش برنامه‌هایش را آغاز می‌کند. این شبکه به عده‌ای از طرفداران محمدتقی مصباح یزدی تعلق دارد و تحت پوشش سپاه فعالیت می‌کند.

عده‌ای از طرفداران سابق محمود احمدی‌‌نژاد پیرامون محمدتقی مصباح یزدی گرد آمده‌اند: گروهی از آنان به «جبهه پایداری» تعلق دارند و گروهی در نشریه «۹ دی» فعالیت‌های تبلیغی و ایدئولوژیک می‌‌کنند، و اکنون با یکدیگر زیر سقف مؤسسه رسانه‌ای «اوج» یک شبکه تلویزیونی راه انداخته‌اند. این شبکه تلویزیونی «افق» نام دارد و قرار است با شروع ماه رمضان برنامه‌‌هایش را آغاز کند. موضوع شبکه تلویزیونی «افق» انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. این شبکه تلویزیونی تحت پوشش سپاه پاسداران قرار دارد.

مؤسسه «اوج» وابسته به قرارگاه «قرب» سپاه پاسداران

مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در انحصار صدا و سیما است و با وجود آنکه پیش از این بسیاری از نهادها، از جمله شهرداری تهران و حتی قوه قضائیه قصد داشتند تلویزیون خصوصی راه بیندازند، صدا و سیما همواره با چنین طرح‌هایی مخالفت می‌کرد. اما این‌بار تحت مدیریت عزت‌الله ضرغامی و با کوشش‌های سپاه پاسداران حلقه «مصباحیون» موفق به راه‌اندازی یک شبکه نیمه‌خصوصی تلویزیونی شده‌اند.

از «عصر» تا «افق»

نخستین بار اردیبهشت ماه ۹۳، عزت‌الله ضرغامی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی که پس از ۱۰ سال به اواخر دوران ریاستش نزدیک می‌شود، در جشنواره رادیو خبر داد که قرار است بیست و دومین شبکه سیما روی آنتن برود. در سالگرد آزادسازی خرمشهر، این شبکه که در آن زمان شبکه «عصر» نامیده شده بود، با شعار «به افق نگاه کن» پیش‌پرده برنامه‌هایش را پخش کرد و وعده داد که با شروع ماه رمضان پخش برنامه‌هایش را آغاز کند.

مؤسسه رسانه‌ای «اوج» می‌گوید بخشی از بودجه‌اش را از طریق فروش محصولاتی مانند فیلم‌های مستند و انیمیشن‌ها و نماهنگ‌های تبلیغی و بخشی دیگر را از دولت تأمین می‌کند. هیچگونه اطلاعی از بودجه تخصیص یافته به شبکه نوبنیاد «افق» در دست نیست.

سپاه و نیروهای ولایی رسانه‌ساز می‌شوند

با وجود آنکه سپاه پاسداران ادعا می‌کند که رسانه‌ ندارد، اما سردار پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، آشکارا گفته است سپاه از مؤسسه‌ رسانه‌ای «اوج» حمایت می‌کند و این مؤسسه را تحت پوشش گرفته است.

وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون و از طرفداران پر و پا قرص احمدی‌نژاد، وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی که خود را به عنوان روزنامه‌نگار فرهنگی معرفی می‌‌کند و نادر طالب‌زاده، مستندساز طرفدار احمدی‌‌نژاد با شبکه «افق» همکاری می‌کنند.

از اردیبهشت‌ماه تاکنون رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران پیرامون راه‌اندازی این شبکه تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و لحظه به لحظه، به هر مناسبتی خبرهای پیرامون آن را پوشش داده‌اند. «جبهه پایداری» که یک سرش به مصباح یزدی وصل است و می‌گوید برای انسجام «نیروهای ولایی» تلاش می‌کند، از دیگر حامیان شبکه تلویزیونی «افق» است.

مؤسسه رسانه‌ای «اوج»؛ دستمزدهای کلان

مؤسسه رسانه‌ای «اوج» برنامه‌های شبکه «افق» را تولید می‌کند. این مؤسسه در سال ۱۳۹۰ برای شناسایی، آموزش‌دهی و جهت‌دهی به نیروهای «مستعد» و «انقلابی» و تربیت این اشخاص برای تولید محصولات ایدئولوژیک و مورد وثوق رهبری به وجود آمد.

شخصی به نام احسان محمد حسنی، مدیریت سازمان «اوج» را به عهده دارد. او یک جوان ۳۳ ساله است که پیش از این، در زمان احمدی‌نژاد معاونت هنری «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و ریاست فرهنگسرایی به نام «فرهنگسرای پایداری» را به عهده داشت. او خود را «سرباز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» می‌نامد.

مؤسسه رسانه‌ای «اوج» در آبان‌ماه ۹۲ با بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» خبرساز شد. این تصاویر تبلیغاتی با مضامین ضد‌آمریکایی، با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری در انتقاد از سیاست خارجی دولت روحانی به طور گسترده در تهران نصب شد. اما پس از مخالفت دولت این تصاویر را از سطح شهر جمع کردند.

مؤسسه اوج «خانه‌ها» و زیرمجموعه‌هایی دارد: «خانه سرود انقلاب اسلامی»، «خانه فیلم‌نامه‌نویسی»،«خانه فیلم داستانی»،«خانه انیمیشن»،«خانه فیلم مستند» و «خانه طراحان گرافیک». این خانه‌ها قرار است برنامه‌های تلویزیون «افق» را تولید کنند.

پیش از این، خانه‌های «اوج» برای صدا و سیما برنامه و سریال تلویزیونی می‌ساختند و دستمزدهای کلان دریافت می‌کردند که سبب انتقاد برخی از مدیران تلویزیون ایران شد. آن‌ها گفته بودند که برنامه‌سازان «اوج» معدل دستمزدها را به هم زده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.