ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش «جنبش ضد تقلب» از کابل به هرات

اعتراض‌ها به دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

در پنجمین روز از فعالیت‌های «جنبش ضد تقلب» در شهر کابل، دانشجویان هرات نیز به خیابان‌ها ریختند. دانشجویان معترض از دولت افغانستان و همین‌طور از سازمان‌های بین‌المللی ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواسته‌اند که از تقلب جلوگیری کنند.

«جنبش ضد تقلب» در ادامه اعتراض عبدالله عبدلله، یکی از دو نامزد دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان راه‌اندازی شد. عبدالله عبدالله کمیسیون مستقل انتخابات را متهم به تقلب کرد و رابطه خود با این کمیسیون را به حالت تعلیق درآورد.  درحالی‌که در افغانستان افراد بیشتری به این جنبش می‌پیوندند، طرفداران این جنبش استعفای ضیا الحق امرخیل، رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان را مهم‌ترین دستاورد خود تاکنون می‌دانند.

شهزاده سمرقندی در مورد شکل‌گیری «جنبش ضد تقلب» با آثار حکیمی، از رهبران این جنبش در کابل، عبد الله سلجوقی، سردبیر بخش خبر رادیو «مژده» در هرات و نجیب امیری، سردبیر رادیوی «سلام وطندار‍‍‍‍‍‍‍‍‍» در کابل، عصمت الله عاصم، مسئول جنبش دانشجویی ضد تقلب در هرات، عاطفه منصوری، از فعالان مدنی در هرات و چند طرفدار جنبش ضد تقلب گفت‌وگو کرده است:


گزارش تصویری:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد بدخشی

    به نظر میاد خانم افغانی‌ گزارشگر لهجه فارسی ایرانی رو تقلید می کنن. این یک نوع تظاهر هست، بهتر نبود با لهجه خودشون حرف بزنند که طبیعی تر هم باشد؟

  • farid

    ظاهرا ویروس تقلب دولتی از تهران به منطقه سرایت کرده !

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه حقوق بشری افغانستان- شماره 53

    […]  رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات استعفاء داد رادیو وطندار/ ۲/۴/۱۳۹۳ ضیاء الحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، دلیل برکناری اش را بهبود وضعیت کشور خواند و گفت: به خاطر پاسداری از انتخابات افغانستان استعفا داده است. آقای امرخیل افزود: دسایس، از سوی افراد و اشخاص مُغرض برضد وی شروع شده و این دسیسه ها را محکوم می کند. آقای امرخیل خواهان بررسی جدی قضیه فرمانده امنیه کابل و خودش در روز انتخابات شد و از کمیسیون شکایات خواست تا این قضیه را جدی بررسی کند. بیشتر بخوانید: اولین گام برای اعتمادسازی; امرخیل رفت  افشای فایل صوتی استعفای امرخیل را به دنبال داشت  یوناما، استعفای امرخیل را گامی مثبت برای انتخابات افغانستان خواند  عبدالله از استعفای امرخیل استقبال کرد  ستاد اشرف غنی: امرخیل به خاطر منافع ملی استعفا داد  اتهام‌های امرخیل باید جدی گرفته شود  گسترش «جنبش ضد تقلب» از کابل به هرات […]