ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای نخستین مربی زن در فوتبال حرفه‌ای مردان فرانسه

هلنا کُستا، مربی پیشین تیم ملی زنان ایران که قرار بود سرمربی تیم فوتبال لیگ دسته دو فرانسه، «کلرمون ۶۳» شود پيش از شروع کار از این سمت کناره گرفت.

هلنا کُستا، مربی پیشین تیم ملی فوتبال زنان ایران، که قرار بود از این فصل سرمربی تیم فوتبال لیگ دسته دو فرانسه، «کلرمون ۶۳» شود، پيش از شروع کار خود از این سمت کناره‌گيری کرد.

هلنا کُستا، مربی پیشین تیم ملی فوتبال زنان ایران

به‌گزارش وب‌سایت مجله ورزشی «اکیپ» فرانسه باشگاه «کلرمون» در فصل جاری ليگ دسته دو فرانسه، جايگاه چهاردهم را از آن خود کرد و در ماه مه تصميم گرفت هلنا کُستای پرتغالی را به‌عنوان نخستین مربی زن فوتبال حرفه‌ای مردان فرانسه در این باشگاه استخدام کند.

حضور هلنا کستا در ليگ مردان فرانسه بازتاب‌ جهانی فراوانی داشت و بسیاری آن را تاريخ‌ساز دانستند و این اقدام باشگاه «کلرمون» را ستودند.

اما روز دوشنبه (۲۳ ژوئن / دوم تير)، کلود ميشی، رئيس باشگاه «کلرمون» در یک بیانیه مطبوعاتی که بر روی وبسایت این باشگاه منتشر شد از استعفای هلنا کستا خبر داد و آن را «ناگهانی وغافلگیر‌کننده» خواند.

وی همچنین از این تصمیم اظهار تأسف کرد اما گفت آن را می‌پذیرد و در پی یافتن مربی جدیدی برای تیم خواهد بود.

صبح روز سه‌شنبه (۲۴ ژوئن / سوم تير) قرار بود هلنا کستا در یک نشست رسانه‌ای درباره استعفای خود توضیح دهد اما او در طول این نشست که هشت دقیقه بیشتر به‌طول نیانجامید با بیان این‌که «من به قرارداد خود افتخار می‌کنم اما این تصمیم من است»، به تمام سئوال‌ها با گفتن جمله «رئیس باشگاه می‌داند» پاسخ داد.

هلنا کُستا، زمانی که سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران بود.

پس از آنکه هلنا کُستا محل نشست رسانه‌ای را ترک کرد، رئيس باشگاه «کلرمون» به میان طرفداران تیم آمد و گفت: «توضیح منطقی‌ای نگرفتیم. فوتبال سرشار از شگفتی است و باید این تصمیم عجیب را پذیرفت.»

وی با این حال از تصمیم خود برای انتخاب هلنا کُستا اظهار پشیمانی نکرد و به شوخی گفت: «من نخستین مردی نیستم که توسط یک زن ترک می‌شود!»

هلنا کستای ۳۶ ساله در سال ۲۰۰۵ در باشگاه چلسی لندن و زير نظر ژوزه مورينيو، از مربیان مطرح دنیای فوتبال، تعليم ديده‌ و سرمربیگری تيم‌های ملی زنان ايران و قطر را بر عهده داشته است.

وی پيش از چلسی، سابقه حضور در آکادمی بنفيکا (پرتغال) و سلتيک (اسکاتلند) را هم داشته است. او ۱۳ سال در آکادمی بنفيکا فعاليت کرد و با اين تيم دو بار قهرمان ليگ زنان پرتغال شد.

هلنا کستا تابستان سال ۱۳۹۲ از مربیگری تيم ملی فوتبال زنان ايران کنار کشید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.