ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنا ماریا ماتوته، از مهم‌ترین نویسندگان اسپانیا درگذشت

آنا ماریا ماتوته، نویسنده سرشناس اسپانیایی در ۸۹ سالگی در بارسلون درگذشت.

آنا ماریا ماتوته، نویسنده سرشناس اسپانیایی در ۸۹ سالگی در بارسلون درگذشت.

آنا ماریا ماتوته، از مهم‌ترین نویسندگان اسپانیا

ماتوته  تا واپسین روزهای زندگی‌اش، به رغم بیماری و سالخوردگی روی رمان تازه‌اش کار می‌کرد. رسانه‌های اسپانیایی‌زبان گزارش داده‌اند که قرار است این رمان در سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر شود.

آنا ماریا ماتوته که در ۲۶ ژوئیه ۱۹۲۵ در بارسلون متولد شده بود، یکی از مهم‌ترین نویسندگان اسپانیا پس از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌آید.

«پولینا چشم و چراغ کوهپایه» به ترجمه محمد قاضی

او در آثارش بیش از همه به احساسات کودکان و نوجوانان می‌پردازد و در همان حال از نابرابری اجتماعی انتقاد می‌کند. جنگ داخلی اسپانیا یکی دیگر از مهم‌ترین مضامین آثار اوست.

آنا ماریا ماتوته در ۱۶سالگی نخستین رمانش را نوشت و در ۲۲ سالگی آن را با عنوان «لس آبل» منتشر کرد و جایزه معتبر ادبی «نادال» را به‌دست آورد.

دختربچه‌ها، اساطیر اسپانیا و موضوعات جادویی و سحرآمیز در آثار او نقش مهمی ایفا می‌کنند.

از آنا ماریا ماتوته، «پولینا چشم و چراغ کوهپایه» به ترجمه محمد قاضی به فارسی ترجمه و تاکنون ۱۰ بار تجدید چاپ شده است.

«پائولينا، دنيا و ستاره‌ها»، « ملخ سبز و داستان‌های ديگر »، «تنها يك پای برهنه»، «پايان واقعی زيبای خفته»، «مسافر قاچاق كشتی اوليس» از رمان‌ها و داستان‌های او برای کودکان و نوجوانان‌اند. «اولين خاطره»، «زمان»، «آرتاماليا» و «آرانمانوت» از آثاری‌اند که برای بزرگسالان نوشته است.

«هابیل‌ها»، «سربازها شب گریه می‌کنند» و «دام» از مشهورترین آثار او درباره جنگ داخلی اسپانیا و دیکتاتوری ژنرال فرانکو است.

آنا ماریا ماتوته در سال ۲۰۱۰ جایزه ادبی سروانتس را از آن خود کرد. او سومین زن نویسنده اسپانیایی‌زبان بود که این جایزه را به دست می‌آورد.

او در سخنرانی‌اش به مناسبت جایزه ادبی سروانتس گفته بود در پنج‌سالگی وقتی برای اولین بار کلمه «روزی روزگاری» را شنید، شزوع به نوشتن کرد.

ماتوته در ادامه این سخنان گفته بود: «او که مرگ را دوست ندارد و او که چیزی خلق نمی‌کند اصلاً زنده نیست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.