ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک تصادف و مرگ دیگر در راه بازگشت از زندان

پنج هفته پس از ناپدید شدن مادر یک زندانی سیاسی، روشن شده که وی پس از ملاقات پسرش در زندان اوین، در راه بازگشت به خانه و در اثر تصادف درگذشته است.

وبسایت «کلمه» روز پنجشنبه ۵ تیر ماه خبر داد که طوطی سلطانی مادر محسن قشقایی‌زاده که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت و پس از ترک سالن ملاقات زندان اوین ناپدید شده بود، در راه بازگشت به خانه تصادف کرده و فوت شده است.

پایگاه خبری یاد شده می‌نویسد که جسد طوطی سلطانی پس از تصادف به پزشکی قانونی منتقل شده و بعد از چند روز به عنوان مجهول‌الهویه، به خاک سپرده شده است.

طوطی سلطانی، مادر محسن قشقایی‌زاده، زندانی سیاسی

محسن قشقایی‌زاده، زندانی سیاسی که در اوین نگاهداری می‌شود، بعد از سه هفته بی‌اطلاعی  از مادرش، از  مسئولان درخواست پیگیری وضعیت او را کرده بود. او در واکنش به عدم رسیدگی به این درخواست، از روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در عتصاب غذا به سر می‌برد.

به نوشته وبسایت «کلمه»، محسن قشقایی‌زاده کفیل مادرش و عهده‌دار سرپرستی او بوده و بارها خواسته بود برای وضع مادرش به او مرخصی بدهند. قشقایی‌زاده محکوم به شش ماه حبس شده و سه ماه از زندانی‌ شدن او گذشته است.

محسن قشقایی‌زاده آبان‌ماه ۱۳۹۱به همراه گروه دیگری از حاضران در جلسه سرای اهل قلم بازداشت شد و ۲۰ روز را در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین گذراند.

او از سوی  دادگاه بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد، اما دادگاه تجدیدنظر با نقض رأی، یک سال و نیم این مدت  را به حال تعلیق در آورد و قشقایی‌زاده از اواخر فروردین‌ماه سال جاری برای گذراندن شش ماه حبس تعزیری خود به زندان اوین رفت.

وبسایت «کلمه» می‌نویسد که قشقایی‌زاده در پی اعتراض به بی‌خبری از مادرش و اعتصاب غذا، به بند زندانیان مالی منتقل شده بود.

جزییات دیگری از چگونگی مرگ طوطی سلطانی و دلیل بی‌اطلاعی آشنایان و خویشاوندان او از تصادف و دفن وی اعلام نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی یک تصادف و مرگ دیگر در راه بازگشت از زندان | بیدارزنی

    […] کلمه: وبسایت «کلمه» روز پنجشنبه ۵ تیر ماه خبر داد که طوطی سلطانی مادر محسن قشقایی‌زاده که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت و پس از ترک سالن ملاقات زندان اوین ناپدید شده بود، در راه بازگشت به خانه تصادف کرده و فوت شده است. […]