ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل با حمله هوایی به شلیک راکت از غزه پاسخ داد

اسرائیل بار دیگر با حمله هوایی به نوار غزه، به شلیک راکت از سوی فلسطینی‌ها در آن منطقه واکنش نشان داد. مسئولان فلسطینی می‌گویند ساختمان‌های «حماس» هدف حمله بوده است.

ارتش اسرائیل یکشنبه (۲۹ ژوئن / ۸ تیر) با حمله هوایی به نوار غزه، به شلیک راکت از سوی فلسطینی‌ها در آن منطقه واکنش نشان داد. اسرائیل سازمان اسلامی «حماس» و اعضای آن را مسئول شلیک راکت می‌داند.

مردی فلسطینی در حال بررسی بقایای خودرویی که طبق اعلام پلیس در حمله هوایی اسرائیل به غزه منهدم شد- عکس از: خبرگزاری رویترز

بنا بر گزارش «رویترز» به نقل از مقام‌های اسرائیلی «شش هدف در نوار غزه» هدف حمله بوده که اسرائیل می‌گوید متعلق به «تندروهای فلسطینی» بوده‌اند. امدادرسان‌های فلسطینی در محل وقوع حمله‌های هوایی نیز گفته‌اند که هشت نقطه هدف حمله هوایی اسرائیل بوده‌ که دو نفر نیز در پی انفجارها زخمی شده‌اند.

شلیک راکت

روز شنبه (۲۸ ژوئن / ۷ تیر) و ساعاتی پیش از حمله‌ هوایی اسرائیل، از نوار غزه به جنوب اسرائیل راکت شلیک و باعث آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در شهر جنوبی سدروت شد. بنا بر اعلام پلیس اسرائیل سه نفر بر اثر این اقدام زخمی شدند. سدروت بارها هدف شلیک راکت و خمپاره از نوار غزه بوده و نزدیک به ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

به گفته مقام‌های فلسطینی در حمله متقابل اسرائیل ساختمان‌های شاخه نظامی سازمان حماس هدف قرار گرفته‌اند. این سازمان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت در مورد ادامه عملیات نظامی علیه حماس گفت: «ما در صورت نیاز آماده گسترش این عملیات هستیم.»‌

بنا بر اعلام منابع نظامی اسرائیل در چهار هفته‌ گذشته جنوب اسرائیل ۶۰ بار هدف راکت‌هایی از نوار غزه بوده است. در همین محدوده زمانی، منابع فلسطینی از ۸۰ حمله هوایی از سوی اسرائیل خبر داده‌اند.

آتش‌نشان اسرائیلی در حال مهار حریق کارخانه‌ای در سدروت پس از شلیک راکت از غزه- عکس از: خبرگزاری فرانسه- AFP

بنا بر اعلام مسئولان فلسطینی، تانک‌های اسرائیلی نیز در واکنش به شلیک راکت‌ از نوار غزه، در گذشته هدف‌هایی را در غزه گلوله‌باران کرده‌اند.

اتحاد فتح و حماس، ناخشنودی اسرائیل

در نوار غزه سازمان بنیادگرای حماس امور را به دست دارد که به‌تازگی دولت وحدت را با «جنبش فتح» محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تشکیل داد.

دولت اسرائیل از محمود عباس خواسته است که به ائتلاف با سازمان حماس پایان دهد. ائتلاف این دو گروه فلسطینی پس از سال‌‌ها اختلاف صورت گرفت.

از دوازدهم ژوئن (۲۲ خرداد) که سه نوجوانان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن مفقود شدند، در نوار غزه نیز میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی درگیری‌هایی رخ داد. در پی مفقود شدن این سه نوجوان اسرائیل عملیات جست‌وجوی گسترده‌ای را آغاز، نزدیک به ۴۰۰ تن را بازداشت و اعلام کرد که آن‌ها از اعضای حماس بوده‌اند. با یافته شدن جسد هر سه آن‌ها، تنش میان حماس و اسرائیل شدت گرفته است.

اسرائیل این گروه را مسئول «ربایش سه نوجوان» یاد‌شده دانسته بود.

همچنین بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها ممکن است لایحه جدیدی نیز به تنش‌های سیاسی میان مسئولان فلسطینی و اسرائیلی دامن بزند که قرار است در پارلمان اسرائیل به تصویب برسد.

در صورت این تصویب این لایحه مسئولان اسرائیلی اجازه قانونی دادن اجباری غذا به آن دسته از زندانیان فلسطینی را می‌یابند که بر اثر اعتصاب غذا زندگی آن‌ها در خطر قرار می‌گیرد. فعالان حقوق بشر و پزشکان، این لایحه را «غیر‌انسانی» می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • همه با هم

    اسراییل یک ملت و فلسطینیها یک ملت اند هردو حق تعیین سرنوشت دارند و این جنگهای فرسایشی تنها یک راه حل دارد و آن دو حکومت محلی خود گردانه البته بدون دخالت رژیم اسلامی ایران و صدالبته این کار رو اسراییل باید آغاز کنه با برداشتن دیوارهایی که کشیده و تعهد به موجودیت فلسطین! فلسطینیهام باید بدونن که حماس سرسپرده ایرانه و تنها به یک دلیل ضدیت با اسراییل! سران رزیم باید این رویا رو به فراموشی بسچارن "محو کردن اسراییل از نقشه جهان! واقعا مسخرس

  • hamid

    ظاهرا حکومت اسلامی برنامه تنش در کل منطقه را دارد!