ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی اژه‌ای: سه تن از متهمان ۸۸ پس از بازگشت به ايران بازداشت شده‌اند

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری از بازداشت سه نفر در پیوند با اعتراضات سال ۸۸ خبر داد که از کشور خارج شده و به‌تازگی به ایران بازگشته بودند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری روز دوشنبه ۹ تیرماه، از بازداشت سه نفر در پیوند با اعتراضات سال ۸۸ که از کشور خارج شده و به‌تازگی به ایران بازگشته بودند، خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران

محسنی اژه‌ای گفت: «دو نفر از کسانی که در جريان فتنه به خارج از کشور رفته و برگشتند، بازداشت شده‌اند.» وی همچنین افزود: «يک نفر نيز که مرتبط با فتنه بود و به ايران بازگشته است بازداشت شد.»

سخنگوی قوه قضائيه نام این افراد را نبرد اما در ماه‌های پس از انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران چند تن از فعالان مطبوعاتی و سیاسی که به ایران بازگشته‌اند از سوی دادگاه انقلاب احضار و بازداشت شده‌اند.

سراج‌ا‌لدين ميردامادی، روزنامه‌‌نگار اصلاح‌طلب، حسين نورانی‌نژاد، فعال سياسی و عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی، از احزاب اصلاح‌طلب و رؤيا صابری نژادنوبخت، شهروند ایرانی ـ بريتانيایی از افرادی هستند که پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌اند. سخنگوی قوه قضائيه همچنین گفت: «سه نفر ديگر که حکم‌شان اجرا و آزاد شده بودند، به علت از سرگيری اقدامات مجرمانه تحت تعقيب قرار گرفته‌اند.»

به‌گفته محسنی اژه‌ای تعدادی از متهمان اعتراضات سال ۸۸ که غيابی محاکمه شده بودند، پرونده‌شان برای اجرای احکام رفته است و دو تا سه نفر از متهمان اين پرونده در هفته‌های اخير ممنوع‌الخروج شده‌اند. سخنگوی قوه قضائیه ایران پیشتر در مورد بازگشت فعالان سیاسی به کشور گفته بود این فعالان می‌توانند وارد کشور شوند، ولی در صورت ورود به کشور با پیگیری قضائی مواجه خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.