ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سانسور ناشیانه تلویزیون دولتی ایران در زمان پخش مسابقه هلند ـ مکزیک

شبکه ورزش ایران به‌هنگام پخش «مستقیم» دیدار تیم‌های ملی فوتبال هلند و مکزیک در چارچوب جام جهانی فوتبال برزیل، تصاویر تماشاگران را به‌شکل ناشیانه‌ای سانسور کرد.

شبکه ورزش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به‌هنگام پخش «مستقیم» دیدار تیم‌های ملی فوتبال هلند و مکزیک در چارچوب جام جهانی فوتبال برزیل، تصاویر تماشاگران را به‌شکل ناشیانه‌ای سانسور کرد.

تماشاگران دیدار تیم‌های ملی فوتبال هلند و مکزیک

پخش زنده مسابقه هلند و مکزیک مانند بسياری از مسابقه‌های ورزشی و فوتبال که از شبکه‌های تلویزیونی ایران پخش می‌شود با تأخير چندثانيه‌ای همراه بود تا به این طریق تصاویر تماشاگران تیم‌ها که احیانا بی‌حجاب هستند، سانسور شود و به‌جای آن‌ها تصاویر تکراری «بی‌خطر» از همان مسابقه پخش شود.

شبکه ورزش تلویزیون دولتی ایران در لحظه‌هايی از دیدار هلند و مکزیک، تصويرهای تکراری‌ای را پخش کرد که به‌دور از منطق بود. در طول این مسابقه، نزدیک به ۲۰ بار تصاوير مربوط به پخش سرود ملی مکزيک جایگزین تصاویر تماشاگران حاضر در ورزشگاه شد.

يکی ديگر از مجموعه تصاویر تکراری، صحنه آهسته‌ گل تیم مکزیک و خوشحالی تماشاگران مکزيکی بود و چون تا اواخر بازی تنها گل به ثمر رسيده از آنِ مکزيک بود، این صحنه تکرار می‌شد اما هنگامی که هلند، در دقايق پايانی دو گل به ثمر رساند باز هم تصاویر مربوط به صحنه آهسته‌ گل مکزيک و شادی طرفداران اين تيم جایگزین شادی‌های بازيکنان و طرفداران هلندی می‌شد.

یک تماشاگر مکزیکی در دیدار هلند ـ مکزیک

چند روز پیش نیز به‌هنگام پخش دیدار تيم‌های ايران و بوسنی در جام جهانی که از شبکه‌ سه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد، در حالی‌ که تيم ايران سه گل عقب افتاده بود، تصاویر آرشيوی مربوط به شادی طرفداران تيم ایران از تلويزيون پخش می‌شد.

سانسور پخش زنده مسابقه‌های ورزشی در ایران همواره با مشکلات و مسائل جنبی همراه بوده است. نزدیک به یک سال پیش ظهور ناگهانی تصاویر دختران بی‌حجاب ایرانی بر صفحه تلویزیون ایران در جریان پخش مستقیم دیدار والیبال ایتالیا و ایران در ایتالیا، با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد طوری که در دیدار برگشت این دو تیم صداوسیما با پنج دقیقه تأخیر تصاویر «زنده» مسابقه را پخش کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    خدا سایه این سانسورچی ها رو از سر ما کم کنه. آخه چرا به شعور مردم توهین میکنن بعد هم از بد بودن ماهواره میگن .

  • kamal

    تلویزیون پشم و ریش پاسدار ضرغامی !!

  • omid

    ماکی فوتبال یاوالیبال دیدم...همش تصویرآهسته