ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو حماس را به انتقام تهدید کرد

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید سازمان حماس حساب قتل سه جوان ربوده شده را پس خواهد داد. سخنگوی حماس هم‌ جنگ در غزه را به مثابه باز شدن در جهنم برای نتانیاهو دانست.

پیدا شدن جسد سه جوان اسرائیلی که از ۱۲ ژوئن مفقود شده بودند، واکنش بسیار تند سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است. آنان انگشت اتهام را به سوی سازمان حماس نشانه رفته‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حماس را به انتقام و تلافی تهدید کرد و قاتلان سه جوان را «حیواناتی در لباس انسان» خواند.

دنی دنون، از حزب حاکم لیکود گفت: «این پایان تراژیک، پایان حماس را نیز رقم خواهد زد.» دنون خواستار ضربه‌ای مرگبار به تشکیلات حماس شد و از عملیاتی طولانی برای ریشه‌کن کردن آن خبر داد.

رئیس پارلمان اسرائیل نیز از لزوم نبرد بی‌امان اسراییل علیه ترور و به‌ویژه علیه حماس سخن راند.

نفتالی بنت، وزیر اقتصاد اسرائیل گفت، دیگر وقت عمل فرا رسیده و هیچ رحمی به قاتلان جایز نیست.

جنازه‌های سه جوانی که از ۱۲ ژوئن مفقود شده بودند، روز دوشنبه ۳۰ ژوئن در زیر تلی از سنگ و خاک در حوالی الخلیل پیدا شد. قتل این سه نفر به ظاهر به فاصله کوتاهی پس از ربایش آن‌ها صورت گرفته است.

«اعلان جنگ یعنی گشودن در جهنم»

یک سخنگوی حماس شامگاه دوشنبه در واکنش به سخنان نتانیاهو، مسئولیت گسترش هرگونه تنش در نوار غزه را بر عهده «اشغالگران» دانست و گفت: «نتانیاهو در صورت جنگ در غزه، درهای جهنم را به روی خود خواهد گشود.»

به‌موازات این، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کابینه خود را برای نشستی فوری در روز سه‌شنبه فراخواند.

رهبران دولتی فرانسه، بریتانیا و آلمان قتل سه جوان اسراییلی را محکوم کردند. رئیس جمهور فرانسه این اقدام را «تروری نابخشودنی» دانست.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با ابراز همدردی با خانواده قربانیان، گفت که از شنیدن خبر قتل سه جوان شوکه شده است.

باراک اوباما نیز این قتل را «اقدامی تروریستی علیه جوانان بی‌گناه» نامید و به خانواده‌هایشان تسلیت گفت. رئیس جمهور آمریکا هم‌زمان طرفین را به خودداری از اقدامات منجر به بی‌ثباتی فراخواند.

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل هم این قتل را عملی مغایر با تلاش‌های جاری در راه صلح خواند و ابراز امیدواری کرد که مقامات فلسطینی و اسراییلی با همکاری هم، عاملان این جنایت را بیابند.

سخنگوی پاپ فرانسیس، کشته شدن سه جوان اسراییلی را از قول وی به‌عنوان «جنایتی نفرت‌انگیز» محکوم و با خانواده کشتگان همدردی کرد.

نفتالی فرنکل ۱۶ ساله، گیلعاد شاعر ۱۶ ساله و ایال یفراح ۱۹ ساله، از ۱۸ روز پیش در کرانه باختری رود اردن ناپدید شده بودند. سرویس اطلاعاتی اسرائیل دو عضو حماس را که اینک فراری هستند، متهم به ربایش این سه نفر کرده است.

ارتش اسرائیل در واکنش به ناپدید شدن این سه جوان، یورش وسیعی به مناطق فلسطینی برد و در تجسس خانه به خانه ۴۲۰ نفر را دستگیر کرد که بیشترشان اعضای حماس هستند.

اسرائیل پیش از کشف جنازه این سه نفر، در سحرگاه دوشنبه به نوار غزه حمله هوایی کرده بود. این حمله در واکنش به شلیک موشک از سوی فلسطینی‌ها به اهداف اسراییلی انجام گرفت. یکی از این موشک‌ها در روز شنبه ۲۸ ژوئن کارخانه‌ای در جنوب سدروت را به اتش کشیده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین

    قتل زنان و کودکان فلسطینی به دست سربازان اسرائیلی آنقدر عادی شده که فقط باید بر مرگ کودکان اسرائیلی گریست! قضییه اینست: ما میگرییم بر اسرائیلی بودن آنان وگر نه انسانیتشان را هیچ ارزشی نیست.

  • بهنام

    انسان واقعآ متاسف میشود از شنیدن چنین خبرهایی . اسرائیل باید یکبار و برای همیشه ریشه حماس را از بیخ و بن برکند ، و تا زمانی که حماس و دیگر گروهکهای تروریستی در منطقه وجود دارند ، خاورمیانه روی آرامش و امنیت را نخواهد دید .