ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عليزاده طباطبايی:‌ برخی از اسناد پرونده مهدی هاشمی جعلی است

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل مهدی هاشمی رفسنجانی درباره پرونده موکلش گفت: «بعضی از اسناد و مستندات کيفرخواست پرونده جعلی است و اين اسناد از سوی مقامات امنيتی و وزارت اطلاعات ارائه شده است.»

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل مهدی هاشمی رفسنجانی درباره پرونده موکلش گفت: «بعضی از اسناد و مستندات کيفرخواست پرونده جعلی است و اين اسناد از سوی مقامات امنيتی و وزارت اطلاعات ارائه شده است.»

مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام

عليزاده طباطبايی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، افزود: «زمانی که قاضی سراج مسئوليت رسيدگی به پرونده را بر عهده گرفت، فرصت زيادی برای مطالعه پرونده نداشتيم، اما در همان مدت کم ايراداتی به کيفرخواست گرفتيم و آن را به رئيس دادگاه منعکس کرديم.»

وکيل مدافع مهدی هاشمی در واکنش به خبر ارسال پرونده موکلش از دادسرا به دادگاه گفت: «به‌رغم اينکه پرونده بيش از يک سال در اختيار دادسرا برای برطرف کردن نواقص بوده اما هيچکدام از نواقص پرونده برطرف نشده است.»

غلامحسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائيه ايران  روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از رفع نقص پرونده مهدی هاشمی و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد و گفت ۱۱يا ۱۲مردادماه برای محاکمه تعيين شده و قاضی پرونده نيز تغيير کرده است.

مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به عوض شدن رئيس دادگاهش اعتراض کرده است.

به گفته مهدی هاشمی «اخذ پرونده از قاضی سراج و ارجاع پرونده به قاضی ديگر، پس از شروع رسيدگی توسط وی و يک سال کار قضائی و نظارت نامبرده بر پرونده، به هر بهانه که باشد، کاملا بی‌سابقه و مغاير با اصول دادرسی منصفانه است.»

مهدی هاشمی که پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸در خارج از ايران مقيم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱بازداشت شد. او روز يکشنبه ۲۶آذرماه همان سال با سپردن وثيقه آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دزدی و حمایت از دزدان در جمهوری اسلامی امر بی سابقه ای نیست . اما اگر سیاست ایجاب کرد ، دیگر آن دزد خودی نیست و آبرویش را میبرند و محاکمه اش میکنند .