ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حاشیه جام جهانی

تجارت سکس و استثمار جنسی کودکان

در حاشیه جام جهانی، زیر پوست شهرهای میزبان جام جهانی در برزیل، تجارت سکس و استثمار جنسی کودکان بیش از پیش بی‌داد می‌کند.

در حاشیه جام جهانی، جز تظاهرات‌های گسترده حاشیه‌نشینان و محرومان در شهرهای مختلف برزیل، زیر پوست شهرهای میزبان جام جهانی، تجارت سکس و استثمار جنسی کودکان بیش از پیش بی‌داد می‌کند.

روسپی‌گری، فاحشگی، تن‌فروشی یا کارگری جنسی، نامش هرچه باشد، از سال ۲۰۰۰ در برزیل قانونی شده است و اتحادیه‌هایی برای زنانی که به این کار مشغول‌اند وجود دارد.

برزیل، کشوری با میانگین بی‌سوادی ۱۰ درصد است و ۱۳ میلیون نفر در این کشور دچار سوءتغذیه هستند. ۴۲هزار و ۷۸۵ نفر در سال ۲۰۱۳ در این کشور به قتل رسیده‌اند و کمبود پزشک به ۱۶۸ هزار نفر می‌رسد.

در سال ۲۰۰۰، زمانی که آزادی قانونی تن‌فروشی در برزیل پیشنهاد شد، در این کشور یک میلیون کارگر جنسی وجود داشت. رقمی که در طول این سال‌ها به شدت افزایش یافته و حالا با قطعیت گفته می‌شود «کارگری جنسی» در این کشور شغلی عادی است.

در سال ۲۰۰۰، زمانی که آزادی  قانونی تن‌فروشی در برزیل پیشنهاد شد، در این کشور یک میلیون کارگر جنسی وجود داشت. رقمی که در طول این سال‌ها به شدت افزایش یافته است.

از زمانی که قانون، کارگری جنسی را به رسمیت شناخت، یک وب‌سایت‌ آموزش خوداشتغالی که توسط دولت اداره می‌شد، دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی را برای کسانی که به دنبال  امرار معاش از راه این شغل هستند، فراهم کرد: قدم به قدم آماده شدن، اغواگری، ارائه خدمات و رعایت مسائل مربوط به بهداشت جنسی. هرچند بعدها تحت فشار محافظه‌کاران و نهادهای مذهبی، این دستورالعمل‌ها از وب‌سایت‌های دولتی کم‌رنگ یا حذف شدند.

البته  قانونی بودن ارائه سرویس‌های جنسی، به مفهوم مقبولیت همه جانبه  آن توسط احزاب سیاسی مختلف از جمله چپ‌ها نیست. در برزیل کسانی هم هستند که به کلی مخالف به رسمیت شناخته‌ شدن شغل‌های مرتبط با خدمات جنسی و به طور ویژه تن‌فروشی هستند. اخیراً دبیر یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه کارگران برزیل در کنفرانسی قانونی بودن تن‌فروشی را در حمایت از زنان کارگر جنسی کافی نداست و گفت: «چیزی که ما نیاز داریم، مبارزه برای سیاست‌هایی است که زنان را از این شرایط خلاص کند. ما باید برای این موضوع فشار بیاوریم، زیرا این مسئله، استثمار زنان است.»

در همان کنفرانس، یک تن‌فروش سابق نیز گفت: «روسپی‌ها توسط صاحبان و گردانندگان "روسپی‌خانه‌ها" استثمار می‌شوند.»

کارگران جنسی در برزیل تنها زنان نیستند. جمعیت بزرگی از تن‌فروشان برزیل مردانی هستند که برای بازار خواسته‌های جنسی مردان همجنس‌خواه، تن‌فروشی می‌کنند. همچنین تراجنسیتی‌های برزیلی از پرطرفدارترین کارگران جنسی در این کشورند که مشتری بازار سکس آن‌ها افراد مختلف با گرایش‌های جنسی مختلف از جمله دگرجنسگرایان‌اند.

در قانونی شدن سرویس‌های جنسی، مسئله تنها حمایت از کارگران جنسی زن نیست. کارگران جنسی مرد و کارگران جنسی تراجنسیتی هم بدون حمایت‌های دولتی مناسب در معرض آسیب قرار دارند.

رئیس اتحادیه کارگران جنسی ایالت میناس گرایس، Aprosming اما معتقد است: «ما شایستگی این را داریم که با ما همان‌طور رفتار شود که با صاحبان دیگر مشاغل. من قبلا در بانک مرکزی کار می‌کردم، اما آدم‌های مختلف، علایق مختلف دارند. در آن شغل، من از بوروکراسی متنفر بودم. خیلی خسته‌کننده بود. حتی قبل از این که شغل جدیدم را شروع کنم، دوست داشتم در مورد آن مطالعه کنم و فیلم‌های اروتیک ببینم. من واقعاً عاشق کارم هستم و هرگز دلم نمی‌خواهد دست از آن بردارم. دخترانِ زیادی آن‌چه را انجام می‌دهند دوست دارند و فقط به خاطر "تعصب" است که این را به زبان نمی‌آروند، اما من خجالت‌زده نیستم و همه خانواده‌ام می‌دانند.»

سیدا ویرا که یک دختر دارد، در پاسخ به این سئوال که اگر دخترش هم فاحشه شود، چه حسی خواهد داشت، می‌گوید: «خیلی خوشحال خواهم شد، اما او دلش می‌خواهد تاجر باشد. این انتخاب اوست و این یکی انتخاب من. من در خیابان کار می‌کنم و آن‌جا را به "روسپی‌خانه‌ها" ترجیح می‌دهم. چون دلم می‌خواهد آزاد باشم. من خوشم نمی‌آید مثل کسانی که در "روسپی‌خانه" هستند، جایی بنشینم و منتظر باشم. این خواست من هرگز تغییر نخواهد کرد. برایم اهمیتی ندارد که کار در خیابان خطرناک‌تر است.»

او به تاکید می‌گوید: «این واقعاً یک زندگی عالی است.»

فقر، عامل عمده

مرکز ایالت میناس گرایس، شهر بلو هوریزونته است؛ سومین شهر بزرگ برزیل با بیش از ۱۲ هزار رستوران و میکده برای جمعیتی حدود پنج میلیون نفر، که به «پایتخت بار» برزیل شهرت دارد.

این شهر میزبان آخرین بازی گروهی تیم فوتبال انگلیس بود. در بلو هوریزونته، ۲۳ روسپی‌خانه وجود دارند که در زبان محلی، زونا خوانده می‌شود.

پیش از آغاز مسابقات، در این شهر، بیش از ۳۰۰۰ روسپی زبان انگلیسی یاد گرفته‌اند. زنی که در دفتر اتحادیه کارگران جنسی این ایالت کار می‌کند، معتقد است: «قطعاً روسپی‌ها تا پایان طول جام جهانی پول بیشتری به دست خواهند آورد. آن‌ها در کلوپ‌های شبانه پول زیادی در می‌آورند. برای مردان خارجی کاملاً عادی است که به دنبال این روسپی‌ها بگردند، حالا خارجی‌های بیشتری وجود دارند و پول خوبی می‌دهند.»

پیش از آغاز مسابقات، در این شهر، بیش از ۳۰۰۰ روسپی زبان انگلیسی یاد گرفته‌اند. زنی که در دفتر اتحادیه کارگران جنسی این ایالت کار می‌کند، معتقد است: «قطعاً روسپی‌ها تا پایان طول جام جهانی پول بیشتری به دست خواهند آورد.

زن ۵۰ ساله‌ای که در دفتر اتحادیه کار می‌کند، داستان زندگی خود را تعریف می‌کند، روایتی آشنا: پس از این که باردار می‌شود و کارخانه‌ای که در آن کار می‌کرده تعطیل می‌شود، برای رهایی از بیکاری و گرسنگی، دست به این کار می‌زند: «وفتی فرزندم می‌خوابید، تن‌فروشی می‌کردم. اما این عادی نبود. دراز کشیدن در اتاق در حالی که مردان قبل از تصمیم گرفتن، وراندازت می‌کنند. من اما فقط می‌دانستم باید غذایی به خانه بیاورم و صورت‌حساب‌ها را بپردازم. گزینه‌ دیگری وجود نداشت.»

اعضای این اتحادیه، در ازای دو و ششم دهم یورویی که به عنوان حق عضویت پرداخت کرده‌اند، حق دارند تعداد نامحدودی کاندوم دریافت کنند. دو خواهر سی و چند ساله در میان آن‌ها می‌گویند: «ما خودمان شروع کردیم، کسی به ما تجاوز نکرد. از زمانی که شروع به این کار کرده‌ایم، می‌توانیم هرچه دلمان می‌خواهد بخوریم و لباس‌هایی که دوست داریم بخریم. این دلیل کاری است که انجام می‌دهیم.»

آن‌ها ادامه می‌دهند: «می‌دانید چرا از این کار احساس بدی داریم؟ بخاطر دوست داشتن این کار نیست که این‌جاییم. اما این یک "حرفه" است و ما دوست نداریم بدخلق باشیم و با مردم بدرفتاری کنیم. برای هر شغلی، لازم است آن را دوست بدارید و راستش، سکس لذت‌بخش است. اگر مردم به ما به دیده تحقیر نگاه کنند، اهمیتی نمی‌دهیم. وقتی مردم در مورد شغل‌مان از ما می‌پرسند، می‌گوییم روسپی هستیم، هرچند معمولاً باور نمی‌کنند. بدترین قسمت ماجرا احتمالاً این است که مجبوریم روزانه حدود ۳۵ یورو برای هر اتاق بپردازیم. صاحب روسپی‌خانه بیشترین پول را درمی‌آورد. بنابراین بیشتر دخترها یک آپارتمان اجاره می‌کنند تا پول بیشتری به دست بیاورند، اما برای ما، خیلی خطرناک است. بنابراین ترجیح می‌دهیم همان پول اتاق را بدهیم.»

در یکی از روسپی‌خانه‌ها دختری که ۲۰ ساله به نظر می‌رسد، به خبرنگار ایندیپندنت می‌گوید: «هرچند به ندرت اتفاق می‌افتد، اما برخی مردها تجاوز هم می‌کنند.»

زنی دیگری در اتحادیه که حدود ۶۲ سال دارد، می‌گوید: «سال گذشته دختری که تا سرحد مرگ چاقو خورده بود در تختش در حال خون‌ریزی پیدا شد. یک هفته در بیمارستان بود، اما بهبود نیافت. خشونت چندان رایج نیست و فقط برای دخترانی اتفاق می‌افتد که با افرادی مثل معامله‌کنندگان مواد مخدر روبه‌رو می‌شوند.»

یک فانتزی‌ نخ‌نما: شاهزاده سوار بر اسب سفید

تا پایان جام جهانی، برزیل سه میلیون و هفت‌صد هزار گردشگر به خود خواهد دید.

در فورتالزا، یک دادستان محلی می‌گوید: «مشتریان خارجی، روسپی‌هایی زیر سن قانونی سفارش می‌دهند که مستقیماً از طریق پااندازهای هتل‌ها فراهم می‌شوند.»

یک مرکز ماساژ نزدیک فرودگاه کنگونهوس گفته است می‌تواند یک لیموزین و مترجم انگلیسی فراهم کند تا خدمات بهتری ارائه دهد.

در بلوهوریزونته، خانم سانتو، یکی از اعضای موسس اتحادیه Aprosming، که در آغاز دهه هفتم زندگی است، داستانی را بازگو می‌کند که به نظر نمی‌رسد که در رسانه‌های محلی منعکس شود: «وقتی دخترم دنیا آمد، شغلم را از دست دادم. وقتی به پدرم گفتم، گفت "می‌توانی بسوزانیش، می‌توانی در سطل زباله بیندازیش، می‌توانی بکشی‌اش یا هرکاری که دلت می‌خواهد. فقط مزاحم من نشو." ما برای یک سال دربه‌در شدیم، در حالی که پدرم از طبقات مرفه بود. مادرش وکیل و پدرش مهندس بود. من گفتم حتی اگر شده با تن‌فروشی، بچه‌ام را نگه می‌دارم و به خوبی بزرگش می‌کنم. این‌طور بود که مجبور شدم روسپی‌گری کنم، اما اولین بار به شدت احساس تحقیر کردم. بدترین احساس برای یک زن این است که مجبور شود با مردی که نمی‌خواهدش، به رخت‌خواب برود. اما من انتخاب دیگری نداشتم.»

در فورتالزا، یک دادستان محلی می‌گوید: «مشتریان خارجی، روسپی‌هایی زیر سن قانونی سفارش می‌دهند که مستقیماً از طریق پااندازهای هتل‌ها فراهم می‌شوند.» یک مرکز ماساژ نزدیک فرودگاه کنگونهوس گفته است می‌تواند یک لیموزین و مترجم انگلیسی فراهم کند تا خدمات بهتری ارائه دهد.

دانشگاه‌ها و شورای شهر تست‌های منظم سلامت برای اعضای اتحادیه Aprosming انجام می‌دهد. با وجود این که سیاست‌های ضد ویروس اچ‌آی‌وی و سایر بیماری‌های مقاربتی  برزیل در دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک موفقیت جهانی شناخته می‌شود، اما گروه‌های فعال ضد ایدز از گسترش کاملاً خارج از کنترل ویروس این بیماری ابراز نگرانی کرده‌اند. در حالی که سانتو کاملاً مطمئن است: «ایدز مسئله مهمی نیست، زیرا این روسپیگری وسیله امرار معاش آن‌هاست و آن‌ها مجبورند مراقب خودشان باشند یا نباید کار نکنند. آن‌ها همه‌ چک‌های پزشکی لازم را انجام می‌دهند.»

کلاس‌های انگلیسی نیز پیشنهاد او بود، مسئله‌ای که همزمان با افزایش «توریسم سکس» در زمان لیگ قهرمانان آمریکای جنوبی به آن توجه کرده بود. او می‌گوید: «زبان، باعث پیشرفت شما می‌شود. ما مقدمات زبان انگلیسی را می‌آموزیم. گفته می‌شود ۲۰۰هزار توریست در بلو هوریزونته خواهد بود که خیلی تاثیرگذار است.»

سانتو در خصوص دخترانی که در روسپی‌خانه کار می‌کنند، می‌گوید: «این دخترها ابتدای کارشان پول زیادی درمی‌آورند. بدون کاندوم سکس می‌کنند و گاهی همین‌جا، وقتی باردار می‌شوند، دوست ‌پسر پیدا می‌کنند. خیلی‌های‌شان تا وقتی بچه‌دار شوند کار می‌کنند. آن‌ها گاهی عاشق می‌شوند، اما عاشق مردهایی که مناسب نیستند. در حالی که می‌توانند با تاجرها باشند، نهایتاً با یک تعمیرکار ازدواج می‌کنند. یکی از آن‌ها عاشق یک قاضی شد و حالا زندگی مرفهی دارد. یکی دیگر، با کسی که باردارش کرده بود ازدواج کرد و حالا هشت خدمتکار دارد.»

سوءاستفاده گسترده از کودکان

نتایج یک تحقیق تکان دهنده می‌گوید کودکانی با سن ۱۰ سال در برزیل مجبورند در خیابان‌ها دست به تن‌فروشی بزنند و خود را در اختیار صدها هزار نفر طرفدار فوتبال قرار دهند.

بنا به گزارش سوندی پپل در طول مسابقات جام جهانی، پااندازها از کودکانی که به شکل ناامیدکننده‌ای به کرک کوکائین معتادند و در خیابان‌ها زندگی می‌کنند، سوءاستفاده می‌کنند.

کودکان دختر و پسر، پس از مصرف ماده مخدر «چسب»، آشکارا خود را در خیابان‌های شهر رسیف (که میزبان پنج بازی جام جهانی است) به فروش می‌گذارند. این گزارش ادعا می‌کند که این تن‌فروشی‌ها گاهی حتی برای چهار دلار است.

این معضل محدود به شهر رسیف نیست. «روسپیگری کودکان» در تمام کشور فراگیر است. در شهر ساحلی و پررفت‌وآمد فورتالزا که میزبان شش بازی جام جهانی خواهد بود، نگرانی‌های زیادی وجود دارد که این شهر محل تمرکز «تجارت سکس کودکان» باشد.

با بیش از ۶۰۰ هزار طرفدار فوتبالی که فقط در هفته اول مسابقات به برزیل سرازیر شده‌اند و بیش از سه میلیون طرفدار برزیلی که در سراسر کشور سفر خواهند کرد، نگرانی‌های جدی‌ای وجود دارد که وضعیت کودکان، به شدت بدتر خواهد شد. یکی از این دختربچه‌ها به سوندی پپل گفته است که چطور به طور مرتب با ده‌ها مرد – اعم از محلی، توریست و راننده تاکسی- رابطه جنسی داشته است.

لوریسای سیزده ساله، می‌گوید «چسب» قوی صنعتی استنشاق کرده، ماده‌ای که کودکان محلی آن را «کولا» می‌نامند، برای این که از چنگ گرسنگی خلاص شوند: «استنشاق "چسب" باعث می‌شود بی‌حس و دچار سرگیجه شوم و مانع این می‌شود که احساس گرسنگی کنم. بنابراین نیازی به خوردن ندارم. این مسئله کمکم می‌کند از پس خشونت و خطر موجود در خیابان بربیایم.»

یک زن مسن‌تر که از هفت سالگی در خیابان زندگی کرده است، می‌گوید کودکان شهر رسیف از جانب مردان محلی‌ و توریست‌ها در خطرند. او به کودک ده ساله‌ای اشاره می‌کند که مجبور به روسپیگری شده است و می‌گوید: «کودکان با این مردان همراه می‌شوند، چون تحت تاثیر مواد مخدر هستند یا به پول بیشتری برای خرید مواد نیاز دارند. آن‌ها مواد مخدر مصرف می‌کنند برای این که درد ناشی از گرسنگی و سوءاستفاده جنسی را حس نکنند، به این ترتیب معتاد می‌شوند و مجبور می‌شوند خود را بیشتر و بیشتر بفروشند تا پول بیشتری به دست بیاورند.»

منتقدان دولت برزیل می‌گویند نهادهای رسمی «تجارت سکس کودک» را از جلوی چشم توریست‌ها دور کرده‌اند، اما تلاشی برای ریشه‌کن کردن آن انجام نداده‌اند. آن‌ها نگرانند تا پایان جام جهانی، آمار روسپیگری زیر سن قانونی به شکل انفجاری گسترش یافته باشد.

منتقدان دولت برزیل می‌گویند نهادهای رسمی «تجارت سکس کودک» را از جلوی چشم توریست‌ها دور کرده‌اند، اما تلاشی برای ریشه‌کن کردن آن انجام نداده‌اند. آن‌ها نگرانند تا پایان جام جهانی، آمار روسپیگری زیر سن قانونی به شکل انفجاری گسترش یافته باشد.

یک دادستان ایالتی به سی‌ان‌ان گفته است: «این دختران قربانی فقر شدید، محرومیت فرهنگی و سنتی هستند که برای زن ارزشی قائل نیست.»

به گفته او، معضل روسپی‌گری کودکان، «شامل یک شبکه کامل توریسم، از آژانس‌های مسافرتی تا هتل‌ها و تاکسی‌ها» می‌شود.

بنابر آمار انجمن ملی غیر انتفاعی لغو کار کودک، برخلاف وعده‌ ریشه‌کن کردن روسپی‌گری، تعداد تخمینی کودکانی که تن به کارگری جنسی می‌دهند، به حدود نیم میلیون نفر می‌رسد.

ماه گذشته، یک شبکه جهانی مذهبی علیه قاچاق انسان، کمپینی علیه روسپیگری کودکان در طول جام جهانی به راه انداخت.

فوتبالیست‌هایی جون دیوید لوئیز (برزیلی) و گری لینکر (انگلیسی) نیز در به راه انداختن کمپینی علیه استثمار جنسی کودکان همراهی کرده‌اند.

کالئیم، دختر ۱۴ ساله‌‌ای که از ۱۱ سالگی در کنار خیابان تن‌فروشی کرده، به پپل سوندی می‌گوید: «دفعات زیادی با مردانی سکس داشته‌ام که فقط پنج "رئال" به من پرداخته‌اند.»

به گزارش دیلی‌میرور لندن، کودکان وادار می‌شوند نزدیک به هتل‌های خوبی که توریست‌های جام جهانی در آن‌ها اسکان دارند، پرسه بزنند.

دیلی میل نیز از قول یک کمیسیون پارلمانی در برزیل گزارش داده در همان هفته اول جام جهانی، تن‌فروشی کودکان به شدت در سائوپائولو افزایش یافته است.

دیلی‌میرور اشاره می‌کند که دختران زیادی برای مبلغی معادل ۲.۲۱ دلار تبلیغ می‌شوند. این کودکان مجبورند طوری لباس بپوشند و آرایش کنند که مسن‌تر از آن چه هستند به نظر برسند.

بسیاری از این دختران هرگز احساس امنیت نمی‌کنند. بر اساس یک گزارش، اخیراً یک دختر چهارده ساله به قتل رسیده و در خیابان رها شده. حدس پلیس این است که مشتری او از پرداخت پول به این دختر امتناع کرده است.

همین گزارش‌ها در خصوص شهر فورتلزا نیز وجود دارد. در این شهر روسپی‌ها با لباس‌هایی تن‌نما، در خیابان‌های اطراف استادیوم پرسه می‌‌زنند.

فعالان حقوق کودک در برزیل می‌گویند راه درازی برای نجات کودکان از خیابان‌ها، جایی که زندگی ارزان است و کودکان می‌توانند در ازای هیچ چیز فروخته شوند، در پیش است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Golari

    با این کارت4

  • فریدون

    خداوند خودش دنیا را اصلاح کند نا که کاری از دستمون ساخته نیست.گناه این طفلان معصوم نیست چون هنوز عقلاشان کامل نیست و این کارها را یک جور بازی میدانند.وای بر انانی که از اینها سوء استفاده مینند

  • حسام

    مطالب جناب ابان مفید و اموزنده بود.

  • بهرام

    سکس چیز خیلی بدی هست

  • عجب

    من نمی فهمم چرا این مطلب کهنه همیشه در بخش پربیننده هاست . کسی میدونه چرا؟!!

  • یک ایرانی

    جوانان و مردان مجرد، که بیکارند و پول تهیه جا خواب و غذا ندارندف هر روزه شاهد دختران و زنان بزک کرده هستند که برخی *** و برخی از خانواده پولدار هستند. من واقعا مخالف برخورد قهرامیز مثل گشت ارشادم. ولی متاسفانه در ایران عدالت جنسی نست. واقعا دلم میخواهد خود زنان و دتران مراعات کنندگان و با ظاهر تحریک کننده نیابند چون حقیقتا مردهای مجرد و جوانان تحت فشار شدید جنسی و تنهایی هستند چون سن ازداج به سی سال رسیده و گاه بیشا بیست سال زا سن بلوغشان گذشته! این اختلاف سن بلوغ و ازدواج مردها دجار انواع بمیاریها روحی و ترویج خشونت و ضعف اعصاب میکند. متاسفانه این زنان مجرد و دختران به دنبال رابزه عاشقانه نیستند و عشق و حال حداکثری میخواهد و عملا د رحرامسراهای پسران و مردان متول و پولدار که ماشین و جاخالی دارند قرار میگرندو این یک حقیقت است عملا اثر این دخدرها و زنان مجرد از بیوه ها میدانند این پسران و مردان جذاب و پولدار همزمان با چند زن و دختر هسند ولی اهمیتی نمیدهند و ر حالیکه میلیونها جوان در حسرت دشاتن یک دوست دختر هستند و کارشان به خوداراضیی و *** و متاسفانه بچه بازی و تجاوز میکشد. رسم قرون وسطایی و تحجرانه مهریه و شاریط سختی که بعد زا شکست عشق یو طلاق است و اینکه نفقه و خرجی زندگی بر عهده مردهاست، میشود کمنر جوانان و مردهای مجرد ازدواج کنند. وجود فیلها وتصاویر تحریک کننده، مزید بر علت. ایران در منجلاب خودارضایی و *** مردان ایارنی فرو رفته و هر رروز عمق فاجعه خودراضایی در کاهش ضریب هوشی و ضعف جسمانی و رافیش ایدز بیشتر میشودو احساس تنهایی و سرخوردگی موجب افزایش به اعتیاد شده است. من شخصا تنها راه ممکن را خوردن داروهای کننده الپالازروام میدانم. دروی از عکس و تصاویر و البته اگر فرصتی شد که دوست دختری پیدا کنند و اگر دخرتر کم توقعی پیدا کردند ازدواج کنند.

  • M

    آقای amir mj بسیار عالی نوشتید/پرفکت متن شما از نظر سطح به مطالب آقای خلجی نزیک است. با سپاس

  • ناصر زراعتی

    آقای امید رضایی! مثل مطالب دیگرتان خوب است و آگاهی دهنده. دست شما درد نکند و موفق باشید. فقط یک نکته: با تعبیر و اصطلاح «کارگر جنسی» من موافق نیستم. عنوان «تن فروش» [که به نظرم درست تر است تا «خودفروش»] چه ایرادی دارد؟واژه های جاافتادۀ دیگر: روسپی، فاحشه، جنده، قحبه و... هم که از قدیم بوده است. از اولی [روسپی و روسپیگری] معمولا هنوز هم در متنها استفاده میشود. شما حتماً بهتر از من میدانید که جا انداختن «کارگر جنسی» میتواند کار چه کسان و گروههایی باشد. آیا آنها در مورد ـ مثلاً ـ فروشندگان مواد مخدر هم میگویند: «کارگر نشئه جات»؟ یا پذیرفته اند واژه های ترکیبی «موادفروش» و «قاچاق فروش» و امثالهم را؟

  • پانی

    اینکه تاریخ انقضا داشته باشی و محل تخلیه ی شهوت و کثافات مردهای پیر و جوان و زشت و زیبا باشی دوست داشتنیه!! به نظر من روسپی گری عین برده داریه و فقط هم به اون برده ها آسیب نمی زنه که بگیم انتخاب خودشونه بلکه به کل زنها آسیب می رسونه . مردی که زنها رو کرایه میکنه در پس ذهنش به همه زنها نگاه کالایی و جنسی داره و این یعنی تحقیر زنانگی . همه ما زنها چقدر با کلمات روسپی و فاحشه خطاب قرار داده شدیم و تحقیر شدیم؟!! هر چقدر هم قوانین برابر بشه ولی روسپی گری و پورنوگرافی و ... وجود داشته باشه ذهنیت در مورد زنها عوض نمیشه و برابری هم اتفاق نمی افته .وحشتناک ترین کاری هم که میشه کرد اینه که روسپی گری رو قانونی اعلام کنند و بخوان با لوله کشی و کارگری معدن مقایسه اش کنند!! ولی واقعیت اینه هیچ وقت مردی رو با کلمه لوله کش تحقیر نمی کنند !!!

  • م احمدی

    شما جای کسی نیستید اما اگر کسی مجبور باشه تن فروشی که چیز خوبیه چیزی ازدم کم نمیشه اونیکه مجبور میشه اعضای بدن شو بفروشه چی مقصر اصلی نه دولتهان نه مردمن نه خدا فقط پدر ومادرییه که میدونه خودش تو فقره ویکی مث خودشو به دنیا میاره بعد میگه خدا داده و دولت باید بهش برسه نمیدونم خدا پس عقت را برای چی به ادم داده

  • سهیل

    چیزی نمیشه گفت به امید روزی که تجارت سکس وچیز هایه دیگر از بین برود

  • siyavosh

    سلام خوندم گریه کردم ایا خدا وند 1400 پیامبر فرستاده ما را راهنمای کنند انجیل تورات قران فرستاده ما مهربانی را یاد بگیریم پیامبر خدا حضرت محمد ص می گووید کسی که از 7 خانه همسایه چپ راست خبر نداشته باشد شب گرسنه خوابیدند این با شکم پر بخوابد مسلمان نیست فقط انسان ها فکر ذکر شان الان شده دعوا نفس تجواز در زمان پیامبر ظرفی در نماز جماعت بین مردم می گرداندند همه دستشان را به ان ظرف فرو می بردند کسی نمی دانست کی پول به ظرف می زاه کی پول بر می داره راه انبیا را نمی ریم دنیا را فساد می کنیم اسم خود را با تمدن ترین جهان می گزاریم اگر تمدن در برزیل من این تمدن نفسی را نمی خوام مرگ من بیاید با خدا ورسولانش اشتی کنیم بخشنده مهربان خدا

  • آدم معمولی

    من از وبسایت رادیو تشکر میکنم که اجازه میدهد با رعایت برخی نکات در اظهار نظرف عقاید مختلف منتشر شود. امیدوارم انسانهای فرهیخته و آزاده نظرات انسان دوستانه تشخیص بدهند و درباره آنها بدون مصلحت اندیشی های معمول سیاسی و ایدئولوژیک به فکر راه حل باشند و به بشریت کمک کنند تا هر چه کمتر رنج بکشد. روزی یک نفر نوشت درباره نیازهای فوری انسان و نیاز به سکس در نوبت فوریت بعد از هوا و آب و غذا و لباس و مسکن قرار داد. این نوع طرح کردن نیاز فوری به سکس و در کل روابط عاطفی د راستای آن، گوشزد میکند که، بدانیم سکس همانند آن 5 قلم قبلی جزو فوریتهای حیایتی انسان است، هرچند فوریتها دارای درجه اهمیت هستند مثلاً نرسیدن هوا و اکسیژن در عر چند دقیقه انسان را از پای درمیاورد و مسکن و سرپناه کمتر، ولی انسان بی سرپناه از عوامل تهدید کننده محیطی ماننند سرما و گرما و تهدیدات حیوانات درنده و غارتگران... آسب خواهد ید. ممکنست انسانهایی به طور موقت و درشرایط نامساعد مثل کارتن خوابی، به ظاهر زنده بمانند ولی همیشه از نظر جسمی و به ویژه روحی تحت عوامل مخرب هستند و در نهایت ان انسان را از کیفیت و احساس لذت و خوشی باز میدارد. نیاز به سکس چیزی فراتر از ازدواج است، راه حل ازدواج مربوط به تباذلات پیچیده اجتماعی و اقتصادی است. عوامل موثر و پیچیده و دشوار برای رسدن به مرحله ازدواج در دنیای امروز، موجب شده اختلاف عظیمی میان سن بلوغ و سن ازدواج پیش باشد. به طور متوسط سن بلوغ جسمی (و جنس) دوازده سال است ولی در کشوری مثل ایران سن ازدواج از مرز سی سال گذشته و مییونها نفر دختر و پسر در کشوری مثل ایران بیش از سی سالشان است که ازدواج نکردند! و تعداد زیادی از آنها دچار محرومیت شدید جنس هستند به ویژه پسرها. 30-12= 18 سال! کدام بشر معمولی د ر این محیط آکنده از تحریکات جنسی توان تحمل محرومیت جنسی را دارد؟! متاسفانه بر اثر ناکارآمدی حکومت ایدئولوزیک مذهبی شیعی ولایت فقیه در ایران، که دلیل اصلی ناکارآمدی اشف شیوه حکومت ایدئولوژیکش است که بر مبانی اشتباه عقلانی و اخلاقی استوار شده! یکی از اقشاری از سیاسیتهای ایدئولوژیک نظریه اشتباه ولایت فقیه ضربه خوردند قشر جوان مجرد بودند. سیاستهای این رژیم به قدری مخرب و آسیب رسان به این قشر بود هکه خیلیها اساس انقلاب 1357 را یک انقلاب سکسی میدانند!، چرا که از روز اول از اهداف و عملکردهایش کنترل رفتارهای سبک زندگی خصوصی انسانها در زمینه جنسی مردم بود! دخالت و نقض حریم خصوصی را در مورد حجاب اجباری تا برخورد با روسپیها و غیره. احکام امضایی به ظاهر خشن اسلامی که مربوط به دوران ماقبل مدرن بود اوضاع وخیمتر کرد، هر چند زنای محصنه بسیار قبیح و زشت و ناپسند ، ولی مجازات سنسگار و اعدام خیلی هولناکتر است به ویژه اینکه عملا اثبات زنا تنها به اعتراف موثر است ، بسیرای وقتها زنها و مردهای متاهل دچار هیجانات و یا محرومیت جنس یو سرخوردگی زا خیانت همسراشان دست به عمل قبیح زنا محصنه میزنندف همه به یک چوب مجازت ان مرگ درناک سنگسار جای پرشش عدالت جویانه است! هر چنند انسان معقول بدی را با دی نباید پاسخ دهد، خیانت همسر یا سرخودرگی ججنس یو عاطفی راه حلهای معقول دارد و مشاوره یا طلاق از جمله است. مثلاً در فقه و احکام مذاهب اسلامی گفته شده بایست چهار مرد عادل و یا به ازای هر مرد دو زن شهادت بدهند، وگرنه اثبات زنا ممکن نیست، این شروط سخت به قدری کار اثبات مشکل کرده، که اساسا معتقدند هدف اصلی این بوده کسی در عمل بخاطر زنا محصنه مجازات سنگین نشود ولی قباحت و زشتی این کار در نزد مردم آشکار باشد و بدانند تا چه حد این عمل قبیح و ناپسند است، و از نظر الله و رسول الله مردود است. واقعیت هیمن است زنا محصنه (فرد متاهل با فرد متاهل دیگر) کانون خانواده از هم میتواند به پاشد و صدمات جبران ناپذیری به روان وروحیه زوجین وارد کند،. در واقع عمل زنای محصنه مجازت مرگ از قبل پیامبر اسلام داشت و در همه جای دنیا مجازت خشنی داشت، به ویژه نزد یهود مجازات سنگسار داشته است، پیامبر اسلام توجه زیادی به مسائل جنسی داشته و شاید دلایلی خاص زمان او این انعکاس پررنگ را در قرآن موجب شده است و این قدر اسلام درباره مسائل جنسی اهمیت داده است، نکته ظریف و جالب اینجاست با توجه به خشونتی قابل درک در زمان عصر موسوم به جاهلیت عرب تا همین امروز خاورمیانه، اصل این امضای مشروط و در عمل غیر قابل اثبات (سنگسار)، خود از یک کار اصلاحی حامیت داردو متاسفانه فقها و مراجع اسلامی به جای اینکه اصل داستان حکم امضایی سنسگار درک کنند گمان کردند عمل جنسی زنا کار زشتی است، زنا چیزی در اصل عمل جنسی دو نفر است، همان طور که زوجین قانونی و رسمی در هفته لااقل یک بار انجام میدهند. دلیل قبح زنا خود عمل نیست بلکه شرایط عمل است که موجب نقض یک تعهد است، دو نفر که ازدواج میکنند متعهد به وفاداری جنسی به هم میوشند، زنای محصنه تقض یک تعد حقوقی است و خلاف از تعهد حقوقی بایت مجازاتی داشته باشد، احققا حق قضاوت میخواهد و نقض حق بدون مجازت موجب بی عدالتی میشود. پیامبر اسلام با وجود اصل مجازات هولناک سنگسار که در یهود و دیگر اقوام وقت به کل خشن بود از حالت قضاوت شخصی بیرون آورد و آن را به قاضی و شاهد عادلهایی سپرد که در عمل ممکن نیست اثباتش!، یعنی شما محال ممکن است چهار مرد یا به تعداد دوبل زن عادل پیدا کنید که شاهد چنین عملی قبیحی باشند و در عین عادل باشند(؟!) و جلوی این عمل را نگریند! و یا اینکه اساسا دو نفر جلوی این تعداد زیاد انسان آدم عادل و احتمال قوی معتقد و مذهبی و مسلمان دست به چنین عمل قبیحی بزنند! کل داستان اثبات میکند هدف در عین هشدار و بازدداشتن از عمل زنای محصنه، جلوگیری از اجرای سنگسار بوده و نه واقعا اجرا! ولی میخواسته هم مردم متعصب زمان را راضی کند و هم انسانها از انجام عمل قبیح زنای محصنه باز دارد و هم یک مرحله مدنیت و فرهنگ انسان (عربیستان عصر جاهلیت) را ارتقا بدهد و بجای قضاوت شخصی در مورد جان انسانها به خاطر عملی که به هر حال در راستای نیاز طبیعی بوده ولی از راه ضد اخلاقی و نامعقول انجام شده، باز دارد. متاسفان بجای اینکه فقها و مراجع اسلامی اصل فلسفه خشونت زدایی از حکم سگنسار را داستان درک کنند، در عمل شروع کردن به زائل کردن این ابتکار اسلامی/ پیامبر اسلام و مثلا اجازه تجسس در کر متهمان به زنا (اعم محصنه یا غیر محصنه)میدهند یا به اعترف گیری روی آورده و از ابزارا سمعی و بصری برای کشف جرم زنای محصنه و غیر محصنه استفاده میکنند! اعترف گیری و قبول استناد به فیلم و عکس و ابزار تجسسی بر خلاف حکم صریح اسلامی است، روح و فلسقه حکم زنا و حتا لواط، در جهت حفظ سر مرتکب و عدم افشا است، اصلا احاکم به ظاهر خشن اسلامی در واقع بر مبنای ترساندن است و نه اجرا واقعی حکمف اگر واقعا هدف اجرای حدود بود راهککارهیا راحت تری برای اثبات بودف اسلام و به نظرم شخص پیامبر اسلام واقف بود این اعمال جنسی شخصی استف تاکید بر مخفی نگاه داشتن و عدم اعتراف همگی حاکیست نظر اصلاحی بوده ولی تعصاب عرب جاهلی بیشتر زاین امکان صالاح و ممونعیت نمیداده است ولی با حکم خاتم النبی و دادن شور (دمورکاسی)اثبات کرده پس پیامبر اسلام دیگر انسانها میوتانند خودشان بر سرنوشتان بر اسا تعقل دنورکایتک تصمیم گیری کنند، یعنی پیامبر گفت من خاتم نبی هستم. نبی یعنی صاحب کتاب، نه به معنی خاتم ارسول، اصل پیامبر و اصلاح گری همیشگی است، ره انسانی پیامبر وجودان عقلانی و اخلاقی خودش است، پیامبر اسلام فرمود خاتم نبی یعین دیگر داستان کتاب وحی آوردن و از خدا نقل کردن تعطیل است، بعد از من یعنی محمد ابن عبدالله دیگر پذیرفته نیست کسی از جانب خدا وحی بیاورد، دقت کنید در اصطلاح خاتم النبی (پایانده وحی و آوردن نقل از خدا!) و در مقابل امر به شورا! ولی انگاری بر خلاف نظر محمد ابن عبدالله هنوز سرچشمه وحی نخشکیده و هنوز عده به طرق مختلف از خدا الهام و وحی میگرند و کرا مردم جهان میخواهند خارج عقل دموکراتیک/شورا و خرد جمعی انجام دهند! خوب افرادی چون مخالف تمام عیار اسلام هستند این نکات ظریف پیامبر اسلام درک نکردندف اصل داستان این بود محمد خواست عرب جاهلی متمدن کند و آنها بهسطح تمدنهای مجاور روم ایران/پارس برساند یا حتی برترف البته سبک اسلامی. ولی فقهای اسلامی دو زاری شان بعد زا 1400 سال نیفتاده اصل داستان چی بود! محمد به روم سفر رکده بود و با سلمان فارسی و ابوذر از تمدنهای مجاور اگاه بوف او با سالام خواست عرب جاهلی ارتقا بدهد به سطح تمدنهای روزگار و نه اینکه تمدنهای دیگر تنزل دهد به عربجاهلی! این فقها داستان چپه متوجه شدند! الانم بجای اینکه به سنت پیامبر اسلام عمل کنند جوامع عقب مانده به سطح کشورهای متمدن سکولاردموراسی ارتقا دهند داند معکوس عمل میکنند و ضمن اینکه کشورهای مسلمان شننی منطقه رو به واپسگرایی میکشانند میخواند بقیه دینا به راتجاع بکشانند! من فکر میکنم احتمالا پیامبر اسلام در زمان حاضر ظهور میکرد با توجه به شناختی از قرآن و صدر اسلام پیدا کردم حتما تاکید بر دموکراسی میکرد و چه بسا سکولاردموکراسی را بالاخره با اصلاحاتی مناسب با حال مردم خاورمیانه جاهلی امروز تجویز میکرد! در داستان و رویات اسلامی میخوانیم پیامبر اسلام از بتکرات نظامی سلمان فارسی مشورت میگرفت، این یعنی آن جناب تمدن عقل بشری جایز شمرده بود. همه چیز گواهی میدهد پیامبر اسلام زندگی زمینی را مجاز میدانست و حکم نکرده که منتظر دستورالعمل زندگی از آسمان باشیم. این کشف جرم برای زنا، با روح و عملکرد پیامبر اسلام در تضاد آکشار است، چرا که اگر هدف کشف جرم و اعتراف گیری بود خیلی راحت تر پیامبر اسلام میتوانست راهکار ارائه دهد و این قدر سخت گیری نیمکرد بریا پنهان ماندنف مثلا در حکم لواط یا خودراضایی اعلام خود شخص مبنی بر عدم انجام کافیست، اعلام توبه از خودراضایی حد را منتفی میکند، اینکه حکم شیعه صدر اسلام، این شد که اجرای حدود در زمان غیبت منع شود خوشد نشان میدهد آنها در صد زمانش یعه درک کردند ولی متاسفانه رژمیهای ایدئولوژیک ایران و عربستان و امثالهم دارند حدود اجرا میکنند، مثلا حد قصاص موجب مرگ میشود و اگر اشتباه بشود غیر قابل جبران است ولی اینها محابا انسانها را اعدام میکنند مثلا برای چند گرم مواد مخدر! و ترسی هم ندارند اگر اشتباه کنند روز قیامت از عذاب الهی نجات پیدا نخواهند کرد، خدا/الله از حق خودش (عبادیات) میگذرد ولی از حق الناس نمگیذرد حتی به اندازه دانه ای ارزن! و اینها ارزشمندترین سرمایه انسان یعنی جان را مثل آب خوردن میگرند! مثلا ستار بهشتی به خاطر چند مطلب انتقادی کشته میشود! امثال صرفا به خاطر چند گفته که به کسی هم آسیب نمیزند کشته میشوند، افرادی برای اتهام فحش دادن به چند شخص فوت شده اعدام میشوند! در حالیکه شخص فوت شده، میگیوندآدم زنده وکیل نمیخواهد، آدمی که قرنها یش مرده فحش چه اثری بر او دارد تازه طرف میگیود از قصد نکرده یا صلا منکر میوشد و عذرخواهی میکند! ان پیامبر در قبال بدرتین توهین گذشت کرد، ولی اینها کاسه دغتر از آش شده اند برا فحش که باد هواست جان میگرند! هر چند اصل عمل فحاشی و توهین زشت و ناپسند است و هیچ توجیهی هم ندارد و نبایست این کار را کرد.وای بر اینان اسلام را به این رزوگار مصیب زا انداخته اند! در مورد اصل نیاز جنسی نیز فلسفه رویکرد پیامبر اسلام و قرآن رعایت نشده و باز روح و فلسفه واقعی که پیامبر اسلام و قرآن دنبال میکرد که همانا تسهیل برای نیل به نیاز جنسی هست را زائل کردند، در واقع همه اصلاحات امضایی اسلامی با توجه به زمان به شدت متحجر عربستان جاهلی و بعد متعصب شده اسلامیزه قرون وسط و خشونتهای جنسی و مسئله غیرت و ناموس پرستی همگی بر خلاف روح و فلسفه پیامبر اسلام و قرآن بود که هدفش تسهیل معقولانه و اخلاقی امر نیاز جنسی بود. آنها اصل تسهیل کردن را با توجه موقعیت و عصر زندگی مردم فراموش کرده و به اشتباه در جهت محدود کردن و سرکوب جنسی گام برداشتند! من از بررسی قرآن و رویه پیامبر اسلام و اصحاب صدر اسلام متعهد به سنت پیامبر اسلام به این نتیجه رسیدم آنها سعی کردند تسهیل ایجاد کنند ولی حکومت جمهوری اسلامی/ولایت فقیه در یک سری تحلیهای ایدئلوژیک اشتباه شروع کرد به محروم سازی و سرکوب جنسی مردم به ویژه جوانان مجردش و تیشه به ر یشه نسل جوان کشورش زد! کار امروزه در ایران به مرحله فاجعه و ترازدی جنسی رسیده است، و میزان انحراافت جنسی و تعرضات و تجاوز شیرازه کار از دست همه خارج کرده است! میزان تعرض به زنان منجر به اجرای پرشمار اعدام شده است! میزان کودک آزاری و لواط با کودکان که یا به ز ور و تهدید و ارعاب صورت میگرد یا با اغفال و فریب دادن کودکان معصوم. شخصا- با توجه وضعیت در محلات فقیر شهرهای بزرگ ایران- به این نتیجه رسیدم شاید اکثر کودک مورد آزار جنسی قرا میگرند، به قدر این جنایات عادی شده که بخش بزرگی و شاید اکثرا مردهای بزرگ سال وقتی د ر مورد لواط با کودکان و به قول خود زورگایی نسبت به کودکان صحبت میکنند خونسرد هستند و برایشان مثل شوخی رکیک است! و از تعریف و شنیدن کودک آزاری ها لذت میبرند! این وضع فاجعه بار نشان میدهد حکومت ولایت فقیه/جمهوری اسلامی تا چه حد اشتباه کرده در امر روابط جنسی و برطبق سنت پیامبر و نص قرآن بجیا اینکه کاری کند روابطه جنسی تسهیل شود ولی در عمل در راستای ازدواج اجباری گام برمیدارد مثل همان حجاب اجباری! ولی ایده ازدواج اجباری که در عمل دارد دنبال میشود بر اساس یک سری تئوریهای متوهانه برای افزایش جمعیت ! در حالی محروم کردن یا سرکوب جنسی خودش موجب کاهش ادزواج میوشد چرا تفکیک جنسی افراطی مثلا در مدارس و دانشگاهها انیگزه و تمایل به جنس مخالف کم کرده و در مقابل همجنس گرایی و غیره افزایش میدهد! ما مشاهده میکینم تمامی راههای محدود آشنایی دختران و پسران یک به یک دارد برچیده میشوند! و امکان برقرار ی تماس و آشنایی میان این قشر از بین میرود یا محدودتر میشود! و از طرفی تنها راه قانونی رابطه جنسی خراج از زادواج دائم یعنی متعه/ازدواج موقت هم بر اثر تبلیغاتی که ضدش میشود و کراهت برخی عوام کارآیی لازم ندار د. کارهای اشتابهی مثل تفکیک جنستی در دانشگاه در راستای اشتباه قبلی تفکیک جنسیتی در دوران پیش دانشگاهی شد، و دختران و پسران را جدا کردند در محیط فرهنگی و محترمانه و قبال کنترل در مدارس و اکنون دانشگاهف کار آشنایی دختران و پسران به محیط نامحترمانه و غیر فرهنگی کوی وبزرن و خیابان ... برندن! چنین بزرگترین خیانتها را به نسل جوان نمودند و دختران و پسران را از آشنایی و ایجاد رابطه محترمانه و انسانی مرحوم کردند و متاسفانه این روی نامعقول و ضداخلاقی- تفکیک جنسیتی- را به دانشگاه کشانده اند. تفکیک جنسیتی در دوران دبستان تا دبیرستان یک اشتباه محرز بود- که صرفاً حس ناموس پرستی و غیرت سنتی و نه اسلامی جوامع منحط خاورمیانه ای و ایرانی را تامین میکند- که موجب افزایش و گشترش انحراف جنسی چون لواط و خودراضایی (بر طبق نظر اسلام) و بدتر از آان کودک آزاری و تجاوز و سادیسم و دیگرآزاری جنسی شد! متاسفانه رژیم ج.ا. ایران بجای اصلاح این اشتباهات ضدانسانی اش، دارد اوضاع بدتر میکند. و این گونه گور خود و کشورش را میکندف این رویه موجب افزایش نارضاییت عمومی به ویژه قشر جوان از حکومت میشود و شده است تا حد زیادی! این نابخردی نشان دهنده دوری حکومت ایدئولوژیک از خردگرایی است. هیچ حکومت و حاکم معقولی کاری نمیکند مهمترین و موثرترین قشر جامعه یعنی جوانان را از خودش نارضی کند ولی این حکومت دارد این کار نابخردانه انجام میدهد و بقای خودش بیشتر در معرض سقوط قرار میدهد!!! در این شرایط طرح مسائلی چون مبارزه با روسپی گری فاجعه را هر چه عمیق تر میکند. در حالیکه کشورهای متمدن و پیشرفته غرب و دیگر جاها دارند روسپی گری را تحت عنوان کار جنسی قانونی میکنند تا هم کارگان جنسی از حمایت برخوردار شوند و هم جلوی خلاف و فساد مثل قاچاق انسان گرفته شود، در ایران عکسش عمل میشود!، فلسفه ازدواج موقت اساسا برای همین مشروعیت بخشی و رسمی کردن کار جنسی در بین جامعه مسملان است و همچنین تسهیل نیاز جنسی، یعنی مهریه چه در ازدواج دائم و چه موقت میتواند کاملا نمادین باشد،احکام ازدواج در اسلام عملا اختیاری استف فلسفه شرایط ضمن عقد موید همین نکته است، اگر قرار به کم قطعی بود دیگر شرایط ضمن عقد معنی نداشت، چون این احکام در عصر ماقبل مدرن/قرون وسطی بوده ایگونه شده، اگر اسلام هزار سال بعد و رد عصر رنسان اروپا ظهور میکرد همین موارد تمدن غربی لحاظ میکرد، این اختیار به زوجین واگذاشته شده است، عملا زوجین با عنوان شرایط ضمن عقد تقریبا مشابه نظر مدافعان برابری زن و مرد میتوانند ازدواج کنند یعین زن میتواند در قبال چشم پوشی از حق مهریه و نفقه حق کار و طلاق بگیرد به طور مساوری زندگی مشترک خودشان اداره کنند! اینکه چرا با وجود اختیاری بودن احکام ازدواج، زوجین اینکار نمیکنند بر اسا برابری انسانی ازدواج کنند دلایل اجتماعی و فرهنگی دارد! نکته اینجاست متعه مثل حجاب و تمام عقاید اسلامی تنها برای مسلمان است و نه برای شخصی که مسملمان نیست یا اعتقادی ندارد مثل غیر مذهبی ها و سکولارها. ولی اینها میخواهند چیز مذهبی بر غیر مذهبی تحمیل کند، دین و مذهب صرفا بریا معتقدان به دین و مذهب مجاز است. وگرنه مسیحان هم میتوانند عقاید مذهبی شان بر دیگران زا جمله مسمانان تحمیل کنندف قطعا هیچ مسملنای احاکم دینی دیگران قبول نمیکند. اینها چیزهایی بدیهی است ولی گویا برخی نمخواهند این بدیهیات عقلی قبول کنند! حجاب اختیاری و اجباری همین است نکته است، متعه هم یک اختیار است و نه اجبارف، هدف استفاده از روش برطرف کردن نیاز جنسی از راه کارگر جنسی هم یک روش اختیار ی است و نه اجباری. یک آپشن و گزینه برای عصر بی عدالتی جنسی امروز بشریت! با توجه اختلاف خیلی زیاد سن بلوغ و سن ازدواج قطعا تا زمانی که شرایطی فراهم نشود که مجردها هنگام به سن بوغ برسند همان موقع ازواج کنند رابطه خارج از لزدواج دائمی امری معقول است. نکته ایجاست روش دوست یابی و پیداکردن شریک جنسیف کار راحت و عادلانه نیست، در عمل اکثریت مردهای مجرد محروم از شریک جنسی هستند چرا شرایط و ویژگی اجتماعی انسانها طوری است که اغلب این زن هست که تصمم آخر میگیرد که با چه کسی ارتباط برقررا کند، د رواقع زنها نقش تعیین کننده دارند و در کشوری مثل ایران این مورد شدیتر است و عدالت جنسی در ایران نیست. عملا اکثر دختران و زنان مجرد دارند با مردهای جذاب و متمکن ارتباط برقرار میکنند!، و به صرف اظهار دوستی و نیاز یک مرد مجرد ایرانی، دختر و زن مجرد ایرانی با او دوست نمیشود. اغلب زن مجرد ایرانی اول نگاه میکند این مرد جذابیت دارد یا نه!، آیا او تامین مالی و مادی میکند یانه، به عبارت دیگر زن مجرد ایرانی در قبال دوستی و لذت جنسی متقابلی که میان دو شریک جنسی به هم میدهند طلب چیز مضاعفی میکند!، و میخواهد برای این دوستی یا شراکت جنسی متقابل، یک سری امتیاز و بهره مادی و غیر لذت جنسی بگیرد!، در این بین داشتن چهره جذاب و یا تامین مالی و مادی (خودرو یا خانه و یا تفریحات...) حرف اول میزند و اکثر جوانهای مجرد- که فقیر هستند- بازنده این رقابت ناعدالانه میشوند!، و در نتیجه بی عدالتی جنسی روی میدهد. کلیت داستان همین است، تا زمانی که بی عدالتی جنسی وجود دارد و در عمل اکثر مردهای مجرد در معرض محرومیت و سرکوب جنسی هستند، بازار کار جنسی (روسپی گری یا با هر اسمی دیگر) لاجرم وجود داشته و هیچکسی و هیچ قدرتی هم نخواهد توانست جلوی این را بگیرد. وقتی حکومتی بیست سال نتوانست جلوی استفاده از ماهواره بگیرد آن میخواهد و روز به روز بیشتر شد، جلوی کامیابی از لذت جنسی- این نیاز و حق طبیعی- را بیگرد؟! نمونه ایران دلیل قاطع است که با زور نمیوشد در این موارد عمل کرد، هر نوع قانون مبارزه با روسپی گری تاز مانی که عدالت جنسی برقرار نشود محکوم به شکست است. اگر فرهیختگان و آزادگان جهان معقول و اخلاقی و انسانی به قضیه نگاه کنند، نبایست به خود حق بدهند مسبب رنج بیشتر و مضاعقف انسانها شوند، قانونی کردن وحمایت از کار جنسی عمل معقول و اخلاقی و انسانی است تا زمانی که عدالت جنسی برقرار نشود و همه مجردها به ویژه مردها مجرد در معرض محرومیت و یا سرکوب رکوب جنسی هستند این تجارت سکس اخلاقی و معقول و انسان دوستانه مینماید! ولی بایست جلوی خلافکاری و ظلم به نیروی کار جنسی گرفته شود، و یک روش همین قانونی کردن و حمایت از نیوری کا ر جنسی و دادن منزلت اجتماعی به آنها است.

  • amir mj

    امید ب روزی دارم ک تمام این مسایل ریشه کن شده و حقوق زن و مرد در تمام دنیا برابر شود

  • شاهد

    کوبای مارکسیستی بهشت استثمار جنسی کودکان است . بنظر می رسد نعش کارل مارکس بر سنگفرش های هاوانا افتاده است . زمانی کارل مارکس بزرگ گفت که او مارکسیست نیست . مارکس توسط پیروان خودش از رفیق لنین تا استالین کبیر به قتل رسیده است . ایا کسی از رفقای مارکسیست هست که نعش او را با نهایت احترام به خاک بسپارد ؟

  • Bahram

    تن‌ فروشی در همیه کشورها همیشه وجود داشته، امادر کشورهای فقیر وضع بد تر از کشورهای سرمایه داریست.در ایران بسیاری از فحشا توسط شوهرانشان پا اندازی میشوند.و سّن فاحشگی به دوازده سالگی رسیده است. البته از برکت اسلام عزیز.

  • ابراهیم عرب زاده

    شاهکار سرمایه داری تجارت تن و جسم و جان است .حالا معلوم میشود چرا حضرات بالائی سرمایه داری از نعش مارکس هم وحشت دارند انجا که می گفت سرمایه داری هم جیز جامعه را جون کالائی به معرض فروش خواهد گذاشت از دین و ایمان تا تن و جان

  • بهمن

    تا زمانی که تماشای فیلمهای پورنو در میان مردان و حتی گسترش این فیلمها در سنین نوجوانی به منظور تحریک و به این بهانه که آموزنده خوبی برای سکس به نوجوانان است، زیاد است، روسپیگری و تجاوز جنسی قربانی های زیادی دارند. باید فکری به حال صنعت کثیف پورنوگرافی کرد که این همه افراد بخصوص مردان را تشنه سکس کرده است.

  • اهکرا

    مقاله جالبی بود ..به امید ریشه کن کردن مفاسد اخلاقی و جنسی

  • Samad

    آرزوی حذف روسپیگری از جامعه با تمام شیرینی آن، مانند آرزوی مادر بزرگ ها برای شفای عاجل تمام بیماران کره ی زمین پایه ای در واقع بینی ندارد. این حرفه دیرینه ای به قدمت تشکیل جوامع بشری و با توسعه ی شهرنشینی که اجتناب ناپذیر است ارتباط مستقیم دارد . تن فروشی به عنوان بخشی از صنعت تفریحات، بازار کار بزرگی برای بسیاری از مردان و زنان و متاسفانه کودکانی است که فاقد مهارت های دیگر برای تولید درآمد کافی هستند. تجربه ی مبارزه ی ایران با این حرفه نشان می دهد حذف این صنعت در کشورهایی که گام در راه مدرن شدن می گذارند به تولید بحران های بهداشتی، اجتماعی و خانوادگی منجر می شود. در ممالک سنتی مثل عربستان که کودکان و زنان جزو اموال منقول مرد محسوب می شوند و تبادل آنها راحت است چنین مشکلی وجود ندارد. اگر نخواهیم بی منطق باشیم و یا تعارف با خودمان و دیگران را کنار بگذاریم باید گفت بهترین برخورد ضابطه مند کردن این شغل و نظارت بر اجرای ضوابط است تا کودکان درگیر نشوند، سلامت کسی به خطر نیافتد و تفریحات این چنینی در فضایی مشخص محدود شود و نه مثل ایران به تمام بن بست ها و کوجه پس کوجه های ما سرک بکشد و زنان، مردان، پسران و و دختران ما را در نا امنی کامل قرار دهد. اگر مشکل اخلاقی هم حس می شود علمای شیعه مهارت خود برای رفع آن را دارند و با فقه پویای خود در قبال دریافت سهمی از بازار مشکل را رفع و رجوع می کنند.

  • məmməd

    Çox sağol yaxşıdı

  • بهنام

    مقاله خوب و مفیدی بود و البته متاثر کننده و دردناک . به امید روزی که با ریشه کن شدن فقر و بدبختی ، انسان به تالی مورد نظر خود دست یابد .

  • رامیار

    انصافاً مقاله کامل و جالبی بود. مععمولاً این گزارشها در سایتهای ایرانی خیلی خلاصه و کوتاه هستند ولی این مقاله شما بسیار کامل و چند جانبه بود. واقعاً سپاسگزارم. هم از مترجم و هم از سایت که امکان چاپ کامل آن را فراهم کرد.