ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار تندروها به نتانیاهو در اعلان جنگ به غزه

کابینه اسرائیل درحالی به منظور بررسی عملیات تلافی‌جویانه علیه حماس نشست ویژه برگزار می‌کند که وزیر اقتصاد این کشور پیشنهاد اعدام زندانیان فلسطینی را داده است.

کابینه اسرائیل درحالی به منظور بررسی عملیات تلافی‌جویانه علیه حماس نشست ویژه برگزار می‌کند که وزیر اقتصاد این کشور پیشنهاد اعدام زندانیان فلسطینی را داده است.

صبح سه‌شنبه (۱۰ تیر/ ۱ ژوئیه)، مراسم تدفین سه جوان ۱۶ و ۱۹ ساله با حضور هزاران اسرائیلی در گورستان «مود-این» برگزار شد. بنیامین نتانیاهو و سایر اعضای کابینه نیز در خاکسپاری حضور داشتند.

فشار تندروها به نتانیاهو در اعلان جنگ به غزه

بامداد همین روز، نیروی هوایی اسرائیل بیش از ۳۴ موضع حماس را هدف حمله و بمباران قرار داد. در این حملات دست‌کم شش نفر کشته شدند که یک نوجوان در شهر «جنین» در میان آنهاست.

اسرائیل علت بمباران‌ها را واکنش به موشک‌پراکنی فلسطینی‌ها به جنوب سدروت خوانده و این در حالی است که ساعاتی قبل از حملات، نتانیاهو حماس را به پس دادن تقاص تهدید کرده بود.

مقامات اسرائیلی، سازمان افراطی حماس را مسئول ربایش و قتل سه نوجوان معرفی کرده‌اند اما حماس این اتهام را نه رد کرده و نه تأیید. چهره‌های افراطی کابینه اسراییل همچون وزیر خارجه یا وزیر اقتصاد فراخوان به انتقام گسترده علیه حماس داده‌اند.

تأکید جامعه جهانی اما خویشتنداری طرفین و پایبندی به تعهد در پیشبرد صلح خاورمیانه است. روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی نوشته که نتانیاهو خواهان جنگ طولانی در غزه نیست اما تندروها به او فشار می‌آورند.

انتقام یا گذشت

وزیر خارجه اسرائیل، آویگدور لیبرمن خواستار عملیات نظامی وسیع در نوار غزه شده و گفته است: «حماس یک تشکیلات تروریستی مانده و لازم است با یک اقدام نظامی جانانه جلوی تقویت و رشد هر چه بیشتر آن را بگیریم.»

هزاران نفر در مراسم تدفین سه نوجوان اسرائیلی شرکت داشتند.

نفتالی بن‌نت، وزیر اقتصاد از حزب دست راستی «خانه یهودی» نیز در پافشاری بر انتقام از حماس، پیشنهاد داده که فلسطینی‌های دستگیرشده در ارتباط با موضوع ربایش سه جوان، اعدام شوند.

نیروهای امنیتی اسرائیل در جستجوی خانه به خانه فلسطینی‌ها در نوار غزه برای یافتن عاملان احتمالی ربایش و قتل سه جوان، دست‌کم۴۲۰ نفر را زندانی کرده‌اند.

بی‌توجهی به تلفن اورژانس

در این میان رسانه‌های اسرائیلی یک پیام تلفنی اضطراری را منتشر کرده‌اند که یکی از قربانیان در آن خبر ربوده شدن خود را می‌دهد. گیلعاد شاعر در این پیام با صدایی لرزان می‌‌گوید: « مرا دزدیده‌اند.» بعد صدای کسی شنیده می‌شود که با لهجه عربی به او اخطار می‌کند که سرش را پایین بیندازد. آخر پیام هم صدایی شبیه شلیک به گوش می‌خورد.

مأموران پلیس در زمان دریافت این پیام، آن را جدی نگرفته و به حساب مسخره‌بازی گذاشته‌اند. چهار نفر در این رابطه تعلیق شده‌اند.

اسرائیل دو نفر به نام‌های مروان قواسمه و عمر ابوعیشه را به ربایش و قتل سه نوجوان متهم کرده است. این دو متواری شده‌اند اما ارتش اسرائیل، سه‌شنبه ۱۰ تیر (۱ ژوئیه)  خانه‌های والدین این دو را با خاک یکسان کرد. وابستگی این دو به حماس نیز مشخص نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.