ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمس‌الواعظين:‌ وزير ارشاد برای بازگشايی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران قدم آخر را بردارد

ماشاالله شمس‌الواعظين، رئيس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران از علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برای بازگشايی اين انجمن «قدم آخر را بردارد».

ماشاالله شمس‌الواعظين، رئيس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران از علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برای بازگشايی اين انجمن «قدم آخر را بردارد.»

ماشاالله شمس‌الوعظين: برای من مثل روز روشن است که ما انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را دوباره خواهیم داشت.

شمس‌الوعظين در گفت‌وگو با روزنامه شرق افزود: «حال که وزير ارشاد اعلام کرده دولت با فعاليت انجمن مشکلی ندارد، پس چه بهتر که قدم آخر را هم خودشان بردارند و با کمک و همکاری قوه‌ قضائيه، انجمن صنفی را بازگشايی کنند.»

علی جنتی خردادماه امسال گفته بود: «در دولت، دو بخش با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برخورد دارند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار و امور اجتماعی و تا آنجا که من می‌دانم، در دولت هيچ اراده‌ای مبنی بر جلوگيری از بازگشايی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران وجود ندارد.»

شمس‌الوعظين گفت برايش «مثل روز روشن است» که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بالاخره بازگشايی خواهد شد.

وی همچنين در مورد تشکيل انجمن‌های موازی با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نيز گفت: «انجمن موازی تشکيل شده ولی خبرنگاران حرفه‌ای عضو آن نمی‌شوند زيرا می‌فهمند اين انجمن نه جايگاه ملی دارد، نه بين‌المللی و نه کسی آن را به‌لحاظ حرفه‌ای به‌رسميت می‌شناسد.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران، در مردادماه‌ سال ۱۳۸۸در پی رويدادهای اعتراضی آن سال بسته شد و ساختمان آن نيز به دستور سعيد مرتضوی دادستان وقت تهران پلمپ شد.

اين تشکل صنفی به هنگام بسته شدن بيش از چهار هزار عضو داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.