ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باز هم هوای ناسالم تهران و تشکیل جلسه کميته اضطراری

با افزايش غلظت آلاينده ذرات معلق طی دو روز گذشته در تهران، کميته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای این شهر روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه تشکيل جلسه داد.

با افزايش غلظت آلاينده ذرات معلق طی دو روز گذشته در تهران، کميته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای این شهر روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه تشکيل جلسه داد.

خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، بر اساس اطلاعات ايستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نوشته است، غلظت آلاينده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ميکرون در برخی ايستگاه‌ها طی دو روز گذشته در شرايط اضطراری بوده است.

محمد رستگاری، معاون پايش و نظارت آلودگی هوای تهران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنيم، گفته است: «امروز (چهارشنبه ۱۱ تیرماه) وضعيت هوای تهران در شرايط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.»

منظور از گروه‌های حساس بيماران قلبی، تنفسی و ريوی و کودکان و سالمندان است.

وی تأکید کرد که توصيه‌های بهداشتی از جمله خودداری از تردد غيرضرور در خيابان‌های تهران و فعاليت بدنی بايد مدنظر قرار گيرد.

این خبرگزاری ایسنا نوشته است جلسه کميته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در پی عدم اطلاع‌رسانی و هشدار در مورد آلودگی هوای چند روز گذشته و به درخواست اداره کل محيط زيست استان تهران، تشکيل شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز در مورد تصمیم جلسه این کمیته نوشته است قرار شد با توجه به اينکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آينده در بدترين حالت ثابت خواهد بود، اداره کل محيط زيست استان تهران هشدارهای لازم را از طريق بيانيه اعلام کند.

همچنین برای پيش‌بينی بهتر از وضعيت هوای تهران و اطلاع‌رسانی به موقع به شهروندان کميته‌ای تشکيل شد تا نسبت به بررسی راهکارهای لازم و حتی در صورت نياز اصلاح آئين‌نامه‌های مربوطه اقدام و موضوعات از طريق آن پيگيری شود.

این نشست همچنین تشکیل کميته‌ای را با عضويت اداره کل بحران استان تهران و محيط زيست و نمايندگان اداره کل بهداشت و معاونان عمرانی فرمانداری‌های شهرستان‌های مربوط برای بررسی وضعيت منشاء آلودگی و گرد و غبار که احتمالا معادن سطح استان تهران هستند، تصویب کرد.

در جلسه کميته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران قرار شد مرکزی در محيط زيست استان تهران با تأمين بودجه استانداری تشکيل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طريق دستگاه‌های مربوطه را جمع‌آوری و نسبت به پيش‌بينی وضع هوا در ساعت‌ها و روزهای آينده اقدام و اطلاعات لازم را به مسئولان و مردم ارائه کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.