ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وعده توزیع بسته حمایت غذایی عملی نشد»

با وجود تاکید وزارت کار بر توزیع بسته غذایی تا پیش از ماه رمضان، خبری از تقسیم آنها نیست. ۵ / ۷ میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند.

با وجود تاکید وزارت کار بر حمایت از خانواده‌های نیازمند با توزیع بسته غذایی تا پیش از ماه رمضان، خبری از تقسیم آنها نیست. ۵ / ۷ میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که بسته‌ موسوم به «امنیت غذایی» تا پیش از ماه رمضان به قشرهای نیازمندی که شناسایی شده‌اند، توزیع می‌شود.

این بسته قرار است بین ۵ / ۷ میلیون نفر مشمولان کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود. ارزش بسته یک نفره ۳۰ هزار تومان عنوان شده و بیشترین اعتبار آن ۱۲۰ هزار تومان برای خانوارهای ۲ نفر به بالاست.

طبق تصمیم وزارت کار، هر کس می‌تواند با کسر ۲۰ درصد از ارزش ریالی هر بسته حمایتی، معادل نقدی آن را دریافت کند.

موضوع توزیع این بسته‌ها، نخستین بار در ششم اردیبهشت ۱۳۹۳ و در حاشیه «همایش سلامت» در تهران مطرح شد. در این همایش، علی ربیعی از ادامه پرداخت یارانه نقدی به کارگران و توزیع یک بسته حمایتی به قشرهای ضعیف خبر داد.

وزیر کار ایران در آن زمان اسم این بسته را «سبد کیفیت غذایی» خواند و گفت مطالعاتی صورت گرفته که چه اقلامی را به خانواده‌ها بدهیم: «برای توزیع بسته کیفیت غذایی ۴مرحله پیش‌بینی شده که این موضوع بستگی به تامین اعتبارات دارد و جهت‌گیری آن کاملا هدفمند است و خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و بچه‌هایی که سوءتغذیه دارند از این سبد کیفیت غذایی بهره‌مند خواهند شد.»

به تاکید ربیعی، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افراد پشت‌نوبتی دستگاه‌های حمایتی، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست از این بسته استفاده خواهند کرد. قرار بود فاز نخست توزیع این بسته‌ها در اردیبهشت انجام شود.

خبرگزاری «تسنیم» در انتقاد از عدم توزیع این بسته می‌نویسد، ظاهرا تلاش‌های مسئولان به تدوین دستور العمل اقلام بسته حمایت غذایی محدود بوده است.

منتقدان این طرح‌ تاکید می‌کنند که دولت اعتبار مالی لازم برای اجرایی کردن آن را ندارد. برخی سایت‌های خبری نزدیک به اصولگرایان نیز با آنها با اشاره به نبود ردیفی در بودجه ساله‌های ۹۲ و ۹۳، اعتبار سبد کالا یا سبد امنیت غذایی را «نامرئی» خوانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.