ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام ۳۰ هزار سرباز سعودی به مرزهای عراق

در پی رویدادهای عراق، عربستان سعودی به‌منظور تأمین امنیت مرزهای خود ۳۰ هزار سرباز به مرزهای مشترکش با عراق اعزام کرده است.

عربستان سعودی ۳۰ هزار سرباز به مرزهای مشترک خود با عراق اعزام کرده است. ماهواره‌ها تصاويری از اين تحرک های نظامی را ثبت کرده‌اند.

به گزارش تلويزيون الجزيره، عربستان سعودی برای حفاظت از مرزهايش، ۳۰هزار سرباز به مناطق مرزی مشترک اين کشور با عراق اعزام کرده است. پادشاهی عربستان سعودی هنوز اين خبر را به طور رسمی تأييد نکرده، اما تصاويری از تحرکات نظامی در مرزهای مشترک عربستان سعودی با عراق توسط ماهواره‌ها ثبت شده است.

بر اساس تصاوير ماهواره‌ای، هزاران سرباز و مرزبان عراقی، قرارگاه‌های مرزی اين کشور را ترک کرده‌اند. بنا به گزارش الجزيره، پادشاهی عربستان سعودی بر آن است که اکنون امنيت مرزهای عراق با کشورهای ايران، سوريه و عربستان مخدوش شده و می‌بايست به شکل ديگری تأمين شود.

شبکه تلويزيونی «الحدث»، از شبکه‌های وابسته به الجزيره، پيش از اين فيلمی از مرزبانان عراقی را منتشر کرده بود. فرمانده يک گروهان مرزبانی عراق به تلويزيون «الحدث» گفته بود که به او دستور داده شده، قرارگاهش را که در يکی از مناطق مرزی عراق با عربستان واقع شده است، ترک کند.

به گفته اين مرزبان عراقی دلیل این دستور معلوم نیست و خطری فوری او و سربازانش را تهدید نمی‌کند.

شبه‌نظامیان گروه «کشور اسلامی عراق و شام» (داعش) در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را تحت کنترل خود در آوردند. آن‌ها نتوانسته‌اند بغداد، پایتخت عراق را فتح کنند با این حال، در مناطقی که در حال حاضر در دست دارند قوانین سختگیرانه‌ای بر اساس شریعت اسلامی (شریعت) اعمال کرده‌اند.

روز یکشنبه (۲۹ ژوئن / ۸ تیر) ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش، ضمن اعلام برپایی خلافت اسلامی، عبدالله ابراهیم، معروف به ابوبکر البغدادی را نخستین خلیفه آن اعلام کرد.

وی در پیام خود به زبان عربی از همه مسلمانان خواست که از این خلیفه، پیروی و با وی بیعت کنند. او همچنین نام جدید گروه داعش را با حذف «شام و عراق»، «دولت اسلامی» ذکر کرد.

داعش از ابتدا استقرار خلافت اسلامی را که در آن رهبری سیاسی و مذهبی در اختیار فردی واحد باشند، هدف خود اعلام کرده بود.

با این هدف، شبه‌نظامیان داعش بر شکل حکومت‌های اسلامی خلفای پس از محمد، پیامبر اسلام، تکیه دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.