ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجازه کار کودکان بولیوی از ۱۰ سالگی

پارلمان بولیوی به دلیل فقر شدید حاکم بر این کشور، کار کودکان از سن ۱۰ سالگی را آزاد کرد.

با تصویب پارلمان بولیوی، در آینده، کودکان این کشور از سن ۱۰ سالگی اجازه کار خواهند داشت. بدین ترتیب کودکان بولیوی باید در بیرون آمدن این کشور از فقر شدید کمک کنند.

به تخمین وزارت کار بولیوی، ۸۵۰ هزار کودک در سراسر این کشور کار می‌کنند.

کار کودکان در بولیوی به موضوعی روزمره تبدیل شده است. آنها در معادن کارگری می‌کنند، بنایی می‌کنند و در خیابان‌ها یا کفش‌های مردم را برق می‌اندازند یا در غرفه‌های میوه‌فروشی فعالیت می کنند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا بر تخمین وزارت کار بولیوی، ۸۵۰ هزار کودک در سراسر این کشور کار می‌کنند. بر این اساس در این کشور فقیر آمریکای جنوبی از هر چهار کودک یک نفر به جای آن‌که به مدرسه برود، کار می‌کند.

اکنون پارلمان بولیوی به‌شکل رسمی کار کودکان را از سن ۱۰ سالگی آزاد اعلام کرده است. با تصویب قانون جدید، صاحبان کار باید سلامت جسمی و روانی کودکان کارگر را تضمین کنند و حق ندارند آن‌ها را مورد استثمار قرار دهند.

بر اساس قانون جدید، کودکان بدون کارفرما نیز از ۱۰ سالگی اجازه کار خواهند داشت. حداقل سن رسمی برای استخدام در ۱۴ سالگی باقی مانده، اما استثناهایی نیز برای استخدام کودکان ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.

قانون قبلی استثنایی برای استخدام کودکان زیر سن ۱۴ سال قائل نبود و منتقدان، این قانون را با واقعیت جامعه منطبق نمی‌دانستند، چرا که در بولیوی بسیاری از کودکان به‌دلیل شرایط مالی خانواده در سن‌های پایین‌تر مجبور به کار می‌شوند.

مقام‌های بولیویایی می‌گویند این قانون به کشور کمک می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ از فقر شدید رهایی یابد. آن‌ها معتقدند در بهترین حالت  از سال ۲۰۲۰ به بعد دیگر نیازی به کار کودکان نخواهد بود.

قانون جدید باید به امضای اوو مورالس، رئیس‌جمهور چپگرای بولیوی برسد.

مورالس که تجربه کار در نانوایی و آجرپزی در دوران کودکی را دارد، پیش از این، از کار کودکان در سنین زیر ۱۴ سال دفاع کرده بود. او در پنج سالگی به همراه پدر خود به مزارع نیشکر آرژانتین می رفت و در دوران جوانی در خیابان‌ها پول خود را از نواختن ترومپت در می‌آورد.

به‌گزارش سازمان بين المللی کار ۱۶۸ میلیون کودک در سراسر جهان کار می‌کنند.

بر اساس کنوانسيون سازمان بين المللی کار می‌بايست قانون حداقل سن برای عدم پذيرش استخدام قبل از پايان تحصيلات اجباری کودکان وجود داشته باشد و در عين حال نيز سن کودک نبايد از ۱۵ سال کمتر باشد.

تعدادی از کشورهای عضو این سازمان که امکانات آموزشی و اقتصادی آن‌ها توسعه نيافته ممکن است در مواردی حداقل سن ۱۴ سال را برای کار کودکان در نظر گرفته باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 55

    […] اجازه کار کودکان از ۱۰ سالگی سازمان ملل: چهار هزار کودک سرباز در جهان وجود دارد […]